Vänsterbromsa?
-
- Posts: 110
- Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm
Vänsterbromsa?
Hur många är det som vänsterbromsar igentligen?
Jag har aldrig gjort det varelse på riktigt eller i den virtuella världen, förutom när jag försökte drifta med en RUF yellow bird på GT4 men de är en annan sak..
För och nack-delar?
Jag har aldrig gjort det varelse på riktigt eller i den virtuella världen, förutom när jag försökte drifta med en RUF yellow bird på GT4 men de är en annan sak..
För och nack-delar?
- Niklas Lundkvist
- Posts: 129
- Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm
-
- Posts: 110
- Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm
På rbr sitter jag alltid med vänsterfoten på bromsen men jag bromsar inte samtidigt som jag gasar, släpper gärna gasen istället för att för att få in bilen i kurvorna.Niklas Lundkvist wrote:Definitivt bara fördelar som sagt!! Ska man flytta gasfoten hela tiden tappar man moment i motorn = varje släpp på gasen för o bromsa istället för o gasa o bromsa samtidigt tappar du tid på:)
Men på riktigt gör jag inte så men de får man träna in sen tror jag.
Det jag menade med vänsterbromsa var att man bromsar samtidigt som man gasar i kurvorna, lite oklart kanske..
-
- Posts: 234
- Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm
m
Grejjen med vänsterbroms, såsom jag har fattat det är: Du får lättare upp bilen på sladd (du kan få in bilen i kurva lättare), du behåller motorn på lite högre varvtal än att släppa gasen och i RBR så bir det ju tvärnit när d "bara bromsar". Så vänsterbroms is the shit!
//Jaeger
- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
Det är lite beroende på vilka tillfällen, fart & kurva spelar stor roll. Men det är riktigt effektivt när du åker S1600 tex, då kan du ha full gas, styr in i kurvan så kommer bakänden fint om du har rätt bromsbalans.
När jag åker WRC så använder jag det framförallt i när jag absolut inte vill låsa hjulen, så när det är halt kan det vara en fördel då du kan hålla hjulen rullandes samtidigt som du bromsar max. Sen använder jag det i kurvor för att styra upp bilen och hålla den kvar på vägen genom att inte få sådant hjulspin så bakänden kommer förmycket eller att man sladdar av vägen.
När jag åker WRC så använder jag det framförallt i när jag absolut inte vill låsa hjulen, så när det är halt kan det vara en fördel då du kan hålla hjulen rullandes samtidigt som du bromsar max. Sen använder jag det i kurvor för att styra upp bilen och hålla den kvar på vägen genom att inte få sådant hjulspin så bakänden kommer förmycket eller att man sladdar av vägen.
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm