Setupen inte sig lik

Hur ställer man in bilen
Post Reply
Stefan Ohlsson
Posts: 138
Joined: 2007 Nov 16 8:21 am

Setupen inte sig lik

Post by Stefan Ohlsson »

En skumt fenomen jag upplever är att offline fungerar min setup kanon och trivs med den.. men så fort det ska köras tävling online blir bilen sladdrigare och fotbromsen känns som handbroms..

Är detta pga ONLINE läget har annorlunda fäste eller vad beror det på??
Träningsläger pågår...

http://www.scherpen.se/
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

precis så upplever jag ibland också... men inte jämnt konstigt nog

i senaste rbrserien tävlingen så blev det nästan piruett i starten på SS1 och sen hela sträckan så var bilen vinglig och så fort man gasade så ville den spinna runt typ.... bromsbalansen var typ max bak

skumt att det blir så ibland
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Stefan Ohlsson
Posts: 138
Joined: 2007 Nov 16 8:21 am

Post by Stefan Ohlsson »

Kenneth Nyström wrote:precis så upplever jag ibland också... men inte jämnt konstigt nog

i senaste rbrserien tävlingen så blev det nästan piruett i starten på SS1 och sen hela sträckan så var bilen vinglig och så fort man gasade så ville den spinna runt typ.... bromsbalansen var typ max bak

skumt att det blir så ibland
Upplevde det EXAKT lika.. snurra precis efter starten och satt som ett ? och fatta ingenting.. skumt det där..
Träningsläger pågår...

http://www.scherpen.se/
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

tror mycket hänger på att fästet i onlinläget är sämmre

när jsg sitter å gör setuper lr tränings kör i shakedown läget så går det alltid mycket fortare och stabilare när man väl är ute i online läget å kör så är jag
alltid 1-3 sec efter sina bästa tider som man kört i shakedown även om man kör identiskt många gånger man får panik bromsa online bara för att det inte händer ngt när man vill att det ska nypa till !!
Andreas Carlsson
Posts: 88
Joined: 2007 Jan 31 8:37 pm

Post by Andreas Carlsson »

jag har problem!!! ioför sig inge konstigt när det gäller mig men när jag kör i online läge så tjäns blien bara runt käns som om det ligger och flyter uppe på snön som det gäller i detta läget men när jag kör i offline så får jag lite mer grepp men det är ändå inte bra nog detta gäller bara snö för när jag kör asfalt och grus så har jag inte dettta fenomen någon som har en aning om vad felet kan vara?
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Andreas Carlsson wrote:jag har problem!!! ioför sig inge konstigt när det gäller mig men när jag kör i online läge så tjäns blien bara runt käns som om det ligger och flyter uppe på snön som det gäller i detta läget men när jag kör i offline så får jag lite mer grepp men det är ändå inte bra nog detta gäller bara snö för när jag kör asfalt och grus så har jag inte dettta fenomen någon som har en aning om vad felet kan vara?
Tror att pluginet gör nåt, men är inte säker. Känns allmänt som att greppet har blivit sämre. Jag har åkt 3.06 på Chirdonhead tidigare men kommer inte alls ner i dessa tider nu, även fast jag tycker att det går bra.
Finns massor av sträckor som jag inte kommer ner i mina tidigare tider.
vet inte om det är skit bakom ratten eller om det beror på nåt annat.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Post Reply