Inbjudan Ekratten

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Bilen behöver lite plåster efter detta.
Tack för en roligt säsong.
Ser redan framemot nya tag nästa.
Kommer att försöka öva mer,
så man får fart på släden.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Kristian Berglind wrote:Hamnade på skrivbordet när falstone 2 laddade.
Tack för rolig tävling så långt
Begär request så får du fortsätta där du var.
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

hahahahaha, kjører man McRae Subaru så gjør man det!
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Erik Persson wrote:
Kristian Berglind wrote:Hamnade på skrivbordet när falstone 2 laddade.
Tack för rolig tävling så långt
Begär request så får du fortsätta där du var.
Jag fick börja om från början på min request? skulle ha startat SS6 annars, hur blir det så :roll:

// Jonte
www.jis.se - The Driver
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Började lite osäkert detta rally tabbade mig på de 3 första sträckorna snurrningar och lättare avåkningar, men sedan sänkte jag tempot något och hittade rytmen, kanske lite för safe på asfalten tappade ju över 20sekunder på första asfalt sträckan!

men men jag är i mål och en andra plats hitills är helt OK
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

......

Post by Kenneth Nyström »

jaha olustigt men varför inte ha cant resume urbockad? grabben körde om efter att åkt ur vid laddningen av ss6, körde 5 SS igen och samma sak vid SS6...såg ut som han hade grejjat 2a platsen,,,,

blev så sent så jag sket i det också för man har inte tid....tråkigt men bocka ur den nästa gång som tar det mindre tid!!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: ......

Post by Erik Persson »

Kenneth Nyström wrote:jaha olustigt men varför inte ha cant resume urbockad? grabben körde om efter att åkt ur vid laddningen av ss6, körde 5 SS igen och samma sak vid SS6...såg ut som han hade grejjat 2a platsen,,,,

blev så sent så jag sket i det också för man har inte tid....tråkigt men bocka ur den nästa gång som tar det mindre tid!!
Ja, men missar kan vi göra allihop. Att missa att klicka ur den bocken är väl mänskligt? Har skett i ett rally under säsongen.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Re: ......

Post by Chris Nyström »

Erik Persson wrote:
Kenneth Nyström wrote:jaha olustigt men varför inte ha cant resume urbockad? grabben körde om efter att åkt ur vid laddningen av ss6, körde 5 SS igen och samma sak vid SS6...såg ut som han hade grejjat 2a platsen,,,,

blev så sent så jag sket i det också för man har inte tid....tråkigt men bocka ur den nästa gång som tar det mindre tid!!
Ja, men missar kan vi göra allihop. Att missa att klicka ur den bocken är väl mänskligt? Har skett i ett rally under säsongen.
jag har oxå missat det någon gång i ewrcl..... lite för lätt att glömma bort den tyvärr
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

OJ-OJ...vad tajt det var. Stort sett lika inför 6:e med Nordins och lite efter Strand inför sista.Nordin dånar av....Serien klar. På sista var det halt som fanken men efter första splitten ökas tempot och även totalsegern kunde räddas. Puhhh...

Roligt att få vinna ett rejs med C4:an oxå, vi har inte riktigt kommit överens. En eloge till Strand som har bra fart med sin 03:a.

Nästa gång är det din tur Nordins..??
Attachments
C4 gul.jpg
C4 gul.jpg (35.54 KiB) Viewed 8716 times
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Clarence Blom wrote:OJ-OJ...vad tajt det var. Stort sett lika inför 6:e med Nordins och lite efter Strand inför sista.Nordin dånar av....Serien klar. På sista var det halt som fanken men efter första splitten ökas tempot och även totalsegern kunde räddas. Puhhh...

Roligt att få vinna ett rejs med C4:an oxå, vi har inte riktigt kommit överens. En eloge till Strand som har bra fart med sin 03:a.

Nästa gång är det din tur Nordins..??
Grattis Blom, Det blir till att ta nya tag nästa säsong.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Tackar !! Vi får se hur upplägget blir....
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Re: ......

Post by Anders Jonsson »

Erik Persson wrote:
Kenneth Nyström wrote:jaha olustigt men varför inte ha cant resume urbockad? grabben körde om efter att åkt ur vid laddningen av ss6, körde 5 SS igen och samma sak vid SS6...såg ut som han hade grejjat 2a platsen,,,,

blev så sent så jag sket i det också för man har inte tid....tråkigt men bocka ur den nästa gång som tar det mindre tid!!
Ja, men missar kan vi göra allihop. Att missa att klicka ur den bocken är väl mänskligt? Har skett i ett rally under säsongen.
:wink: de e lungt, de e ju bara ett spel, men då vet ja att de va en bock som fattades, tänkte om de va jag som gjort något galet 8)

// Jonte
www.jis.se - The Driver
Frode Kristoffersen
Posts: 11
Joined: 2009 Apr 05 9:19 am

Post by Frode Kristoffersen »

Glemte 90 venstre på ettan, dnf stod det :P jaja, kanskje lære seg strekka da eller? lol
Ehh, 100 over krøn, 3 venstre NEI!, 4 høyre var det, sorry :P
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Ett rally som var riktigt kul!

Var friktansvärt kul att köra när det var så jämt i toppen. Jag försökte pressa gammel Forden en del och ibland lite för mycket men inga grova missar men en del kriser kan ja lova. Men har man inte haft en enda kris i ett rally har man kört för långsamt.

Inför sista var det nervöst, skulle man lyckas kamma hem totalsegern? Skulle vara kul att totalvinna i en 03a. Efter först spliten så hade jag Clarence 0,5 sek efter mig, jag fortsatte i samma tempo och på split 2 var jag redan efter men hade så det räckte till att vinna, försökte öka lite men Clarence måste ha hittat dem rätta spåren emot slutet och var hela 1,4 sek före mig imål så slutade på en andra plats 0,5 sek efter.

Själv är jag riktigt nöjd, men grymmt åkt av Clarence på sista sträckan! Bara att lyfta på hatten för den körningen och till er andra som placerade sig på pallen i detta rally.

Ser fram emot en ny säsong, dock får vi se i vilken klass.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

RESULTAT?
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Post Reply