Finland, grusmod?

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Andreas Karlsson

Finland, grusmod?

Post by Andreas Karlsson »

hittade ingen forumsdel som passade för denhär frågan så tar det här..

är det någon som har en grusmod till finlands sträckorna?
inte för att man får köra med det i pluginet, men kan vara kul att köra ändå :)
det fins en på BH, men det verkar vara en död download länk där..

sedan undrar jag också om det finns texturmoddar till England, USA och Australien sträckorna?
så de ser lite mer sommriga och europeiska ut (typ samma som rally school)

texturmoddar borde man ju få köra med så länge de inte byter ut själva fysiken...
(iofs kan nog det räknas lite som fusk ändå)
Robert Sahlstedt

Post by Robert Sahlstedt »

Texturmoddar är lite knepiga tycker jag... visst borde det vara helt ok att byta ut på det sätt som du säger. Men om det inte kollas vilka texturer man använder så kan man ju "fuska" med dem också. Visst, teoretiskt sett ska det ju inte ändra vad som är möjligt att göra med bilen, det borde alltså inte gå fortare. Men, låt säga att man byter ut alla buskar och skymmande saker mot helt genomskinliga texturer, då ser man vägen längre fram och många blinda kurvor blir inte längre blinda... då kan man ju satsa mer. Jag tror inte att det är någon här som har gjort så men jag kan nästan garantera att de omänskligt snabba spelarna som man ibland stöter på ute på pluginet säkert har gjort nåt åt det hållet. Det är rätt vanligt att texturmodda när man spelar på riktigt hög nivå... exempelvis göra alla fiender knallröda i FPS:er osv...

Men för att återgå till orginalämnet, nej jag vet tyvärr inte vart man kan ladda hem det. :?
Andreas Karlsson

jo, jag känner till problemet...
dock borde ju vissa texturmoddar vara godkända av tex Erik eller någon annan styrande..
tex som Hamreus svenska rallyt texturmod :)
enda den gör är ändrar färg på vägbanan, byter ut skyltarna mot svenska reklamskyltar och ändrar träden så de är gröna isf vita...
Johan Kempe

Post by Johan Kempe »

Jag har den zipfilen,som ser till att det blir grus på finlandssträckor. Ge mig din mail,så kan jag skicka över den.
Andreas Karlsson

du kan skicka till 9114.karlsson@bredband.net

ingår det ändrad banfysik till den? så att det blir grus grepp också? :)
Jimmy Alfredsson

Post by Jimmy Alfredsson »

Lägg gärna upp den på Megaupload eller nått liknande, finns säkert fler som vill ha :D
Hasse Onkamo

Post by Hasse Onkamo »

Ladda hem rbr-online istället så kan ni köra alla sträckor på alla underlag
Daniel R Olofsson

Post by Daniel R Olofsson »

Hasse Onkamo wrote:Ladda hem rbr-online istället så kan ni köra alla sträckor på alla underlag
Men var kan man ladda hem det för någon stans då????
Per Andersson

Post by Per Andersson »

RBR-onlines h-sida http://www.rbr-online.it/ Där kan du ladda ned det du behöver
Johan Kempe

Post by Johan Kempe »

Ja, de kanske är lika lätt att ladda ner det ifrån rbr-online.
Peter Lundström

Post by Peter Lundström »

ett ord om rbr online modden bara! Du ska ha 2 installationer av rbr på datan då!
1 st som är orginal med patch för rbr online och 1st som du kan modda till plugin mm för dom går inte riktigt i hop dom där moddarna har jag för mig (iaf blev de tok förr när jag körde rbronline men efter att jag gjorde så var de inga problem)
Hasse Onkamo

Post by Hasse Onkamo »

Peter Lundström wrote:ett ord om rbr online modden bara! Du ska ha 2 installationer av rbr på datan då!
1 st som är orginal med patch för rbr online och 1st som du kan modda till plugin mm för dom går inte riktigt i hop dom där moddarna har jag för mig (iaf blev de tok förr när jag körde rbronline men efter att jag gjorde så var de inga problem)
Yes så är det. Kopiera orginal spelet o klistra in det i en ny mapp som heter nåt annat tex pluginrally istället för SCI Games. SCI Games ska ni för rbr online och pluginrally för pluginet. Ni kan inte använda samma setup i båda spelen. De skiljer lite på physic mm. Bland annat så är GrN bilarna 6 vxl. Åtminstone Subaru N12. Sen är de något bättre grepp på rbr online. Men tveka inte de är kul som attan o köra där :D
Andreas Karlsson

Johan, du får jättegärna skicka zip filen med Finland Gravel Mod 1.0
eller lägga upp den nånstans så man kan ladda ner den...
hittar inga mirrors till den filen förutom originallänken på BHMS, och den länken är väldigt död...
Johan Kempe

Post by Johan Kempe »

Har nu lagt upp finlands grusmodd på megadownload..http://www.megaupload.com/?d=WO8NWSM9
Andreas Karlsson

tusen tack :)
Post Reply