Bra förslag. Då slipper Björn alla dessa problem.Leif Bandgren wrote:Om vi nu behåller fabriksteamen, varför inte låta varje team ha en första förare som är manager som sköter teamet.
Tex: Göran Nilsson för C4 där han kan ta in en ny förare direkt om någon hoppar av.
Då kan han själv kontakta en förare eller göra en förfrågan på forumet. Och även skapa ett direktkval om han vill.
På det viset kanske man kan fylla teamen direkt.
För i fabriksteam tävlar man i första hand om märkespoäng.
Det ser man när teamen i WRC plockar in asfaltsspeciallister för dom kör knappast i Svenska rallyt.
Detta är i grova drag. Vad tycker ni om det förslaget.
// Leif B
Fabriksteam
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
-
- Posts: 210
- Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm
-
- Posts: 138
- Joined: 2007 Nov 16 8:21 am
Jag tycker tanken med Manager ska spinnas vidare på.. nån som anser sig vilja driva teamet och kan bjuda in förare som dom tror passar i Teamet.. visst alla får inte samma chans att köra fabriks team som nu.. men tror det är lättare att hålla liv i dom om dom blir lite mer personliga... mitt tycke iallafall
- Stefan Håkansson
- Posts: 132
- Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm
Håller med om att en uppdatering av team skulle vara på sin plats.Erik Brodin wrote:Jag tycker att det skulle vara som på riktigt med dom stora bilarna
BP Ford=Focus 06
Stobart VK=Focus 06
Munchi´s=Focus 06
Citroén Total=C4
Det andra teamet som Aava och Rautenbach kör=C4
Subaru World Rally team= Impreza 06
RallyTeam Olsbergs = Kan få köra 06
Swedish Citroen Dealer Team = 06
Kronos=06 (Finns gu ej längre men endå)
Då har gu flera chansen att köra sina favorit bilar om det ska vara fabriks team men jag tycker att alla bilar ska släppas fritt.
Svara gärna vad ni tycker om mitt förslag
Och det med första föraren får välja sina förare tycker jag är en utmärkt ide.
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Ska man hitta något negativt om detta förslag så är det. Killen som är Nr1 i teamet kanske väljer en kompis till sin 2 förare fast han kanske inte riktigt platsar i teamet. Kanske bara är en strunt sakStefan Ohlsson wrote:Jag tycker tanken med Manager ska spinnas vidare på.. nån som anser sig vilja driva teamet och kan bjuda in förare som dom tror passar i Teamet.. visst alla får inte samma chans att köra fabriks team som nu.. men tror det är lättare att hålla liv i dom om dom blir lite mer personliga... mitt tycke iallafall
Fast någon 1 förare finns ju inte nu. Vi måste ju köra färdigt säsong -08 först, sen till -09 kan vi genomföra detta förslag.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
-
- Posts: 138
- Joined: 2007 Nov 16 8:21 am
Nä det är helt sant.. det kan sluta med att det bara är kompisar och man måste "smöra" för rätt folk för att han en chans.. men där får man väl hoppas att den som driver teamet har nån stolthet och tänker på teamet o inte sina kompisar.. men som sagt risken finns...Anders Alm wrote:Ska man hitta något negativt om detta förslag så är det. Killen som är Nr1 i teamet kanske väljer en kompis till sin 2 förare fast han kanske inte riktigt platsar i teamet. Kanske bara är en strunt sakStefan Ohlsson wrote:Jag tycker tanken med Manager ska spinnas vidare på.. nån som anser sig vilja driva teamet och kan bjuda in förare som dom tror passar i Teamet.. visst alla får inte samma chans att köra fabriks team som nu.. men tror det är lättare att hålla liv i dom om dom blir lite mer personliga... mitt tycke iallafall
Fast någon 1 förare finns ju inte nu. Vi måste ju köra färdigt säsong -08 först, sen till -09 kan vi genomföra detta förslag.
-
- Posts: 862
- Joined: 2007 Dec 04 3:37 am
...........
hur verkligt blir det med dessa fabriksteam? varför inte försvenska namnet på teamen? var det inte sm ni skulle köra?
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!
citat : Sten-Ove Olsson
citat : Sten-Ove Olsson
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm