vintertexturer

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Jesper Persson
Posts: 39
Joined: 2009 Jan 11 3:18 pm

Post by Jesper Persson »

jo, jag vet vart man ska lägga in det , inga problem. Men använder man dattol eller ? det blir ju .dat filer... men det ska väl vara .rbz har jag kunnat lista ut..Just hur man får till de rätta texturfilerna är jag intresserad av. Det är väl inte så enkelt att man byter namn på dom ? för det var så jag gjorde och det funkade inte.

/ Jesper
User avatar
Ulf Sandberg
Posts: 19
Joined: 2009 Nov 27 6:36 pm

Post by Ulf Sandberg »

Jesper Persson wrote:jo, jag vet vart man ska lägga in det , inga problem. Men använder man dattol eller ? det blir ju .dat filer... men det ska väl vara .rbz har jag kunnat lista ut..Just hur man får till de rätta texturfilerna är jag intresserad av. Det är väl inte så enkelt att man byter namn på dom ? för det var så jag gjorde och det funkade inte.

/ Jesper
Om du har "nya" filer som heter: track-10_O_textures.rbz till och med track-15_O_textures.rbz, så kopiera dina original och ersätt med dom "nya" i mappen, "Maps".
Sen ska det bra vara att köra. Gäller alltså (finland) vinter rallyt.

U/
Jesper Persson
Posts: 39
Joined: 2009 Jan 11 3:18 pm

Post by Jesper Persson »

Ulf Sandberg wrote:
Jesper Persson wrote:jo, jag vet vart man ska lägga in det , inga problem. Men använder man dattol eller ? det blir ju .dat filer... men det ska väl vara .rbz har jag kunnat lista ut..Just hur man får till de rätta texturfilerna är jag intresserad av. Det är väl inte så enkelt att man byter namn på dom ? för det var så jag gjorde och det funkade inte.

/ Jesper
Om du har "nya" filer som heter: track-10_O_textures.rbz till och med track-15_O_textures.rbz, så kopiera dina original och ersätt med dom "nya" i mappen, "Maps".
Sen ska det bra vara att köra. Gäller alltså (finland) vinter rallyt.

U/
jo men mina heter inte track-10_O_textures.rbz utan mina blir track-10_O_textures.dat när man kört dom i dattol... det är där mitt problem ligger. Jag vet vart man installerar dom, men inte hur man får till rätt filnamn på dom.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Jesper Persson wrote:jo men mina heter inte track-10_O_textures.rbz utan mina blir track-10_O_textures.dat när man kört dom i dattol... det är där mitt problem ligger. Jag vet vart man installerar dom, men inte hur man får till rätt filnamn på dom.
Låt bli dattool! Markera, högerklicka, "kopiera" och sedan bara högerklicka i "Maps" och tryck på "klistra in". Klart!
Yokohama Motorsport
Jesper Persson
Posts: 39
Joined: 2009 Jan 11 3:18 pm

Post by Jesper Persson »

ja jag ber så hemskt mycket om ursäkt ! trodde inte man skulle ha in mapparna utan endast filer... Pinsamt värre ! :oops: :oops: :oops: tack så mycket. Nu kan man nästan radera halva tråden :D
Post Reply