Rally Bulgaria 15/7-20/7
Moderator: Tommie Lindberg
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
Rally Bulgaria 15/7-20/7
Deltävling 7 i WCN 2010, årets första på asfalt.
Omfattar 14 st specialsträckor fördelat på 2 etapper.
Etapp 1: Tors 15/7 till Lör 17/7
Etapp 2: Sön 18/7 till Tis 20/7
Sträckor från Frankrike och CZ kommer användas.
Superrally kommer tillämpas endast vid etappmålet, dvs bryter du tex SS 2 på etapp 1, får du inte starta om förräns på SS 1 på etapp 2.
Geningskontroller kan komma att utföras på slumpmässigt utvalda förare, alla repriser måste sparas en vecka efter avslutat rally!
Nominerade förare finner ni här
Omfattar 14 st specialsträckor fördelat på 2 etapper.
Etapp 1: Tors 15/7 till Lör 17/7
Etapp 2: Sön 18/7 till Tis 20/7
Sträckor från Frankrike och CZ kommer användas.
Superrally kommer tillämpas endast vid etappmålet, dvs bryter du tex SS 2 på etapp 1, får du inte starta om förräns på SS 1 på etapp 2.
Geningskontroller kan komma att utföras på slumpmässigt utvalda förare, alla repriser måste sparas en vecka efter avslutat rally!
Nominerade förare finner ni här
- Attachments
-
- bgnews.jpg (9.76 KiB) Viewed 7998 times
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
Shakedown
Tävlingen
Leg 1
SS1 - [Joux Plane] Batak Lake
SS2 - [Joux Verte] Belmeken Lake
Service - 30 min
SS3 - [Joux Plane] Batak Lake 2
SS4 - [Joux Verte] Belmeken Lake 2
Service - 30 min
SS5 - [Joux Plane II] Sestrimo
SS6 - [Bisanne] Peshtera
SS7 - [Hradek] Lyubnitsa
Service - 90
Leg 2
SS8 - [Joux Plane II] Sestrimo 2
SS9 - [Bisanne] Peshtera 2
SS10- [Hradek] Lyubnitsa 2
Service - 30 min
SS11- [Sumburk] Muhovo
SS12- [Liptakov2] Slavovitsa
Service - 30
SS13- [Sumburk] Muhovo 2
SS14- [Liptakov2] Slavovitsa 2
Tävlingen
Leg 1
SS1 - [Joux Plane] Batak Lake
SS2 - [Joux Verte] Belmeken Lake
Service - 30 min
SS3 - [Joux Plane] Batak Lake 2
SS4 - [Joux Verte] Belmeken Lake 2
Service - 30 min
SS5 - [Joux Plane II] Sestrimo
SS6 - [Bisanne] Peshtera
SS7 - [Hradek] Lyubnitsa
Service - 90
Leg 2
SS8 - [Joux Plane II] Sestrimo 2
SS9 - [Bisanne] Peshtera 2
SS10- [Hradek] Lyubnitsa 2
Service - 30 min
SS11- [Sumburk] Muhovo
SS12- [Liptakov2] Slavovitsa
Service - 30
SS13- [Sumburk] Muhovo 2
SS14- [Liptakov2] Slavovitsa 2
- Micael Eriksson
- Posts: 533
- Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm
-
- Posts: 267
- Joined: 2009 Feb 18 11:48 am
Kört första ettapen nu. Ganska ok de fem första men sen tabbade jag mig på SS6. Kom lite för snabbt in i en snäv kurva och så gled man av vägen och lyckas naturligtvis fronta ett träd
Går aldrig bra i WCN tävlingarna..
Ligger 3:a just nu och är cirka 11 min efter imål..
Hoppas det går bättre för er andra! Lycka till allihopa !
Går aldrig bra i WCN tävlingarna..
Ligger 3:a just nu och är cirka 11 min efter imål..
Hoppas det går bättre för er andra! Lycka till allihopa !
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Som vanligt så gick topplockspackningen på min A8 så motorn skar, Vet snart inte hur många gånger jag har brytigt för samma fel,Anders Lindbladh wrote:Kört första ettapen nu. Ganska ok de fem första men sen tabbade jag mig på SS6. Kom lite för snabbt in i en snäv kurva och så gled man av vägen och lyckas naturligtvis fronta ett träd
Går aldrig bra i WCN tävlingarna..
Ligger 3:a just nu och är cirka 11 min efter imål..
Hoppas det går bättre för er andra! Lycka till allihopa !
-
- Posts: 40
- Joined: 2008 Apr 06 2:09 pm
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
Imål
Första etappen gick rätt så bra, fram till de sista tre sträckorna.. Satte på wet däck och tänkte ladda järnet på första sträckan som var den enda som var helt blöt. Kom 300 meter innan jag åkte av....
Blev lite publikjobb innan bilen var på vägen igen. Tog i rejält på nästföljande två och slutade dagen på 7:e plats.
