Nystart 2012
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
-
- Posts: 218
- Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Ja, om du klickar på den nedre länken i mitt senaste inlägg är det den ordningen på installationen som gäller.
1 - officiell patch 1.01
2 - officiell patch 1.02
3 - ungerska pluginet
4 - rsf-rbr reversed tracks 1.2
5 - rsf-rbr new tracks pack 1
6 - rsf-rbr new tracks pack 2
7 - rsf-rbr new tracks pack 3
8 - rsf-rbr new tracks pack 4
9 - rsf-rbr new tracks pack 4.1 update
10 - rsf-rbr new tracks pack 5
11 - rsf-rbr new tracks pack 6
12 - rsf-rbr new tracks pack 7
Detta går inte att installera tillsammans med det tjeckiska pluginet. Gör en kopia av hela rbr-mappen och ta bort tjeckiska pluginet. Installera sedan dessa filer. Eller gör en helt ny installation i en ny mapp och fyll på med dessa filer.
1 - officiell patch 1.01
2 - officiell patch 1.02
3 - ungerska pluginet
4 - rsf-rbr reversed tracks 1.2
5 - rsf-rbr new tracks pack 1
6 - rsf-rbr new tracks pack 2
7 - rsf-rbr new tracks pack 3
8 - rsf-rbr new tracks pack 4
9 - rsf-rbr new tracks pack 4.1 update
10 - rsf-rbr new tracks pack 5
11 - rsf-rbr new tracks pack 6
12 - rsf-rbr new tracks pack 7
Detta går inte att installera tillsammans med det tjeckiska pluginet. Gör en kopia av hela rbr-mappen och ta bort tjeckiska pluginet. Installera sedan dessa filer. Eller gör en helt ny installation i en ny mapp och fyll på med dessa filer.
-
- Posts: 218
- Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm
Ja, det er slik jeg har lagt det inn
Var skitkul og kjøre Mini WRC
Har et testrally oppe
http://www.rallysimfans.hu/rbr/rally_on ... y_id=17827
Var skitkul og kjøre Mini WRC
Har et testrally oppe
http://www.rallysimfans.hu/rbr/rally_on ... y_id=17827
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Har kört några rally på ungerska nu, Det är lite som nytändning när man kan variera underlaget på SS , blir helt annorlunda på vissa SS, Smidigt också med att alla har tillgång till alla bilar utan att behöva göra massa installationer för att ha mycket bilar, Tror det går att få tillbaka lite mer intresse om vi använder ungerska.
- Vegard Bjorhovden
- Posts: 102
- Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
- Vegard Bjorhovden
- Posts: 102
- Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm
For det første så er det tjekkiske pluginet gjennomtestet og robust, man kan skifte dekk og det er ingen åpenbare bugs som henger igjen.
Det er 67+ fartsetapper på det tjekkiske pluginet.
Physics på bilene er gjennomført gode og realistiske, man hiver ikke bare inn alt mulig søl som dukker opp - høyt nivå og gjennomføring på de bilene og strekkene som er tillatt.
Hvis man spør så kan man få opprettet en egen lisens for serien, noe som gjør at man ikke behøver passord, man kan også be om å få ha en egen 'tournament/cup' som gjør ajourhold av resultater mye enklere, ingen trenger å manuelt kompilere resultatlister. Selvfølgelig så er jo det kjipt for de som absolutt skal ha N4 og S2000 i samme klasse.
Statistikk og slikt er ok på websiden deres.
Det er 6 slots for setups til hver bil man har installert og det er plenty av kontrollfunksjoner i pluginet så folk ikke kan 'jukse' med setups.
'Å kunne skifte bil enkelt' blir dratt frem som ett positivt aspekt på det ungarske pluginet, hvor ofte trenger man å skifte bil?? De som kjører seriøst klarer seg som regel med EN bil i hver klasse man deltar i til vanlig. Nå har nok jeg vokst opp før playstation generasjonen så jeg har kanskje ett anderledes syn på slike ting, hvis man bare skal leike litt så er det selvfølgelig best om alt går automatisk og man kjører rundt med default setup. Men hvis man har ett snev av konkurranse instinkt så holder ikke det ungarske IMHO.
Når det gjelder forskjellige underlag... Det gir meg ingen god kjensle å kjøre Kaihuavara på asfalt, eller grus, eller kjøre Falstone på asfalt.. Tullete spør du meg, det har ingenting med realisme å gjøre. Og realismen er vel den fremste grunnen til at vi fortsatt kjører RBR. Hvis man vil ha noen korte stunder med litt arcade fun så fins det bedre spill der ute.
Det er 67+ fartsetapper på det tjekkiske pluginet.
Physics på bilene er gjennomført gode og realistiske, man hiver ikke bare inn alt mulig søl som dukker opp - høyt nivå og gjennomføring på de bilene og strekkene som er tillatt.
Hvis man spør så kan man få opprettet en egen lisens for serien, noe som gjør at man ikke behøver passord, man kan også be om å få ha en egen 'tournament/cup' som gjør ajourhold av resultater mye enklere, ingen trenger å manuelt kompilere resultatlister. Selvfølgelig så er jo det kjipt for de som absolutt skal ha N4 og S2000 i samme klasse.
Statistikk og slikt er ok på websiden deres.
Det er 6 slots for setups til hver bil man har installert og det er plenty av kontrollfunksjoner i pluginet så folk ikke kan 'jukse' med setups.
'Å kunne skifte bil enkelt' blir dratt frem som ett positivt aspekt på det ungarske pluginet, hvor ofte trenger man å skifte bil?? De som kjører seriøst klarer seg som regel med EN bil i hver klasse man deltar i til vanlig. Nå har nok jeg vokst opp før playstation generasjonen så jeg har kanskje ett anderledes syn på slike ting, hvis man bare skal leike litt så er det selvfølgelig best om alt går automatisk og man kjører rundt med default setup. Men hvis man har ett snev av konkurranse instinkt så holder ikke det ungarske IMHO.
Når det gjelder forskjellige underlag... Det gir meg ingen god kjensle å kjøre Kaihuavara på asfalt, eller grus, eller kjøre Falstone på asfalt.. Tullete spør du meg, det har ingenting med realisme å gjøre. Og realismen er vel den fremste grunnen til at vi fortsatt kjører RBR. Hvis man vil ha noen korte stunder med litt arcade fun så fins det bedre spill der ute.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
-
- Posts: 218
- Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm
Ja, jeg må faktisk si meg enig i endel av dette her, spessielt dette med service og skader som totalt er fraværende på det Ungarske, likeledes resultat siden er helt elendig, står jo ikke en gang vinnertiden for hver etappe eller totalt, bare diff til de som er etter. Der er Tjekkerne langt foran.
men jeg syntes det er bra med forskjellige underlag, kjører gjerne grus og asfalt i Finnland, syntes ikke realismen blir borte av den grunn, og syntes også det er greit med bilvalget, selv om dette heller ikke er noe problem i det Tjekiska, det er jo bare og lage flere innstallasjoner, jeg har 5
Skulle man kjøre noe annet enn det Tjekkiske ville jeg nok gått for RSRBR 2012 i steden
men jeg syntes det er bra med forskjellige underlag, kjører gjerne grus og asfalt i Finnland, syntes ikke realismen blir borte av den grunn, og syntes også det er greit med bilvalget, selv om dette heller ikke er noe problem i det Tjekiska, det er jo bare og lage flere innstallasjoner, jeg har 5
Skulle man kjøre noe annet enn det Tjekkiske ville jeg nok gått for RSRBR 2012 i steden
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
RSRBR 2012 går det ju inte att lägga upp rally som man kan köra i flera dagar , utan man måste passa en tid o köra, Funkar nog inte om man vill köra serier. Håller med om att tid resultaten i Ungerska är hel kass, Men tycker det är en hel del bra saker där också, Framför allt att man kan variera underlag, Tycker Grus körning i Finland är det man ska köra, för finska WRC går ju på grus, När det gäller skador så är väl inte det så jäkla avgörande.( min åsikt) Man får ju skada på bilen om man kör av, om det är tillräckligt hård avåkning så får man ju bryta, Så är det ju även i värkligheten, Men alla har ju inte samma åsikt om vissa saker. Så vilket som är best är väl en smaksak.Oyvind Andersen wrote:Ja, jeg må faktisk si meg enig i endel av dette her, spessielt dette med service og skader som totalt er fraværende på det Ungarske, likeledes resultat siden er helt elendig, står jo ikke en gang vinnertiden for hver etappe eller totalt, bare diff til de som er etter. Der er Tjekkerne langt foran.
men jeg syntes det er bra med forskjellige underlag, kjører gjerne grus og asfalt i Finnland, syntes ikke realismen blir borte av den grunn, og syntes også det er greit med bilvalget, selv om dette heller ikke er noe problem i det Tjekiska, det er jo bare og lage flere innstallasjoner, jeg har 5
Skulle man kjøre noe annet enn det Tjekkiske ville jeg nok gått for RSRBR 2012 i steden
-
- Posts: 218
- Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm
Etter som jeg skjønte på Magnar i RLN så skal det gå og legge opp rally over en viss tid i RSRBR 2012 nå. Når det gjelder skader, ja man får det i det Ungarske, men man har jo ikke noe service mellan etappene til og reparere på, utan at dette blir gjort automatisk, og da blir jo litt av strategien borte, om man vil ha dette så realistisk som mulig er det tjekkiske absolutt best.
Hvordan er det med setup i det Ungarska, kan man bruka samma som det Tjekkiska ??
Hvordan er det med setup i det Ungarska, kan man bruka samma som det Tjekkiska ??
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Ja du kan använda samma setups. jag tillhör väl inte dom som tycker att skade delen är så avgörande för spelen, Jag vill ha så det fungerar bra att köra, Ratt o bromsar ska fungera på ett bra sett, sen om skador inte är 100% realistiska är inte så viktigt för min del. Men det är ju med det som alt annat vi har olika värderingar. En kombination av RSRBR 2012 , Ungerska, Tjekiska vore ju önskemålet.Oyvind Andersen wrote:Etter som jeg skjønte på Magnar i RLN så skal det gå og legge opp rally over en viss tid i RSRBR 2012 nå. Når det gjelder skader, ja man får det i det Ungarske, men man har jo ikke noe service mellan etappene til og reparere på, utan at dette blir gjort automatisk, og da blir jo litt av strategien borte, om man vil ha dette så realistisk som mulig er det tjekkiske absolutt best.
Hvordan er det med setup i det Ungarska, kan man bruka samma som det Tjekkiska ??
-
- Posts: 218
- Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Där har vi lite olika uppfattningar Oyvind, men som jag skrev förut, vi är alla olika. Men för min del så går det lika bra med Tjeckiska o Ungerska. Huvudsken är att vi har kul.Oyvind Andersen wrote:Et bilspill for meg skal være så realistisk som muligt, båda kjøre opplevelse, skader ,servic etc.etc, og da er vel det Tjekiska suverent her. husker ikke helt hvordan dette var på 2012.