WRC 1995

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

vad är nu detta?
endast 14 startande!
och bara 4 som kom imål!

jag hoppas verkligen det blir fler deltagare till nästa tävling!
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:vad är nu detta?
endast 14 startande!
och bara 4 som kom imål!

jag hoppas verkligen det blir fler deltagare till nästa tävling!
Skumma regler. Man kör 10 ss, men resultat gäller från ss 5.
Mattias Stigh
Posts: 40
Joined: 2008 Apr 06 2:09 pm

Post by Mattias Stigh »

Ja körde inte pga datorstrul
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:vad är nu detta?
endast 14 startande!
och bara 4 som kom imål!

jag hoppas verkligen det blir fler deltagare till nästa tävling!
Skumma regler. Man kör 10 ss, men resultat gäller från ss 5.
det var ju för att hälften aldrig kom längre än SS5 pga nåt fel med SS6.
händer i verkligheten också att man bryter ett rally efter att folk kört en sträcka.

och som sagt, det KOMMER en extra tävling på 5ss för att kompensera, så antalet sträckor totalt i serien kommer inte förändras.

så några oklarheter i reglerna kan då inte jag se iallafall.
force majeur grejjer kan tvinga mig att göra justeringar i reglerna, det är ingen som kommer drabbas av det.
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Började köra tävlingen. När jag kört 6SS så hade jag kört i 34 minuter. Då tycker jag att det är rätt så lagom längd. Men nej, då har jag fortfarande 9SS kvar att köra. Tror knappast att dom körde 15SS på 1 dag 1995. Nej, inför 2 dagars eller gör kortare tävlingar. Som serien är upplagd nu så skiter jag i den.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Beror lite på hur man ska se på saken, 34 min så har man mest troligt inte besikta in bilen ens i verkligheten och absolut inte hunnit med 6 SS :lol:

Jag förstår hur du menar, men kör inte om du tycker att det tar för lång tid :wink:

För mig så får det gärna va lång rallyn, tyker om det, men jag håller med Anders att det borde va 2-3 ettaper......på grund av däcken. Max 6-7 SS håller däcken på en 2wd bil med någolunda fäste. Det blir inte roligt när man inte har nåt fäste alls på slutet.

Sen så tror jag att största anledningen till det tunna start fältet denna gång är WCN. Lite olyckligt att det blev samma helg
Hellre dö än fega
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Långa rallyn har jag absolut inget emot. Bara dom blir lite uppdelade. Svetten rann ju nästan efter 3 st SS =P
Annars gillar jag serien som fan !
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag har haft nästan noll tid för rbr det senaste s¨har inte ägnat en tanke åt min serie, dock ligger ALLA utom bonus tävlingen uppe.

jag kommer inte ändra något i dem denna säsongen, men nästa säsong kan det nog bli att jag kör med max 6 sträckor/dag (leg)
då kan nog tävlingarna bli kortare tidsmässigt också, om jag inte gör så att jag kör 2 dagar på varje leg.

vi får se där, men det blir nog så att jag kör 4-6ss/leg iaf så skall nog de flesta vara nöjda.

eventuellt blir det ändring så det blir säsong 1998 isf 1995 också (dvs lite nyare bilar än nu) och tävling ungefär varannan helg.

jag kommer hålla minimal paus mellan säsongerna och hoppas säsong 2 kan vara klar före midsommar innan vi tar semester och drar igång en eventuell säsong 3 i augusti.

är det någon som har lust att hjälpa mig med poängen så är det välkommet, det kommer då gälla från nästa säsong!

vi får se om 3-4v om jag kan ta mer tag i denna säsongen.
min ratt och speldator står på annan ort och är onåbar pga snöläget.
annars var det planerat att jag skulle vara vid den redan förra veckan, men det blir uppskjutet tills vidare (dvs tills vädret medger snöröjning så jag kan komma fram till där jag numera bor, tills vidare bor jag hos brorsan i Karlstad)
Peter Sandbäck
Posts: 139
Joined: 2009 Nov 11 5:41 pm

Post by Peter Sandbäck »

blir det någe mera av denna serie? hade varit kul.
"If in doubt, flat out"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

inte med så litet deltagarantal..
dessutom saknar jag helt motivation för rbr (och alla andra spel) just nu..
förutom då att jag har andra mer privata saker att stå i.
så, tyvärr..
jag kommer inte engagera mig i något just nu, mer än lägga upp de svenska tävlingarna i SM/NM serien, och där har jag semester fram tills SSR i Juni så.
Post Reply