Volvo 242le problem!!

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
jugge94
Posts: 4
Joined: 2010 Dec 07 7:50 pm

Volvo 242le problem!!

Post by jugge94 »

Jag har installerat bilen helt enligt instruktionerna man fick (readme) där jag laddade ner den men problemet är det att den tar sig inte iväg från 1:ans växel (från stillastående) utan man måste tokvarva på friläge sen slänga i 1an för att ta sig iväg sedan det andra problemet är att den inte går att kontrollera då man väl tar sig iväg utan då äre som och framhjulen är låsta och det bara sladdar och far direkt man gasar minsta lilla....
Peter Sandbäck
Posts: 139
Joined: 2009 Nov 11 5:41 pm

Post by Peter Sandbäck »

Det är väl rally de ska tok varvas och sladda :P Inget fel på bilen den saknar lite bottenvrid helt enkelt.

Btw, Läste du inte reglerna när du registrerade dig?

/Peter
"If in doubt, flat out"
jugge94
Posts: 4
Joined: 2010 Dec 07 7:50 pm

Post by jugge94 »

Nä läste inte reglerna men förmodar att du menar mitt namn.. men det måste va nå på tok eftersom den inte tar sig iväg och det ska inte sladda så mkt som den gör nu.. den går inte fort heller utan däcken spinner konstant :/
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

gissar du kör med G25 och växelspaken som handbroms. kolla så den inte hakat i back läget.
jugge94
Posts: 4
Joined: 2010 Dec 07 7:50 pm

Post by jugge94 »

Ne jag kör med nån gammal microsoft ratt med 6 knappar på framsidan och 2 "växelknappar" på baksidan men ing glapp i den, kopplade ur den och prövade köra med bara tangentbordet men samma sak då :(
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

jugge94 wrote:Nä läste inte reglerna men förmodar att du menar mitt namn.. men det måste va nå på tok eftersom den inte tar sig iväg och det ska inte sladda så mkt som den gör nu.. den går inte fort heller utan däcken spinner konstant :/
Har du det på alla underlag eller är det bara Asfalt.?? Har haft samma problem,
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

du har inte råkat lägga in snow france?
då blir det ganska så halt nämligen :P
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:du har inte råkat lägga in snow france?
då blir det ganska så halt nämligen :P
Tror han har samma problem som jag hade ett tag,Framhjulen står helt stilla.Har för mej att det hade med setups att göra,Men hittar inte var vi skrev om det här i forumet,
jugge94
Posts: 4
Joined: 2010 Dec 07 7:50 pm

Post by jugge94 »

Ulf Carlsson wrote:
jugge94 wrote:Nä läste inte reglerna men förmodar att du menar mitt namn.. men det måste va nå på tok eftersom den inte tar sig iväg och det ska inte sladda så mkt som den gör nu.. den går inte fort heller utan däcken spinner konstant :/
Har du det på alla underlag eller är det bara Asfalt.?? Har haft samma problem,
jo det är på alla underlag...
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Spontant känns det som .ini filen och fysik filen inte lirar....

Dubbel kolla så att dom två är på samma plats (bil som du ersätter) i installationen.

Om det är ok, kolla så att bromsarna inte ligger på. Det har hänt mig när ratten inte varit calibrerad.... syns enklast i rbr under kontrollenheter.
Hellre dö än fega
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

fick bara en dum tanke, du har kollat så du inte kopplat fel i RBR, du kan ju kryssa i inställningar på spelet att du har kombinerade pedaler eller gasen och bromsen på olika ställe, inget sådant som spökar?
Tom Thörngren
Posts: 58
Joined: 2009 Nov 22 7:18 pm

Post by Tom Thörngren »

Hej, på er! Är det någon som vet hur man får på ljusboxen på 240?
Mvh Tom :D
Linus Norén
Posts: 119
Joined: 2011 Feb 03 7:52 pm

Post by Linus Norén »

jajjamän:) bara gå in i volvo mappen, öppna program sen tryck på My3DManager, där kan du välja massa saker, sen är det bara gå till ruta ett igen och träcka på den stora gröna knappen:)
Post Reply