Volvo

Nya bilar och gamla bilar
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

senast jag pratade med robert så hade han väldigt lite tid över, men det är inte nedlagt utan går bara väääääldigt sakta för tillfället.
User avatar
Elias Lundberg
Posts: 361
Joined: 2009 Jan 10 6:39 pm

Post by Elias Lundberg »

Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig med rutorna till volvon? för på mitt phothoshop så kan man inte ha färg på rutorna
//Elias
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Är projektet nerlagt eller blir de nån update på volvon?? Nyfiken :D
Daniel Edlund
Posts: 88
Joined: 2009 Mar 01 11:13 am

Post by Daniel Edlund »

Om det ska bli ny fysik till Volvon så borde det bli lite mera vrid från botten
Daniel
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Daniel Edlund wrote:Om det ska bli ny fysik till Volvon så borde det bli lite mera vrid från botten
Det tycker jag också
Carl Eriksson
Posts: 111
Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm

Post by Carl Eriksson »

alla verka ha problem med för lite ork i 242an, hehe bara jag som inte klagar över det? min går jätte fint och funkar perfekt ;) heheh men jag kör ju inte så fort heller så kan va därför haha
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Daniel Edlund wrote:Om det ska bli ny fysik till Volvon så borde det bli lite mera vrid från botten
Mera förgasare som vrålar Mera vrid och gärna en starväxel också
Carl Eriksson
Posts: 111
Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm

Post by Carl Eriksson »

pumpa bara till han på kopplingen ;) hehe min går loss fin på gruset ;) hehe
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Hvorfor blir det ikke laget en ny fysikk til denna bilen ? Den er jo totalt ukjørbar, og har ingen ting med likheten av Volvo oppførsel og gjøre.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Det var ett väldans gnäll om fysiken på volvon här. Visst, den är lite slö när man ska igång på asfalt, men det är ju inget man dör av direkt. Lär er köra bilen eller gör en ny fysik själva och få den godkänd på pluginet (med Robert Sahlstedts tillstånd förstås). Annars är det bara att trixa lite i fysiken själv och köra offline. Man kan ändra hur mycket man vill i fysiken, det är bara att öppna "common.lsp" med anteckningar.
Yokohama Motorsport
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Tom Östertun wrote:Det var ett väldans gnäll om fysiken på volvon här. Visst, den är lite slö när man ska igång på asfalt, men det är ju inget man dör av direkt. Lär er köra bilen eller gör en ny fysik själva och få den godkänd på pluginet (med Robert Sahlstedts tillstånd förstås). Annars är det bara att trixa lite i fysiken själv och köra offline. Man kan ändra hur mycket man vill i fysiken, det är bara att öppna "common.lsp" med anteckningar.
Oj, Oj, hva, dette var inte ondt menad, og om det er du som har lagat den, syntes jag du angriper en oskyldig man på fel sett. Jag tror kanskja alla hadde hatt mer glede av den Svenska bilen om fysiken var rett.
Å kjøra offline er vel inte så skojigt for nogon.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Robert är till skillnad mot alla andra som gör physics expert på detta och jag e helt säker på att den inte går o göra mer verklig än vad den är, sen om ni vill ha en bil som e trevlig o köra eller verklig o köra får ni bestämma själva...men åker man med ett bra flyt har jag större problem med och hitta fäste istället för o hitta kraft...
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

glöm inte att David även varit testpilot i rbr bilen så den är garanterat så likt verkligheten man kan komma.

det tog ju också låååång tid att övertyga tjeckerna om att det är så det skall vara.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

måste vara racing kammar på denna volvo iaf då den är så slö på låga varv.....
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Några framsteg med 940:n Robert???
Post Reply