Legends of Aethereus

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Legends of Aethereus

Post by Robert Sahlstedt »

För er som inte vet så är jag en del av ett team som jobbar med ett eget spelprojekt. Nej, det är tyvärr inte ett rallyspel men det kanske finns några här som lirar andra spel också? Eller har flickvänner/ sambos / kompisar / syskon som gör?

Det handlar om ett Action Rollspel, utvecklat av och för personer som gillar riktiga spelupplevelser. Tvärtemot den stora trenden att göra alla spel lättare och "mainstream" för att "alla" ska kunna spela det så försöker vi kort sagt ge mer kontroll till spelaren, något riktiga spelälskare tycker om. Ungefär som att göra ett RBR åt rallyfolket istället för ett nytt Dirt, fast i en annan genre då förstås.

Vi är omkring 20 personer som nu har ägnat ett drygt år åt det här projektet på heltid, utan lön. Vi har levt på besparingar och kämpar mot att kunna släppa snart så att vi får råd att utveckla fler titlar. Vem vet, kanske kan det bli ett nytt RBR i framtiden...

I dagarna har vi därför dragit igång en "Kickstarter" för att få in lite extra slantar för att klara av slutspurten. I princip en insamling där vi inte bara ber om pengar utan även ger något tillbaka till alla som donerar! Lägsta insats är 1$ och det finns ingen övre gräns, men ju mer du donerar desto mer får du tillbaka. För 15$ (ca 100kr) är du exempelvis garanterad en gratis kopia av spelet när det släpps, vilket är billigare än om man ändå tänkt köpa det senare.

Kolla in vår Kickstarter sida för mer info! Alla bidrag är till stor hjälp, på riktigt! Det är till och med viktigare med ett litet litet bidrag så tidigt som möjligt än ett större när det är för sent.


STORT TACK på förhand till alla som hjälper till! :D



PS.
Jag är ledsen om det här uppfattades som ett reklamavbrott i din vardag. Men nu är det i alla fall slut och film..., eh, verkligheten fortsätter! :wink:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Då har en summa ramlat in från mig.
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Samma här...
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Tack, hoppas vi kan göra er nöjda med insatsen! Fortsätter det så här de kommande veckorna ser det lovande ut 8)
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Oh, skicka gärna ett PM (eller posta här om du inte är blygsam) om du har donerat. Bara så jag kan se vilka som kom härifrån, många använder ju olika nick osv.

De flesta som hjälpt till hittills har lagt sig på 15$, så att de får en kopia av spelet sedan när det är klart. Däremot inte så många som vågat gå upp över 40$ och därmed köpt sig 4 kopior, billiga presenter åt släckt och vänner tänker jag. Men som sagt, det viktiga är att få trafik till sidan så att fler hittar dit, därför är även minsta bidrag, eller till och med bara en visning av filmen, till stor hjälp!

STORT TACK igen till er som hjälper till, det är hårt att driva projekt av den här kalibern.
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Alldeles nyss tickade vi över vår uppsatta målgräns på $25'000 vilket innebär att det ser ut att bli en lyckad kickstarter!

Tack ni som hjälpt till, det här betyder mycket för oss! Med dessa pengar kan vi betala hyror, mat, och allt annat nödvändigt för att överleva den sista tiden fram tills vi är klara.

Mot nya mål! :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Make us proud...
Post Reply