Nytt Sound på väg (Pausat)

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply

Låter detta intressant?

Poll ended at 2007 Feb 05 9:15 pm

Ja!
19
95%
Nej!
1
5%
 
Total votes: 20

User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Nytt Sound på väg (Pausat)

Post by Simon Ek »

INGEN MER UPPDATERING INNAN ARBETET BÖRJAR IGEN


Tänkte bara berätta att jag just nu håller på med en liten SoundMod till RBR. Den kommer bla att innehålla broms-gnissel och mycket mer.

Edit:
Det kommer även att läggas till lite extra effekter till "avgasrörs-smällarna"


Dag för dag:
22/1
Kvällen började med att jag satte igång att konvertera nödvändiga ljud-filer som sedan skulle konverteras tillbaka till sitt ursprung. De flesta av filerna är av formatet .wav (vilket gör allting mycket lättare). Dock är spelets meny-musik i .ogg format, vilket i sin tur fick lite större konsekvenser.
Test 1, kl 23:30:
Meny-musiken & enter-fram & back klick ljuden fungerar. Men det gör inte in-game ljudfilerna. Spelet skickar tillbaka mig till skrivbordet när motorn drar igång. Mycket behöver göras i dag (23/1). Väldigt mycket!


23/1
Ingen ro ingen vila. Efter lite Ben & Jerry's var det bara att sätta sig och börja om. Det visade sig att spelet inte klarar en viss nivå på kortare ljudsekvenser. Så tyvärr blir det inte lika mycket pang och smällar som jag hoppats på. Dock sitter allt gnissel på plats och det lyfter verkligen ljudet i RBR. Totalt 4 timmar är nu avklarade och efter all redigering så börjar det faktiskt likna nåt (eller ska man kanske säga "höras nåt"?) Snart kommer ni att kunna ladda ner en liten ljud-preview...

"Förhandslyssningen" är nu uppladdad och klar. Länk:
http://rapidshare.com/files/13036954/ljudtest.avi.html

Kommentera gärna!

24/1
Helt plötsligt vid vattnet i Harwood Forest crashar spelet!! Det verkar vara så att spelet inte klarar av vad som helst i ljudväg, så efter lite finslip på den här envisa ljudmodden så ska det nog går bra igen.

kl.20.00 Goda och dåliga nyheter
Jag kommer tvärr att tvingas pausa arbetet med modden pga att spelet crashar väldigt ofta när man kör på grus. Jag ska försöka få kontakt med SCi Games och höra vad de tror kan vara felet.
Å andra sidan så fungerar allt när man kör på asfalt och snö...alltid något...

INGEN MER UPPDATERING INNAN ARBETET BÖRJAR IGEN
Image
Post Reply