BTB Ekbacken, Folkracebana

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

BTB Ekbacken, Folkracebana

Post by Simon Ek »

I den här tråden tänkte jag skriva lite om arbetet med mitt nästa stora projekt (nej det blir inga nya noter på ett tag).

Bilden under här kan ge en liten inblick av vad som komma skall...
Attachments
preview2.jpg
preview2.jpg (185.39 KiB) Viewed 8345 times
Image
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Folkrace-bana i rbr hadde vært kult :D

Ser virkelig bra ut! 8)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Ser mycket intressant ut, Lite Rally Cross sträckor att köra en serie på vore kanon i RBR, PDT_001 :smt041 :smt023
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Lite uppdateringar...

Projektet läggs nu på is tills BTB 0.6 kommer...
Attachments
preview3.jpg
preview3.jpg (161.17 KiB) Viewed 8329 times
Image
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Nu tänkte jag fråga, är det nån här som vet om det går att importera object och sånt från RBR? Måste ja bland annat sätta ut avspärrningar och skyltar...

Också, kan nån förklara för mig hur jag får till såna där skogsväggar? Ni vet ju att det finns lite träd på sträckorna i RBR, men bakom dem finns en "vägg"...
Image
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

ja de skulle verkligen bli kul med lite nya banor till rbr.. när är de tänkte o blir klar ... finns de fler banor man kan ladda hem eller prova på
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Joakim.Karlsson wrote:ja de skulle verkligen bli kul med lite nya banor till rbr.. när är de tänkte o blir klar ... finns de fler banor man kan ladda hem eller prova på
Du det vet jag inte, vi får se hur snabbt Piddy får färdigt v.06, jag är dålig på datum, men räkna med ett tag tills release.

I dagsläget finns det inte några banor att ladda ner. Förutom de som finns på Downloadsidan.
Image
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

okej... men hur långt tar de o köra en bana typ de bror väl på lite .. de verkar va svårt eller
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

nu förstår jag inte riktigt.. :shock:
Image
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

oj skrev lite fel såg ja.. tar de lång tid o bygga banor.. de verkar vara väldigt svårt
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Ja det tar sin tid.
Image
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

okej..har du hållt på länge med de eller ... ska du köra grupp h cupen..
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Du vill inte släppa en beta version eller är det inte ens kommet så långt att man kan köra?
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Karlsson = Nej jag började med Ekbacken häromdan, och ja jag ska köra grupp h cupen (är nummer 5)

strand = vi får se, den är körbar men det finns inga objekt eller "elevation", alltså terräng. Om nån vill beta-testa folkracebanan senare kan ni skicka ett PM till mi!

Om någon kunde svara på detta vore jag mycket tacksam:
Nu tänkte jag fråga, är det nån här som vet om det går att importera object och sånt från RBR? Måste ja bland annat sätta ut avspärrningar och skyltar...

Också, kan nån förklara för mig hur jag får till såna där skogsväggar? Ni vet ju att det finns lite träd på sträckorna i RBR, men bakom dem finns en "vägg"...
Image
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

Simon Ek wrote: Om någon kunde svara på detta vore jag mycket tacksam:
Nu tänkte jag fråga, är det nån här som vet om det går att importera object och sånt från RBR? Måste ja bland annat sätta ut avspärrningar och skyltar...

Också, kan nån förklara för mig hur jag får till såna där skogsväggar? Ni vet ju att det finns lite träd på sträckorna i RBR, men bakom dem finns en "vägg"...
angående väggarna så gjorde jag helt enkelt så att jag byggde upp en mur runt hela sträckan, så får du fixa en vettig bild på en skogskant(med luft ovanför träden) därefter gör du "luftdelen" genomskinlig.

när det gäller objecten från rbr så vet jag inte hur folk gjort, har ju oxå sett att folk använt det.
Post Reply