Fysik till Ascona 400
-
- Posts: 30
- Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm
Fysik till Ascona 400
Hej! Jag undrar om det finns någon med en bra fysik till Ascona 400? Den jag har är oerhört irriterande, snurrar så fort jag pillar på ratten.
-
- Posts: 30
- Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
de är väl klart att volvo 242 fysik är bakhjulsdriven. men de är väl asconan ocksåMartin Schön wrote:Tack för svar! Har inte testat ännu, men igår så prövade jag med att installera 240 fysik. Och då blev det en riktig fröjd att köra, brett men inte alltför.
240 fysiken som jag tankade från denna sidan är väl ändå bakhjuls driven? Den passade fint på Asconan iaf!
-
- Posts: 30
- Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
-
- Posts: 30
- Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm
Som sagt så kör jag med 240 fysiken. Då är den jäkligt kul att köra.(växlar med mekanisk växellåda, som det ska vara!) Men modellen som jag kör med har du här. http://firestorage.jp/download/0abab749 ... 56e9fdbb61
Lösenordet är RBR
Lösenordet är RBR
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
kom på de nu har ju visst provat asconan är ju så många bilar som kommer ut hela tiden. men jag har för mig att ascona fysiken ska vara bakhjulsdriven.men du vet att man kan gå in o ändra lite självMartin Schön wrote:Som sagt så kör jag med 240 fysiken. Då är den jäkligt kul att köra.(växlar med mekanisk växellåda, som det ska vara!) Men modellen som jag kör med har du här. http://firestorage.jp/download/0abab749 ... 56e9fdbb61
Lösenordet är RBR
Jo, fysiken är bakhjulsdrift... men rattutslaget måste justeras... så tipset är att öka på "MaxSteeringLock"...
personligen tycker jag att det är rätt så härligt drag i fysiken...
...men smaken är som baken...
EDIT: blandade ihop den med kadett GTE... kadettens fysik är ganska skön... asconan...nja... men du behöver fortfarande ändra "MaxSteeringLock" om den ska bli roligare/lättare o köra...
/Holmis
personligen tycker jag att det är rätt så härligt drag i fysiken...
...men smaken är som baken...
EDIT: blandade ihop den med kadett GTE... kadettens fysik är ganska skön... asconan...nja... men du behöver fortfarande ändra "MaxSteeringLock" om den ska bli roligare/lättare o köra...
/Holmis
-
- Posts: 30
- Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm
så här gjorde jag:Martin Schön wrote:Skulle då vilja veta hur man ändrar det, i vilken jag skall ändra i det vill säga.
i mappen för fysiken har du en underkatalog som heter "\setups" där det ligger 3st lsp-filer "d_gravel.lsp, d_snow.lsp, d_tarmac.lsp" öppnas i en text editor t.ex. notepad o ändra följande (i början av filerna)...
----------------------------------------------
(("CarSetup"
Car ("Car"
MaxSteeringLock 2.50
----------------------------------------------
står 1.4 i orginal... tror jag... jag ändrade till 2.50... (volvo har 2.75 utom i tarmac)
du får testa lite får du se...
/Holmis
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Holmis wrote:så här gjorde jag:Martin Schön wrote:Skulle då vilja veta hur man ändrar det, i vilken jag skall ändra i det vill säga.
i mappen för fysiken har du en underkatalog som heter "\setups" där det ligger 3st lsp-filer "d_gravel.lsp, d_snow.lsp, d_tarmac.lsp" öppnas i en text editor t.ex. notepad o ändra följande (i början av filerna)...
----------------------------------------------
(("CarSetup"
Car ("Car"
MaxSteeringLock 2.50
----------------------------------------------
står 1.4 i orginal... tror jag... jag ändrade till 2.50... (volvo har 2.75 utom i tarmac)
du får testa lite får du se...
/Holmis
Jag gjorde det lätt för mig. Gick in i Tune Car, sen Suspension och efter det Rollbar/Steering. Ändra Max Steering lock från 504 till 920. Sen är det bara att ladda
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
-
- Posts: 196
- Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm