Nya sträckor

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Hmmm när jag kört i shakedown läget och sen går ut till Quickrally och skall köra så skickas jag ut till skrivbordet!?

Nån mer med samma problem ?
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Per Isacsson wrote:Hmmm när jag kört i shakedown läget och sen går ut till Quickrally och skall köra så skickas jag ut till skrivbordet!?

Nån mer med samma problem ?
Är inte exakt samma fel för mig men jag provade precis att köra rally Österlen men kan inte starta första sträckan. Och när jag då går ur rallyt så hamnar jag på skrivbordet. =/

EDIT: Kan vara lite mer specifik i mitt problem. Jag kan logga in på pluginet och kommer ända till första menyn på Rally Österlen. Alltså där jag väljer däck och setup o.s.v. Men när jag ska trycka enter för att starta sträcka ett så händer det ingenting. Har provat att ändra till default-setupen men med samma resultat. Om jag då trycker på "Back" för att gå ur så hamnar jag på skrivbordet.
Bilen jag tänkte köra med är Citroen C4.

// Mange
Last edited by Magnus Petersson on 2007 Dec 06 3:01 pm, edited 2 times in total.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

har ni laddat ner de nya versionerna av sträckorna eller kör ni med de reversed sträckorna som låg på download sidan innan de var godkända i pluginet?

verkar som de har ändrat en del nämligen så ni bör ladda ner de senaste ;)
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Andreas Karlsson wrote:har ni laddat ner de nya versionerna av sträckorna eller kör ni med de reversed sträckorna som låg på download sidan innan de var godkända i pluginet?

verkar som de har ändrat en del nämligen så ni bör ladda ner de senaste ;)
Jag har det senaste av båda delarna såvida inget ändrats de senaste dygnen. :roll:

// Mange
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Ja, lyckades jag köra rallyt iaf.. vet inte vad felet var då det funkade när jag provade efter en stund igen.

// Mange
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Har senaste av ALLT.

Men om man går direkt in på pluginet UTAN att t.ex köra ett par SS i Quick rally läget så funkar det .

Men går man tebax till Quick rally läget å ändrar lite i sina setuper och sen tebaks till shakedown eller puginet så funkar det ej utan man måste starta om spelet och sen gå direkt in til t.ex shakedown.

Vart lite invecklat men hoppas ni förstår vad jag menar :?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Detta är en känd bug i rbr. Alltså i själva grundspelet och inget som de som gör plugin kan göra något åt. Tror att det står om det felet i någon readme. Ska se om jag kan hitta det.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Per Isacsson wrote:Har senaste av ALLT.

Men om man går direkt in på pluginet UTAN att t.ex köra ett par SS i Quick rally läget så funkar det .

Men går man tebax till Quick rally läget å ändrar lite i sina setuper och sen tebaks till shakedown eller puginet så funkar det ej utan man måste starta om spelet och sen gå direkt in til t.ex shakedown.

Vart lite invecklat men hoppas ni förstår vad jag menar :?
Japp så är det för mig med... Testar man lite olika setuper i quick rally så logga ut innan ni kör i pluginet :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply