Kolsvarundan OBS! Läs detta!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Kolsvarundan OBS! Läs detta!

Post by Erik Persson »

Info upplagd i kalendern.

Läs detta!

Under någon av de kommande dagarna (man skriver torsdag) så kommer pluginet att vara otillgängligt under en timme eller två. Då man ska göra en större uppdatering.

På förstasidan på pluginets hemsida kommer man att annonsera om stoppet. Se till att hålla er uppdaterade innan ni kör. Jag ska själv försöka hålla koll. Och givetvis måste vi vara lite flexibla om de stänger ner sidan utan förvarning. Då får vi tillåta omstarter utan tillägg.

Exakt vad uppdateringen betyder vet jag inte. Om man ändrar fysik på de befintliga bilarna måste vi ta en diskusion om hur vi går vidare. Om vi däremot får köra klart med de bilar vi nu kör så gör vi det efter avbrottet.

Jag kan alltså inte garantera vad som händer, men vi försöker köra som vanligt och tar andra beslut om vi måste.
Last edited by Erik Persson on 2007 Dec 04 11:19 pm, edited 1 time in total.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag röstar för att vi inväntar stoppet, just in case....
User avatar
Tomas Landin
Posts: 36
Joined: 2007 Feb 14 8:34 am

Post by Tomas Landin »

Jag röstar också för att vi väntar. Har råkat ut för lite 'roliga' överraskningar de två senaste rallyna ang. bilar, fysik och uppdateringar och vill helst inte upprepa bedriften. Vill veta vilken bil jag kan/får starta med och hur den kommer bete sig, istället för som sist hoppa in och upptäcka att någon hade saboterat min grupp A-bil så den knappt gick fortare än en grupp N-bil :(
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:jag röstar för att vi inväntar stoppet, just in case....
Jag vet ju inte när det blir, de kanske skjuter på det å då blir det samma väntan som tidigare. Vi kör så får vi se vad det blir. Kan hända att vi måste stryka tävlingen sedan. Men som jag skrev tidigare, det tar vi då.

Jag har tidigare blivit lovad att rallyn som startats kan köras klart med den fysik som gällde när rallyt startas och förhoppningsvis gäller det fortfarande. Då är problemet helt ur världen.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Rallyt är nu upplagt. Startar i morgon torsdag som planerat.

Direktlänk
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Avstängningen kommer att ske på lördag mellan 00:00 och 02:00
Planned outage - at Saturday Dec-1 from 0:00 to 2:00. We are going to deploy another set of WRC physics.
De uppgifter jag har är att befintliga rallyn kommer att köras klart med den fysik som gällde när de startades. Ska försöka få det bekräftat.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Har nu fått det bekräftat att rallyt kommer att fungera under hela helgen med samma fysik. Förutom de två timmar servern ska ligga nere.

Tråd på pluginsidans forum
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

åh vad illa man kör...

missade i en H3 på SS1 och pajjade hela drivlinan... bara att bryta och laga bilen fram till SS3, sedan gick det helt ok, trots att jag glömde byta däck på SS3 och SS4 (halt värre kan man säga)

SS5 och SS6 gick helt utan större problem men då låg man ju redan över 11 minuter efter så..

bara att ta nya tag inför nästa deltävling..

förresten Erik, bra kört ;)
har du koll på hur det ser ut inför nästa sesong?
jag har hört lite lösa rykten men inget mer..
vet du om det kommer några nya klasser?
vore kul om de kunde få med grupp H och om volvon släpptes, har en känsla att det skulle bli den största klassen i rbr serien då :D

ber om ursäkt för att jag ställer frågorna i denhär tråden..
User avatar
Tomas Landin
Posts: 36
Joined: 2007 Feb 14 8:34 am

Post by Tomas Landin »

Hur fan i helvete kan ni åka så fort? Jag utnyttjade absolut allt grepp som fanns på Diamond Creek, gör inga större missar och ändå kör jag in 10s långsammare än en N4-bil med min A8! Kanske kunde ha kapat 1-2s med lite mindre fegningar på en del ställen samt mjukare linjer, men inte 10s.

Tror fan det blir bil och kanske klassbyte för mig, går inte att köra som det är.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Tomas Landin wrote:Hur fan i helvete kan ni åka så fort? Jag utnyttjade absolut allt grepp som fanns på Diamond Creek, gör inga större missar och ändå kör jag in 10s långsammare än en N4-bil med min A8! Kanske kunde ha kapat 1-2s med lite mindre fegningar på en del ställen samt mjukare linjer, men inte 10s.

Tror fan det blir bil och kanske klassbyte för mig, går inte att köra som det är.
Har du en dålig setup så spelar det ingen roll vilken bil du sitter i....
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Tomas Landin har meddelat mig att han tänker lämna serien då han inte anser sig ha tid eller ork att lära sig alla sträckor utantill eller pilla med setuper vilket han anser verkar vara ett tvång för att kunna hänga med i serien...

mycket synd tycker jag då Tomas är den som introducerade mig för spelet, sålde en G25 ratt till mig och har hjälpt mig mycket med min körteknik..
han är dessutom en mycket bättre förare än mig (inte så konstigt iofs)

jag hoppas att han skall fundera över sitt beslut men vi får se hur han gör.

och till dig Hasse...
ditt svar var väl kanske inte det lämpligaste, oavsett hur sant det är så tycker jag det lät lite "uppkäftigt" rent ut sagt...

nu förstår jag dock att det förmodligen lät mycket värre än det var menat så jag tar inte illa upp för det..

hoppas nu att vi kan få en utomordentlig avslutning på årets serie och att nästa år blir lika bra :)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men hallå...

Jag läste inte Hasses inlägg som uppkäftigt. Det ligger nog i betraktarens öga.

Blir det pajkastning i denna tråd så kommer jag att rensa.

Visst är det tråkigt att Tomas Lämnar oss. Och kanske kommer han tillbaka. Jag vet själv hur det kan kännas när man inte får till körning mm. Eller när man tycker man kör bra och ändå halkar efter.
Jag har själv fuskat med lite asfaltskörning i en annan liga där Tomas kör ifrån mig alla dagar i veckan. Så jag vet att han kan hantera sin ratt, och att det tar tid att bli riktigt bra oavsett vilket spel man ger sig in i att köra.

Och tiden som han refererar till är riktigt bra. Men vi kan ta den diskusionen efter rallyt. Vi kommer ju med största sannolikhet att få se den reprisen.
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Hallå!! Då har man avverkat Kolsvarundan med blandade känslor:) Kom inte igång förrän på sista sträckan, men fan va fort alla kör!! Inte lätt o hänga på i erat tempo de kan ja lova! Japan är ingen favorit precis o de va där man missa mest i tävlingen, fick ta publiken till hjälp 2 gånger:( Massor me missar här o där men ja kom i mål iaf:) Tack för en bra tävling o en klapp på axeln till Erik som leder totalt för tillfället!!!! Bra kört... P.S Längtar efter volvon D.S
Niclas Käll
Posts: 29
Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm

Post by Niclas Käll »

Ja, vad säger man.. Idag så åkte vi Kolsvarundan och skulle testa våran nya fjädring, och gosse, vilken skillnad på bil! Vi va lite oroliga över hur det skulle kännas så vi öppnade lite trevande på 1:a srtäckan. Kände att bilen börjar bli som vi önskar. På 2:an ökade vi lite till och, konstigt nog, inte en ända buckla på bilen. Vi klarade oss igenom rallyt med, för oss stor glädje, helbil och 2 glade killar... plus att det var vårat 1:a rally som bilen höll... Tack för en mkt rolig dag i skogen... :lol:
Stefan Ohlsson
Posts: 138
Joined: 2007 Nov 16 8:21 am

Post by Stefan Ohlsson »

Då var debuten avklarad i Serien.. och ojoj vad illa det gick.. Mycket nerver och en helt plötsligt fungerade Force feedback i ratten (som ej funkat någon gång tidigare) blev det en spännande upplevelse.. Nu ska man bara börja få till lite setups så ska det här nog bli bra :)
Träningsläger pågår...

http://www.scherpen.se/
Post Reply