Real rally

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Kim Gustafsson wrote:kan vara "frippes" bil? (halldén gamla)
annars har jag ingen aning om vilken bil det kan vara!
Okey... Fan va Hallden börjar få upp farten i 740an :wink:
Synd bara att säsongen är slut , ja nästan iaf :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

sant sant! men det börjar gå allt närmare den där beryktade gränsen med om man kollar på filmer :lol:

Kollade lite i startlistan. och kom fram till att det är troligare att det är den gul/blå 240 som magnus olsson kör/kört?
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

jag har en liten fråga.. hur klassas man som A,B eller C förare ? har hört att det är antalet tävlingar och hur bra man kommit men någon som har bättre koll skulle vare kul att veta ;)
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Precis hemkommen från Volvo Korts kväll och vi har ställt ut våran rallybil . Riktigt lyckad kväll för både oss och SKOBES . Hann klart med bilen 10 Min inann själva VIP kvällen började . det var runt 300-450 personer där .

Där står hon och glänser precis innan öppnings dags .
Image
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Rasmus Harrström wrote:jag har en liten fråga.. hur klassas man som A,B eller C förare ? har hört att det är antalet tävlingar och hur bra man kommit men någon som har bättre koll skulle vare kul att veta ;)
Det är lite invecklat, men vi gör ett försök :wink:

Vi börjar med hur poängen delas ut. Man kan maximalt få 1 poäng per tävling.
För att segraren ska få 1 poäng krävs minst 3 startande i klassen.
För att tvåan oxå ska få 1 poäng krävs minst 10 startande i klassen.
För att trean oxå ska få 1 poäng krävs minst 20 startande i klassen. osv osv.

C-förare blir man ju automatiskt när man börjar. (Efter avklarad debutant-tävling om du inte har någon licens förut)
För att klassa upp sig till B-förare krävs 3 inkörda poäng under 12 månader, eller 5 inkörda poäng under 24 månader.
För att klassa upp sig till A-förare krävs 5 inkörda poäng under 12 månader, eller 8 inkörda poäng under 24 månader.

Hoppas du blir lite klokare :wink:
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Nu ska jag röra till det ännu mer...

Får man inte 2 poäng för en klassvinst om det är tillräckligt många med i klassen?

Eller är jag helt ute å cyklar..? Med min körstil jag hade dom 2 tävlingar jag åkte så behövde jag aldrig bry mig om det där.. :roll:
// Jim Hjerpe
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Jädra snygg den blev Persson!! :D
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Jim Hjerpe wrote:Nu ska jag röra till det ännu mer...

Får man inte 2 poäng för en klassvinst om det är tillräckligt många med i klassen?

Eller är jag helt ute å cyklar..? Med min körstil jag hade dom 2 tävlingar jag åkte så behövde jag aldrig bry mig om det där.. :roll:
Förut var det så, men inte längre.

Haha kan tro det :lol:
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

tänk att dikesåkning kan ta sån tid.. =) fast det är fränt.. =)
har aldrig garvat så mycket i en rallybil.

Kartläsaren i kopparberg hade aldrig sett en rallybil i verkliga livet innan den dagen.. var på väg att kliva ur bilen efter SS1.. :lol:
// Jim Hjerpe
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Tommie Lindberg wrote:Jädra snygg den blev Persson!! :D
Man tackar =) Skulle få bättre bilder på bilen i nästa vecka , det var någon fotograf och sprang runt och plippa med någon system kamera .
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Stiligt Rasmus. Den där har ni gjort riktigt bra :D PDT_003
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Tommie Lindberg wrote:
Rasmus Harrström wrote:jag har en liten fråga.. hur klassas man som A,B eller C förare ? har hört att det är antalet tävlingar och hur bra man kommit men någon som har bättre koll skulle vare kul att veta ;)
Det är lite invecklat, men vi gör ett försök :wink:

Vi börjar med hur poängen delas ut. Man kan maximalt få 1 poäng per tävling.
För att segraren ska få 1 poäng krävs minst 3 startande i klassen.
För att tvåan oxå ska få 1 poäng krävs minst 10 startande i klassen.
För att trean oxå ska få 1 poäng krävs minst 20 startande i klassen. osv osv.

C-förare blir man ju automatiskt när man börjar. (Efter avklarad debutant-tävling om du inte har någon licens förut)
För att klassa upp sig till B-förare krävs 3 inkörda poäng under 12 månader, eller 5 inkörda poäng under 24 månader.
För att klassa upp sig till A-förare krävs 5 inkörda poäng under 12 månader, eller 8 inkörda poäng under 24 månader.

Hoppas du blir lite klokare :wink:
Det där kan man ju till och med få användning för i RBR :P
Jo då blev mycket smartare nu!!! tack :)
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Ujuj ! Vilken dag . 4 Rull 1 sidlägg tror jag det hamnade på till slut . Vilken final
. För Andreas och mig gick det helt okej . Gena lite och slog i en cementgreja försa varvet. Andra varvet hade vi lite överladd och fick tatar kast upp i nån grus hög och möljde lite lätt. Fick se Stefan Hanula och Hasse Onkamo göra 1 1/2 varv ( Tror det blev 1 1/2 varv )på långt håll sen en Subaru Impreza på taklägg precis vid mig .. Janne vann C 2wd =) Stort grattis !
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Rasmus Persson wrote:Ujuj ! Vilken dag . 4 Rull 1 sidlägg tror jag det hamnade på till slut . Vilken final
. För Andreas och mig gick det helt okej . Gena lite och slog i en cementgreja försa varvet. Andra varvet hade vi lite överladd och fick tatar kast upp i nån grus hög och möljde lite lätt. Fick se Stefan och Hasse göra 1 1/2 varv ( Tror det blev 1 1/2 varv )på långt håll sen en Subaru Impreza på taklägg precis vid mig .. Janne vann C 2wd =) Stort grattis !
Ja det blev 1 varv iaf. Lite öm i nacken och några små sår efter allt glas som yrde inne i bilen.
Bilen klarade sig ganska bra. Behöver inte byta tak och inte sätta upp den i bänk. En del riktning o byta nästan allt där fram utom inner skärmarna. De va säkert mer. Bara o lappa den o ta nya tag till nästa säsong!
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Bjusar på en film på Janne och Ola .

[youtube][/youtube]
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Post Reply