nytt WRC lir på gång...

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Håller med Hamreus, finns 0 i känsla ! går ju inte att sladda då börjar det att tugga och man tappar fart eller så snurrar man :( Duger nog inte ens att kasta på brasan..... -1 i en skala 0 - 10 !!!!!
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Fredrik Wengberg wrote:
Roger Hillström wrote:Video Card: NVIDIA® Geforce 6600 or ATI® X1600 or higher (it must be able to
manage Pixel Shader 3.0) with at least 512MB of display memory.

Så står de i readme filen.....de e de minsta man måste ha....ska ju helst ha de här eller bättre står det längre ner i readme filen.

Video card: NVIDIA® GeForce™ series 8800 or higher, ATI® Radeon™ HD4850 or
higher (it must be able to manage Pixel Shader 3.0) with at least 512MB of
display memory.
Har ett NVIDIA GeForce 9500 GT med 512mb i minne så det är nog inte det som är problemet, och dll filen har jag tagit hem och lagt in.
Ett 8800 är ungefär lika som ett 9800 så kan vara ditt kort endå
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Har nu även testat det på PS3, och där kan man inte stänga av styrhjälp ! d.v.s får du sladd hjälper spelet dig att styra emot !!! :evil: KÖP INTE blir mitt råd.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Tomas Nordins wrote:Har nu även testat det på PS3, och där kan man inte stänga av styrhjälp ! d.v.s får du sladd hjälper spelet dig att styra emot !!! :evil: KÖP INTE blir mitt råd.
Fan va trist.Hade sett fram emot detta spel, dock till PC.Hoppas dom inte gjort lika dumt där då.Har beställt det för länge sedan men ännu inte fått det men man kanske skulle avbeställa det?.

Nej vi får hoppas att tjeckerna kan släppa in lite fler grussträckor till RBR istället.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Jag får inte ratten til og funka på PC Demoet, noen tips ??
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

,....

Post by Kenneth Nyström »

hmm kan man inte få till ett bättre spel år 2010?!?!

testade karriärläget och blev inte direkt imponerad... dålig grafik på vissa sträckor...

men ska ge det lite tid få se om det blir bättre. när man kört ett tag...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Körde tre-fyra kurvor in på en SS, sen åkte demon bort från hårddisken. kändes hemskt likt gamla V-Rally 3....
Hellre dö än fega
User avatar
Christer Abrahamsson
Posts: 4
Joined: 2008 Nov 09 11:18 pm

Post by Christer Abrahamsson »

det går ju fan inte ens att vänsterbromsa i spelet. Inget vidare detta.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Christer Abrahamsson wrote:det går ju fan inte ens att vänsterbromsa i spelet. Inget vidare detta.
Vad jag förstår så måste du bocka i rutan kombinerade pedaler i profiler om du kör med g25 (kanske är så på andra rattar också) för att få det att funka.Däremot så måste du ta bort bocken igen om du skall kunna vänsterbromsa i rbr.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Fredrik Wengberg wrote:
Christer Abrahamsson wrote:det går ju fan inte ens att vänsterbromsa i spelet. Inget vidare detta.
Vad jag förstår så måste du bocka i rutan kombinerade pedaler i profiler om du kör med g25 (kanske är så på andra rattar också) för att få det att funka.Däremot så måste du ta bort bocken igen om du skall kunna vänsterbromsa i rbr.
Jag kör med den urbockad i båda RBR och i WRC demot.....funkar för mej iaf
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Vilket skit spel. långt ifrån RBR.. o jag som trodde att man kommit framåt i tekniken men tydligen har någon hittat backen.. blir RBR ett tag till!
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Fick spelet med posten idag och har kört lite men måste säga att det är en stor besvikelse.Understyr som satan (går säkert att justera till i setupen), går inte att vänsterbromsa, bilen beter sig som om den skulle vara full, ingen känsla alls.Grafiken lämnar mycket att önska, ljudet är kasst mm.mm.

Så mitt råd är, funderar ni på att köpa spelet så skit i det.Lägg pengarna på nåt vettigt istället som te.x en flaska whiskey, sen dricker ni upp den och kör RBR så får ni ungefär samma känsla som i WRC.

Kort sagt ett riktigt SKITSPEL tyvärr.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Fredrik Wengberg wrote:Fick spelet med posten idag och har kört lite men måste säga att det är en stor besvikelse.Understyr som satan (går säkert att justera till i setupen), går inte att vänsterbromsa, bilen beter sig som om den skulle vara full, ingen känsla alls.Grafiken lämnar mycket att önska, ljudet är kasst mm.mm.

Så mitt råd är, funderar ni på att köpa spelet så skit i det.Lägg pengarna på nåt vettigt istället som te.x en flaska whiskey, sen dricker ni upp den och kör RBR så får ni ungefär samma känsla som i WRC.

Kort sagt ett riktigt SKITSPEL tyvärr.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Noen som har testet online kjøring med denne ????
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

"Nothing for RBR-Hadcore fans". Bedöm själva...




dreglainteoverjessica.com
Post Reply