Bergheim
-
- Posts: 218
- Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
-
- Posts: 367
- Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm
- Jim Hjerpe
- Posts: 681
- Joined: 2007 May 10 1:44 pm
skapligt tråkig sträcka när inte cutkontrollen är på, körde ett rally nu å efter firsta spliten var jag en minut efter. då åkte jag efter noterna..
Nu suger ju jag på asfalt visserligen, men en minut på en split?! nja...
jävligt tråkigt att de går, iofs ett minirally (silversvängen 3), men man blir matt iallefall, speciellt när det var på sista sträckan..
lär börja kolla om det är geningskontroll på eller av innan man åker rallyna, speciellt när det är svenskar å norrmän med, (ta inte åt er, ni som inte behöver) så jag också kan fuska mig till segrar..
EDIT: Typiskt, det går inte att se om det är cutcontroll. Jaja, får väl börja göra egna rallyn då...
Nu suger ju jag på asfalt visserligen, men en minut på en split?! nja...
jävligt tråkigt att de går, iofs ett minirally (silversvängen 3), men man blir matt iallefall, speciellt när det var på sista sträckan..
lär börja kolla om det är geningskontroll på eller av innan man åker rallyna, speciellt när det är svenskar å norrmän med, (ta inte åt er, ni som inte behöver) så jag också kan fuska mig till segrar..
EDIT: Typiskt, det går inte att se om det är cutcontroll. Jaja, får väl börja göra egna rallyn då...
// Jim Hjerpe
-
- Posts: 196
- Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm
Blir så om man inte kör vänster 2 ggr ibörjan i rondellen o sen 3:dje åt höger......men man får ju tillbaka det på sluttiden.....blir ju strafftid när man går imålJim Hjerpe wrote:skapligt tråkig sträcka när inte cutkontrollen är på, körde ett rally nu å efter firsta spliten var jag en minut efter. då åkte jag efter noterna..
Nu suger ju jag på asfalt visserligen, men en minut på en split?! nja...
jävligt tråkigt att de går, iofs ett minirally (silversvängen 3), men man blir matt iallefall, speciellt när det var på sista sträckan..
lär börja kolla om det är geningskontroll på eller av innan man åker rallyna, speciellt när det är svenskar å norrmän med, (ta inte åt er, ni som inte behöver) så jag också kan fuska mig till segrar..
EDIT: Typiskt, det går inte att se om det är cutcontroll. Jaja, får väl börja göra egna rallyn då...
- Robert Sahlstedt
- Posts: 295
- Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm
Har dammat av RBR lite under senaste veckan eller så och har framförallt kört mer på alla tjeckiska och andra asfaltsträckor än jag nånsin gjort tidigare. Gjorde lite mer setup-jobb för de studsiga vägarna för att få en stabilare bil och hittade tillslut lite grejjer som passar mig.
Summan av det hela är att jag nött på lite och kommit underfund med att om man bara lär sig de farligaste ställena så är Bergheim en riktigt kul sträcka. Den växer på mig ju mer jag lär mig vart man kan pressa på.
Som med alla icke-original sträckor klarar jag inte av att åka efter noterna, jag blir bara arg på dem, men när man lärt sig åt vilket håll man ska i vägskälen så... Och Bergheimj är nog den med bäst noter trotts allt. På nästan alla nya sträckor är de annars alldeles för inkonsekventa både i timing och hur de graderat svängarna. Alldeles för ofta får jag varningar för vägskäl eller hårnålar när man redan är långt förbi bromspunkterna, så att man oundvikligen brakar rätt in i några stela åskådare eller ett stenhårt staket. De som satt ut noterna verkar inte heller kunna skillnaden mellan "opens" och "wide out", eller "k-left" och "90-left", eller "tightens" och "tightens bad" osv...
Summan av det hela är att jag nött på lite och kommit underfund med att om man bara lär sig de farligaste ställena så är Bergheim en riktigt kul sträcka. Den växer på mig ju mer jag lär mig vart man kan pressa på.
Som med alla icke-original sträckor klarar jag inte av att åka efter noterna, jag blir bara arg på dem, men när man lärt sig åt vilket håll man ska i vägskälen så... Och Bergheimj är nog den med bäst noter trotts allt. På nästan alla nya sträckor är de annars alldeles för inkonsekventa både i timing och hur de graderat svängarna. Alldeles för ofta får jag varningar för vägskäl eller hårnålar när man redan är långt förbi bromspunkterna, så att man oundvikligen brakar rätt in i några stela åskådare eller ett stenhårt staket. De som satt ut noterna verkar inte heller kunna skillnaden mellan "opens" och "wide out", eller "k-left" och "90-left", eller "tightens" och "tightens bad" osv...