Fiesta Flexifuel

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Fiesta Flexifuel

Post by Simon Ek »

Någon som hört om den kommer bli godkänd i pluginet?
Image
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jag har just lagt ut lite trådar här och var för att försöka få något svar på det själv. För stunden vet jag ingenting men jag ska göra vad jag kan för att få till det här. Det vore ju kul med en serie där alla har precis samma förutsättning att vinna! Återkommer så fort jag vet något.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

hej!

ja, det vore bra. Bilen är superkul att köra och jag tycker den känns väldigt realistisk. Bra jobbat!
Image
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Har installerat Fiestan, men undrar om det blivit något fel på physics:en. Bilen går ju som en WRC motormässigt... Ska det vara så eller är något fel?

Det är väl ~180hk i en Flexifuel-fiesta? Har hört att de har mycket vrid, lite toppeffekt, men grym väghållning..


EDIT:

Bakade in Fiestans Physics i physics.rbz, nu går den som den ska!
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Något nytt om när den kmr till pluginet?
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Vad är det egentligen som man måste göra för att få den körbar i pluginet?
Image
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Simon Ek wrote:Vad är det egentligen som man måste göra för att få den körbar i pluginet?
Det är så att alla nya bilar måste läggas till av de som håller i pluginet. Då definerar dom vilken 3d-modell och vilken physic respektive bil skall vara godkänd med.

Personerna bakom pluginet håller på med en massa annat vet jag. (Ni har väl sätt filmerna om man hittar på förstasidan) Så de uppdaterar inte hur nekelt som helst. Det tar väl lite tid.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Ok, hoppas det inte tar fööör lång tid bara... :D
Image
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

En liten filmsnutt med flexifueln på snömod.

http://onkamorallyteam.multiply.com/
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Oj, ganska många Megabytes där... har du provat att komprimera filmen? Vilket program använder du?

Jag själv använder Vegas 6.0a och med det programet kan jag komprimera 1GB till ca. 45mb...
Image
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Simon Ek wrote:Oj, ganska många Megabytes där... har du provat att komprimera filmen? Vilket program använder du?

Jag själv använder Vegas 6.0a och med det programet kan jag komprimera 1GB till ca. 45mb...
Jag vet att den är stor. men orkar inte göra nåt åt de nu. Ja använder Winrar och fraps.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

filmen var kanon i alla fall. Jag kan tipsa dig om ett program som är mycket bra att komprimera ner storlekar på filmer. Det heter VirtualDub:
http://prdownloads.sourceforge.net/virt ... p?download
Image
Post Reply