Nya sträckor!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Christian Larsson wrote:
Per Isacsson wrote:
Erik Persson wrote:Och ett tips från coachen: Efter varje raksträcka kommer en kurva...

:smt004
Stod i kö till starten på en SS i Tjust 1986.....Åkte Ascona A 8)
Frågade en förare och en kartis som kom gåendes till starten efter dom brutit just på denna SS , hur ser det ut där inne ? Jo det är rakt i början ,snabbt .......efter 4:e krönet nyper det 90 höger...Passa er där!! ..Då säger kartisen ...Nä efter 3:e krönet är det ...Är bergis på det !!!

Jag höll EJ stumt på 3:e krönet....hehe....fast det var efter 4:e det nöp....
Vi vann C -Nationell som det hette då...

Bättre med noter , mer teamwork :)
Jag bor 1km ifrån den sträckan :D

Häftigt!! Det finns så grymt fina rallyvägar där nere och Tjust 2 dagars blev ju nåt av en tradition på den tiden......

Körs den tävlingen fortfarande?
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Per Isacsson wrote:
Christian Larsson wrote:
Per Isacsson wrote: Stod i kö till starten på en SS i Tjust 1986.....Åkte Ascona A 8)
Frågade en förare och en kartis som kom gåendes till starten efter dom brutit just på denna SS , hur ser det ut där inne ? Jo det är rakt i början ,snabbt .......efter 4:e krönet nyper det 90 höger...Passa er där!! ..Då säger kartisen ...Nä efter 3:e krönet är det ...Är bergis på det !!!

Jag höll EJ stumt på 3:e krönet....hehe....fast det var efter 4:e det nöp....
Vi vann C -Nationell som det hette då...

Bättre med noter , mer teamwork :)
Jag bor 1km ifrån den sträckan :D

Häftigt!! Det finns så grymt fina rallyvägar där nere och Tjust 2 dagars blev ju nåt av en tradition på den tiden......

Körs den tävlingen fortfarande?
Tyvärr inte, många av sträckorna har försvunnit pga byggnation och bönderna åker inte på dom så dom har blivit igenväxta såsom en som va ss1 oftast på tjustknäppen, en jättekort sträcka den åkte vi förbi förra veckan o allt är nästan borta...
Men de hålls VÄLDIGT mycket mer rally här nere iaf :D
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Kommer de nya sträckorna på downloadsidan?

// Jonte
www.jis.se - The Driver
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anders Jonsson wrote:Kommer de nya sträckorna på downloadsidan?

// Jonte
Ska fixa
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Nu har hag testat de nya sträckorna. Jag gillade allihop. Sosnova var ju lite knixig men ändå rolig. De andra två tyckte jag faktiskt var bättre att köra än den första Pribramsträckan. Nu hör väl till saken att det var första gången jag körde dem och det var på realistic så jag tog det väldigt försiktigt. Det blev inte mycket fullfartsåka men det kändes ändå som man hade bättre kontroll på bilen nu. :)
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

älskar gruset på den långa sträckan på de här :D helt underbart att vrida upp bilen när gruset verkligen ligger PLATT på marken, roliga sträckor, har inte prövat Sosnova än dock
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

håller med om grus kurvan :D man drar till lite i "kryckan" så man får ut baken sen plattan i mattan :D
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Fler enn meg som får denne her når de prøver å kjøre Pribram 2?

http://img167.imageshack.us/img167/4425/rbrerrorgl7.jpg
"I love it when a plan comes together"
Johan Kempe
Posts: 59
Joined: 2007 Jan 02 3:59 pm

Post by Johan Kempe »

Får inte de nya sträckorna att funka. Laddar sträckan,sedan låser det sig. Måste man uppdatera pluginet?..Hört talas om rc 5..Var får man tag i det i så fall? Mvh Johan
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

har du installerat RC3 så uppdateras det automatiskt till RC5 när du startar pluginet.
RC3 finns här på sidan.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Johan Kempe wrote:Får inte de nya sträckorna att funka. Laddar sträckan,sedan låser det sig. Måste man uppdatera pluginet?..Hört talas om rc 5..Var får man tag i det i så fall? Mvh Johan
Har du installerat det nya pluginet som kom innan jul?
Sedan ska uppdateringarna sköta sig själva men kolla när du är i pluginnet vad där står längst nere för RCx
//Björn
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Andreas Karlsson wrote:har du installerat RC3 så uppdateras det automatiskt till RC5 när du startar pluginet.
RC3 finns här på sidan.
Dock uppdaterades inte mitt förräns jag stängde av virusprogrammet.. så fort jag gjort det funkade det direkt
Post Reply