Ny Lancer Evo9

Nya bilar och gamla bilar
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

och en sak till...

ge FAN i att ändra fälgar, installera ljusramp osv till ni vet att bilen funkar på pluginet...

sedan kan ni be mig om hjälp så kan jag försöka fixa det åt er (har ändrat själv så jag vet att mina ändringar funkar och jag vet hur man skall göra)
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Verkar som att de lyckats förstöra den roligaste klassen o en utav de roligaste bilarna att köra....riktigt besviken

Får se hur man går vidare nu, Mitsun är till salu efter sista SM tävlingen. Får börja titta på wrc eller nått annat...
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Nu har jag testat det mesta tycker jag. Jag har tagit bort alla andra Evo N4-bilar från spelmappen, testat att installera Evo9:an på olika slots. Jag har testat physicen både från tillverkarens hemsida och härifrån downloadsidan men det går inte att köra den i pluginet.
Jag kan köra den offline men inget annat.

Jag har även testat physicfilen som Alm kör med(för honom funkar det) men det hjälpte inte heller.

Någon som har ytterligare förslag?

Hänger det enbart på physicfilen eller kan det ha att göra med själva bilen. Det är ju ganska många undermappar i bilens huvudmapp. Gravel, light, mirror o.s.v som inte finns i andra bilar. Ska dem vara med eller ska jag ta bort någon?

Jäkligt frustrerande när man inte kan köra tävlingarna bara för att man inte får igång bilen.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Ja du Mattias detta är inte kul :cry: Det är många undermappar men jag har inte tagit bort något. Jo en sak har jag ändrat (tror jag) Det finns ju tre olika skin med bilen , jag har valt den gröna bilen , fast det har nog ingen betydelse :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Daniel Molin wrote:Verkar som att de lyckats förstöra den roligaste klassen o en utav de roligaste bilarna att köra....riktigt besviken

Får se hur man går vidare nu, Mitsun är till salu efter sista SM tävlingen. Får börja titta på wrc eller nått annat...
Varför tycker du att bilen är sämre nu :?: Jag kör nästan samma tider som med den gamla. Jag har gjort en ny setup men min gamla funkar faktiskt också (ja styrningen fick jag ändra+ bromsarna)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Ahlström - ladda ner allt från vår sida..funkade för mej, upptäckte att mapparna heter olika...
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Anders Alm wrote: Varför tycker du att bilen är sämre nu :?: Jag kör nästan samma tider som med den gamla. Jag har gjort en ny setup men min gamla funkar faktiskt också (ja styrningen fick jag ändra+ bromsarna)
Att bilen går långsammare stör mig inte o det gör den. 3-4 s per sträcka.
Det jag inte gillar är att de pillar på fäste, styrning, bromsar, stötdämpare för att få ner farten... hade det inte räckt med att minska effekten? Nu har ju bilen blivit som ett mindre godståg att förflytta mellan kurvorna.

Men lika för alla dock, fast tycker fortfarande bilen har blivit mycket tråkigare att köra...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag personligen tycker den är mycket roligare att köra nu. Mer gung mindre WRC.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

japp, MYCKET roligare....
gäller alla N4 bilarna...

nu känns det som en bil och inte en spårvagn (går som på räls altså)
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

......

Post by Kenneth Nyström »

andreas =) du verkar ju inte haft det bekymret innan, att dom gått på räls? :D
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

för mycket fäste...

nej, men seriöst så tycker jag bilen passar mig bättre nu..
vet inte varför dock...
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Nu är jag på banan igen.
Jag tog bort allt som hade med bilen att göra, laddade hem den igen härifrån och installerade. Nu funkar den.
Tack alla som engagerat sig!

M.a.o Nu slipper ni bli sist, Ahlström är tillbaka...
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Mattias Ahlstrom wrote:Nu är jag på banan igen.
Jag tog bort allt som hade med bilen att göra, laddade hem den igen härifrån och installerade. Nu funkar den.
Tack alla som engagerat sig!

M.a.o Nu slipper ni bli sist, Ahlström är tillbaka...
trevligt Ahlström :wink: Jag kör faktiskt med min gamla setup ibland
så det kan du också göra. Alla värden som jag hade på tex 4,3 har jag bara ändrat till 4,5 eller tex 6,8 är ändrat till 7,0 o då ändrar man ju inte så mycket på bilen. Styrningen + max 8000 på bromsarna sen är det inte mer...Kör så det ryker nu Mattias :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg også trives bedre i denne enn den forrige. Det kommer nok mest av at denne er litt glattere og dermed går mer sideveis av natur kontra den gamle :P

Mao - ingen direkte effektiv kjørestil på grusen iallfall :P
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Är beredd att ändra uppfattning lite... efter att gjort en bra setup och testat mkt så blir den ganska rolig. Nu kan man åka på dyngladd och ändå få hyffsade tider.
Dock saknar jag min gamle trotjänare.... :)
Post Reply