BMW 2002

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

BMW 2002

Post by Daniel Lindau »

BMW 2002 är nu utlagd på den japanska sidan:)
http://firestorage.jp/download/4522076a ... 2259be0f85
lösenord är RBR
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

physicsen som tillhörde kan vara det värsta jag kört med :) men går ju alltid att låna från nån annan bil :)
huvudsaken är att man får se en sladd
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

haha aa håller me, tror du man kan låna 240s physics eller den andra BMW:n?;)
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

jodå det går;) frågan är bara om de har samma mått mellan hjulen och axellängder så det ser bra ut på bilen också, så inte framhjulen sitter i fram kofångaren:P
huvudsaken är att man får se en sladd
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Då kan jag tala om att jag lärde mig att köra bil och sladd i just en BMW 2002. Eller förresten inte bara en. Har ägt flera stycken.

Och de är långt från lättkörda så kanske är fysiken riktigt bra. :wink:
Jag har inte kört en bil som växlat så fantastiskt fort mellan understyrning och överstyrning.

Edit: jag har inte testat denna bil i rbr än.
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

haha jag har dock ingen aning hur det är att köra den i verkligheten men blev lite chockad över att den inte var bakhjulsdriven i rbr;P

men kom på att Mokumoku, eller va han heter, kan väl inte göra allt;), för Fiat Abarth 131:an han har gjort ska väl vara bakhjulsdriven egentligen, hans version är fyrhjulsdriven;)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:Då kan jag tala om att jag lärde mig att köra bil och sladd i just en BMW 2002. Eller förresten inte bara en. Har ägt flera stycken.

Och de är långt från lättkörda så kanske är fysiken riktigt bra. :wink:
Jag har inte kört en bil som växlat så fantastiskt fort mellan understyrning och överstyrning.

Edit: jag har inte testat denna bil i rbr än.
Har också testat en BMW 2002 i skogen o kan garantera att Erik har rätt om det han nämner,Det är en mycket svår bil att tygla. Har testat den i RBR o det stämmer rätt bra hur den beter sej.
User avatar
Gustav Johansson
Posts: 109
Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm

Post by Gustav Johansson »

Är lite noob :roll: Men hur får jag in bilen? :?

Jag kan få in dem som ligger bland "download" men inte några andra. fattar inte hur man gör :cry:
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

vet du hur man gör med cars.ini? isf så kopiera bara physics filerna du får med varje bil, sen klistrar du in dem i den bilens physics mapp som du vill ersätta, t.ex om du vill ersätta t_coroll i physics mappen så ersätter du bara dem filerna som är där:) hoppas du förstår
User avatar
Gustav Johansson
Posts: 109
Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm

Post by Gustav Johansson »

Daniel Lindau wrote:vet du hur man gör med cars.ini? isf så kopiera bara physics filerna du får med varje bil, sen klistrar du in dem i den bilens physics mapp som du vill ersätta, t.ex om du vill ersätta t_coroll i physics mappen så ersätter du bara dem filerna som är där:) hoppas du förstår
Nej, vet nästan inget! Men jag lär mig mer och mer! :)

Är en sån som bara sitter i spelar. gör inget annat. brormin gör allt med datorn.. :oops: :oops:
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

okej;) men har du laddat ner några bilar förut? det kommer oftast med en read me fil som förklarar hur du ska göra med cars.ini;)
User avatar
Gustav Johansson
Posts: 109
Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm

Post by Gustav Johansson »

Daniel Lindau wrote:okej;) men har du laddat ner några bilar förut? det kommer oftast med en read me fil som förklarar hur du ska göra med cars.ini;)
Jag har laddat hem många bilar från http://www.rbrserien.se/forum/viewforum.php?f=29

Men dem filerna är enkelt att lägga in! bara att kopiera "cars" å "physics" så äre ju klart!

Men denna filen fattar jag mig inte på! Känner mig dålig som faN...
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

om du kollar under downloads här på forumet så finns det en film som heter "installera plugin bil" eller liknande.
den visar ganska bra hur man gör. (finns en del två också som visar hur man installerar flera bilar)
User avatar
Gustav Johansson
Posts: 109
Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm

Post by Gustav Johansson »

Andreas Karlsson wrote:om du kollar under downloads här på forumet så finns det en film som heter "installera plugin bil" eller liknande.
den visar ganska bra hur man gör. (finns en del två också som visar hur man installerar flera bilar)
Tack. :) testar det imorn :) tror jag vet hur jag gör nu!
User avatar
Gustav Johansson
Posts: 109
Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm

Post by Gustav Johansson »

Kollade på den där filmen som ligger bland instruktioner. Men fick inte fysiken att bli rätt. Skinet stämmer. men den går fortfarande som subarun :(
Post Reply