RBR vs riktigt rally

Saker som har med spelet att göra men som inte passar in i ovanstående
Post Reply
Andreas Persson
Posts: 4
Joined: 2008 Dec 15 4:42 pm

RBR vs riktigt rally

Post by Andreas Persson »

Jag har lite funderingar och frågor om detta underbara spel, har börjat lira efter några års uppehåll.

- Hur realistiskt är det egentligen, skulle man kunna hantera en riktig bil till någon grad om man är väldigt skicklig på RBR?

- Är det någon i världstoppen som har lirat och uttalat sig? Lägg gärna länk till intervju om det finns nån =)

- Någon i forumet som kör riktig rally som har lite personliga åsikter?


Ha de gött allesammans! :)
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

......

Post by Kenneth Nyström »

inte vad jag tror...visst är det liknande känsla...men näe tror inte det skulle vara så enkelt!

sen så i spelets värld så behöver du ju inte bry dig om du rullar osv...det blir en till aspekt i verkligheten där allt kostar =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Persson
Posts: 4
Joined: 2008 Dec 15 4:42 pm

Post by Andreas Persson »

Till någon grad menar ja ju givetvis inte att genomföra ett världsmästerskap.
Jag märker att jag har blivit bättre på min avstånd/hastighets bedömning efter att ha spelat ett tag. Hade jag suttit mig i en riktigt rallybil så skulle jag säkerligen vågat blåsa upp den i 70km/h nu på raksträckorna vilket jag aldrig hade vågat innan.

Min tippning är väl mellan 0-10% bättre förare i verkligheten med denna simulator efter ett par års hårdträning.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Petter och Henning Solberg kör RBR :wink:

[youtube][/youtube]
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Jag tror inte du vinner speciellt mycket på att du bil snabbare i rallyskogen genom att köra datorspel.

Dock tror jag att man kan bli bättre på att tex häva en sladd i verkligheten, principen är ju den samma, och sen finns det väl en del andra saker som man kanske kan bli bättre på, vad man skall göra om man får låsta bromsar osv... Detta är bara en fundering från min sida och själv förknippar jag inte datorspel med verkligheten, det är allt för långt bort trotts att RBR är ett mycket bra spel.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

jag tror faktist det är mer så att man kör bättre rbr om man kör riktigt rally inte tvärt om.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Om man inte kört spelet för mycket (som jag t.ex.) så kan man säkert träna på att ta in noter när man kör, vilket inte är självklart.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Erik Persson wrote:Om man inte kört spelet för mycket (som jag t.ex.) så kan man säkert träna på att ta in noter när man kör, vilket inte är självklart.
Det tränade Ramona Karlsson genom Colin McRae rally. Enligt henne själv i alla fall.
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Noter nötade jag ofantligt mkt genom rbr när jag började med noter i verkligheten.
Känns som man blev ganska duktig på att ta in information men blir ju samtidigt lite mer skillnad när man sitter koncentrerad i rallybilen o flåsar :)
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

tror att ju duktigare man blir på rbr så märker man mer å mer hur viktigt det är med linjer å bromspunkter.. kan ju vara nåt att tänka på i verkligheten... känner ett par vildhjärnor som ofta kör "fort in, kanske ut" metoden... :D
// Jim Hjerpe
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Tror inte världsbästa RBR förarna behöver vara så himla duktiga i en riktig bil.
Jag har inte kört rallybil,
men har lekt en hel del med bilar.
I vissa lägen är spelet orealistisk,
i andra är spelet mycket verklighetstroget.
Men som någon sa,
man skulle nog köra annorlunda om man betalade för skadorna på bilarna. 8)
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

En som kom långt på att va duktig i bilspel 8)


http://nyheter24.se/sport/ovrigt/110125 ... ingstjarna
www.jis.se - The Driver
Andreas Persson
Posts: 4
Joined: 2008 Dec 15 4:42 pm

Post by Andreas Persson »

haha fan va kul =)
Hoppas dom kör en liknande grej med WRC, hade jag fått köra skulle jag dock teckna den största livsförsäkringen som finns :wink:
Post Reply