Real rally

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Andreas Karlsson wrote:jobbigt ju :P
dessutom vore det ju bra om man visste exakt vilken tävling det handlar om ;)
LBC-Rushen 2010 ss1 Håkan Björkman
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Anders Lindbladh wrote:Någon som ska kolla på Kong Christian Race nu den 24 April ?
225 st anmälda till kongen :D Flera lokala talanger finns anmälda + några fartfantomer från övriga Sverige.
Saknar ett par förare tex Anders Lindström (har sveriges fränaste ljud i sin 240 H ) David Petersson . Mattis Ohlsson o Borgström. Någon som vet något om dessa herrar :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Riktigt kul att det e så många anmälda till Kongen :D . Det står dock i inbjudan att max antal startande får vara 200 st. Dem kommer antagligen att gallra lite i anmälningslistan..
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Ska jag vara ärlig så tror jag de släpper de sista 25 bilarna till Kongen. Hoppas några kul åkare efteranmäler sig.
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Anders Alm wrote:
Anders Lindbladh wrote:Någon som ska kolla på Kong Christian Race nu den 24 April ?
225 st anmälda till kongen :D Flera lokala talanger finns anmälda + några fartfantomer från övriga Sverige.
Saknar ett par förare tex Anders Lindström (har sveriges fränaste ljud i sin 240 H ) David Petersson . Mattis Ohlsson o Borgström. Någon som vet något om dessa herrar :?:
Nepp ingen David Pettersson men hans bror ska köra ...
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Någon som vet vart man kan hitta tider från Gotland ?
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Rasmus Persson wrote:Någon som vet vart man kan hitta tider från Gotland ?
Har inte hittat någon placeringslista men däremot omssedningslistan till starten imorgon och där står även tiderna som förarna kört på.
Seedningen är ju ockse efter palcering så det är hyffsat lätt att räkna ut vart förarna ligger just nu.
Kolla på http://www.motorsportsidan.nu/

PS:Träffade Jim Hjerpa, Kristian Berglind och Anders Svärd idag. Tystlåtna grabbar om än mycket trevliga ;-)
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Stort GRATTIS till Göran Nilsson som tog en 3:e plats i Grp H 2WD+A/N, A - förare och till Kristian Berglind som tog en 8:onde plats i samma klass.Tyvärr så strulade Kristians bil ordentligt på sista sträckan och han tappade en hel del, annars så hade han varit betydligt högre upp i resultat listan.

Men mina största GRATTIS går ändå till gotlänningen Jonhan Holmberg som tog segern i Grp H 2WD+A/N, A - förare, och till Christoffer "Kicken" Jakobsson som tog totalsegern i rallyt i sin debut i en 4wd bil, otroligt bra kört.

I Grp H 2WD+A/N, B - förare så vann gotlänningen Elias Björkdahl med sin vassa 240 och Anton Eriksson och Jim Hjerpe tog en 6:e plats.

I Grp H 2WD+A/N, C - förare så vann Fredrik Myrdahl med kartläsare Mattias Ahlström (känd från serien).

GRATTIS till er alla.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

På denna länk finns hela resultatet från Gotland. Jag hann inte med nåt besök på service men jag hejade glatt i skogen så gott jag kunde.

Skoj Mattias Ahlström, 19'e bil totalt av 144 är inte alls illa med C-märkt chaufför! 8)
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Nån som vet nått om den här bilen? (är en bit att åka för att kolla på den för mig :? )

http://www.blocket.se/orebro/Rallybil_A ... ?ca=10&w=3
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Här får ni åka med Pierre Wessman en bit på underbara Tofta skjutfält.
[youtube][/youtube]
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Robert Sahlstedt wrote:På denna länk finns hela resultatet från Gotland. Jag hann inte med nåt besök på service men jag hejade glatt i skogen så gott jag kunde.

Skoj Mattias Ahlström, 19'e bil totalt av 144 är inte alls illa med C-märkt chaufför! 8)
Ja, det var väldigt kul!! Vi fick dock problem med bakvagnen de sista sträckorna så sista ss gick det väldigt lugnt för att inte riskera något. När vi sedan kom i mål såg vi att ett av fästena till bakaxeln gått av. Inte konstigt att bakaxeln levde sitt eget liv....
Sladdar bäst som sladdar mest.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Mattias Ahlstrom wrote:
Robert Sahlstedt wrote:På denna länk finns hela resultatet från Gotland. Jag hann inte med nåt besök på service men jag hejade glatt i skogen så gott jag kunde.

Skoj Mattias Ahlström, 19'e bil totalt av 144 är inte alls illa med C-märkt chaufför! 8)
Ja, det var väldigt kul!! Vi fick dock problem med bakvagnen de sista sträckorna så sista ss gick det väldigt lugnt för att inte riskera något. När vi sedan kom i mål såg vi att ett av fästena till bakaxeln gått av. Inte konstigt att bakaxeln levde sitt eget liv....
Grattis Grattis Mattias :D Då var det bättre med 240 än lillfisen :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Anders Alm wrote:
Mattias Ahlstrom wrote:
Robert Sahlstedt wrote:På denna länk finns hela resultatet från Gotland. Jag hann inte med nåt besök på service men jag hejade glatt i skogen så gott jag kunde.

Skoj Mattias Ahlström, 19'e bil totalt av 144 är inte alls illa med C-märkt chaufför! 8)
Ja, det var väldigt kul!! Vi fick dock problem med bakvagnen de sista sträckorna så sista ss gick det väldigt lugnt för att inte riskera något. När vi sedan kom i mål såg vi att ett av fästena till bakaxeln gått av. Inte konstigt att bakaxeln levde sitt eget liv....
Grattis Grattis Mattias :D Då var det bättre med 240 än lillfisen :lol:
Tack tack! Man kan väl säga att den här motorn hade kraft i alla lägen! Stor skillnad mot "lillfisen"! :)
Sladdar bäst som sladdar mest.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Var det någon som filmade på Rally Gotland?
Sladdar bäst som sladdar mest.
Post Reply