Etapp 2 började alldeles för fegt på de första sträckorna, tappade som fan på polacken som kört före mig. Sumburk första vändan, gick kanon hela sträckan, men fick ett geningstillägg i en vänster hårnål trots att jag hade alla hul på vägen Förbannad som fan va de full attack resterande sträckor, och samtidigt som polacken åkte på en cfh så tog jag över ledningen än så länge. Får se hur långt de räcker, men hoppas på 4:e-5:e plats
Första etappen gick rätt så bra, fram till de sista tre sträckorna.. Satte på wet däck och tänkte ladda järnet på första sträckan som var den enda som var helt blöt. Kom 300 meter innan jag åkte av....
Blev lite publikjobb innan bilen var på vägen igen. Tog i rejält på nästföljande två och slutade dagen på 7:e plats.
Etapp 2 började alldeles för fegt på de första sträckorna, tappade som fan på polacken som kört före mig. Sumburk första vändan, gick kanon hela sträckan, men fick ett geningstillägg i en vänster hårnål trots att jag hade alla hul på vägen Förbannad som fan va de full attack resterande sträckor, och samtidigt som polacken åkte på en cfh så tog jag över ledningen än så länge. Får se hur långt de räcker, men hoppas på 4:e-5:e plats
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Är så jävla förbannad!!!! Hade bestämt mig för innan rallyt att jag skulle köra på säkerhet och verkligen ta mig i mål.
Visste ju var det var för sträckor så jag tänkte att många kommer få problem.Låg på en 15:onde plats efter första rundan, gick ut lugnt och sansat på andra rundan och fortåkarna försvann efterhand så inför näst sista sträckan så låg jag etta, ca 3 min före tvåan.
Bestämde mig för att inte ta några risker överhuvudtaget och körde väldigt lugnt.MEN!!! Ca 8km in på sträckan så snuddar jag emot ett broräcke med vä fram och biljäveln stendör. VADDÅ Realistic Damage?
Hade köpt om framvagnen blivit helknasig men fan inte att motorn skall pajja!!!!!
Det är så SURT!!!!
Visste ju var det var för sträckor så jag tänkte att många kommer få problem.Låg på en 15:onde plats efter första rundan, gick ut lugnt och sansat på andra rundan och fortåkarna försvann efterhand så inför näst sista sträckan så låg jag etta, ca 3 min före tvåan.
Bestämde mig för att inte ta några risker överhuvudtaget och körde väldigt lugnt.MEN!!! Ca 8km in på sträckan så snuddar jag emot ett broräcke med vä fram och biljäveln stendör. VADDÅ Realistic Damage?
Hade köpt om framvagnen blivit helknasig men fan inte att motorn skall pajja!!!!!
Det är så SURT!!!!
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
- Elias Lundberg
- Posts: 361
- Joined: 2009 Jan 10 6:39 pm
-
- Posts: 267
- Joined: 2009 Feb 18 11:48 am
Håller helt och hållet med. Tvingades också bryta detta rallyt. Tog det riktigt lugnt på varenda sträcka men ändå tabbar man sig tillslut.
Jag har märkt en grej, om man bestämmer sig för att ta det lugnt och man kör extremt långsamt på varenda sträcka så tabbar man sig dessto mer. På vissa rally som jag kör online brukar jag ta i lite mer än vad jag brukar och då kan det gå bättre. Jag förstår inte varför det nästan alltid går bra när man kör i Shakedown-läget på oavsett sträcka. kör man sedan online direkt efter tabbar man sig direkt...
Fler som upplever det likadant ?
Jag har märkt en grej, om man bestämmer sig för att ta det lugnt och man kör extremt långsamt på varenda sträcka så tabbar man sig dessto mer. På vissa rally som jag kör online brukar jag ta i lite mer än vad jag brukar och då kan det gå bättre. Jag förstår inte varför det nästan alltid går bra när man kör i Shakedown-läget på oavsett sträcka. kör man sedan online direkt efter tabbar man sig direkt...
Fler som upplever det likadant ?
- Elias Lundberg
- Posts: 361
- Joined: 2009 Jan 10 6:39 pm
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
Så är det absolut. Skulle tro det har att göra med att när man attackerar för fullt ligger allt fokus på just det och man är koncentrerad som fan. Börjar man slå av lite på takten, vandrar tankarna fort iväg till annat. Upplevt det själv väldigt många gånger...Anders Lindbladh wrote:Håller helt och hållet med. Tvingades också bryta detta rallyt. Tog det riktigt lugnt på varenda sträcka men ändå tabbar man sig tillslut.
Jag har märkt en grej, om man bestämmer sig för att ta det lugnt och man kör extremt långsamt på varenda sträcka så tabbar man sig dessto mer. På vissa rally som jag kör online brukar jag ta i lite mer än vad jag brukar och då kan det gå bättre. Jag förstår inte varför det nästan alltid går bra när man kör i Shakedown-läget på oavsett sträcka. kör man sedan online direkt efter tabbar man sig direkt...
Fler som upplever det likadant ?
- Elias Lundberg
- Posts: 361
- Joined: 2009 Jan 10 6:39 pm
-
- Posts: 267
- Joined: 2009 Feb 18 11:48 am
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm
Trots den förbaskade crashen på ss13 så blev det till slut en 10:onde plats i WRC och bäste Svensk i WRC.Många som har haft problem med detta rally verkar det som.Synd att jag inte kunde hålla mig hela vägen in i mål, då hade det nog varit ett par placeringar till.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
It´s not the fart that kills , it´s the smell!