Volvosladd

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Det finns många lokala och rikskända förare som är kända för hur deras framfart i skogen ser ut. Vi har också en som jag fastnat mycket för här nere som heter Johan Nilsson och åker en "tung" 240 grupp H. Ni kan kolla några incar filmer som finns här, http://www.teammatti.com/INCAR/incar.html , De bästa filmerna är dock inte med där då de är borttagna sen en tid tillbaka. Han har ett fint varv på maksineriet.
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Inget slår en riktig volvo som kommer med jordens fethäng :lol:
Håller helt klart med Strand att släggräser ä helt klart en riktig sladdfantom plus Jimmy Olsson som erik nämde tidigare nämde bara å kolla vem som gjort bäst resultat som bästa rwd i sm under 2006 :D
User avatar
Daniel Hallsten
Posts: 63
Joined: 2007 Jan 01 5:54 pm

Post by Daniel Hallsten »

Nu när vi pratar feta brutalhäng och ladd så får vi ju inte glömma David Pettersson som gör comeback under säsongen med en nybyggd värsting 240.. Följ hans bygge i Bilsport Börsen.. Tror de ska finnas kvar lite incarfilmer från när han körde 940 och 240 på hans sida.. http://www.lightspeed-racing.com/
Hellre avåkt än frånåkt
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Daniel Hallsten wrote:Nu när vi pratar feta brutalhäng och ladd så får vi ju inte glömma David Pettersson som gör comeback under säsongen med en nybyggd värsting 240.. Följ hans bygge i Bilsport Börsen.. Tror de ska finnas kvar lite incarfilmer från när han körde 940 och 240 på hans sida.. http://www.lightspeed-racing.com/
Roligt att ni "däruppe" har upptäckt duktiga förare från söder. David har man följt i många tävlingar nu o han laddar på bra speciellt när han kör 240
men en kille som är strået vassare än David när det gäller att ladda är Henrik Lennartsson fast vilken bil han kommer att köra 07 vet jag ej ännu
vi får väll se vad som kommer i skogen..
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Daniel Hallsten
Posts: 63
Joined: 2007 Jan 01 5:54 pm

Post by Daniel Hallsten »

Anders// Känner till ett par stycken åkare där nerifrån som är "vilda" med sina Volvos :wink: Till exempel.. Janne Kristiansson och Johan kastenman.. Dom är en fröjd att se i skogen :D
Hellre avåkt än frånåkt
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Daniel Hallsten wrote:Anders// Känner till ett par stycken åkare där nerifrån som är "vilda" med sina Volvos :wink: Till exempel.. Janne Kristiansson och Johan kastenman.. Dom är en fröjd att se i skogen :D
Ja det är sant men då måste du stå på första sträckan för det är inte ovanligt att dom inte dyker upp på andra :lol: :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

http://video.google.com/videoplay?docid ... ally+crash , ett bra exempel på hur man INTE ska stå när man kollar på rally
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

hmm

Post by Marcus Jansson »

Ja David pettersson,Jimmy olsson,christoffer holmberg,Släggräsern är roliga att kolla på ! Men min favorit är Tomas Blåder!Kanske är de för att vi känner honom så bra men han har ju jämt bra ladd! Iår är jag lite besviken på honom!Men jag glömmer aldrig när jag va mindre än nu och han körde 240 Gr H!Den gula faan vilke ladd han hade!!

Föresten Jan Johansson i Ex David pettersson 940 har väl bra ladd också!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: hmm

Post by Anders Alm »

Marcus_Jansson wrote:Ja David pettersson,Jimmy olsson,christoffer holmberg,Släggräsern är roliga att kolla på ! Men min favorit är Tomas Blåder!Kanske är de för att vi känner honom så bra men han har ju jämt bra ladd! Iår är jag lite besviken på honom!Men jag glömmer aldrig när jag va mindre än nu och han körde 240 Gr H!Den gula faan vilke ladd han hade!!

Föresten Jan Johansson i Ex David pettersson 940 har väl bra ladd också!
Tyvärr så kör aldrig Blåder här nere i söder ,inte heller Wallon i sin gula 240. Sen finns det en kille som kör en svart Nissan Sunny "Magnus" han kör heller inte söder ut. Sen tittade jag på nya Carshrap o där fanns en röd 240 som man fick se kanske 3,4 gånger som hade härligt ladd
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Daniel Hallsten
Posts: 63
Joined: 2007 Jan 01 5:54 pm

Re: hmm

Post by Daniel Hallsten »

Anders Alm wrote:
Marcus_Jansson wrote:Ja David pettersson,Jimmy olsson,christoffer holmberg,Släggräsern är roliga att kolla på ! Men min favorit är Tomas Blåder!Kanske är de för att vi känner honom så bra men han har ju jämt bra ladd! Iår är jag lite besviken på honom!Men jag glömmer aldrig när jag va mindre än nu och han körde 240 Gr H!Den gula faan vilke ladd han hade!!

Föresten Jan Johansson i Ex David pettersson 940 har väl bra ladd också!
Tyvärr så kör aldrig Blåder här nere i söder ,inte heller Wallon i sin gula 240. Sen finns det en kille som kör en svart Nissan Sunny "Magnus" han kör heller inte söder ut. Sen tittade jag på nya Carshrap o där fanns en röd 240 som man fick se kanske 3,4 gånger som hade härligt ladd

Det är nog Släggracer de :wink:
Hellre avåkt än frånåkt
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: hmm

Post by Anders Alm »

Daniel Hallsten wrote:
Anders Alm wrote:
Marcus_Jansson wrote:Ja David pettersson,Jimmy olsson,christoffer holmberg,Släggräsern är roliga att kolla på ! Men min favorit är Tomas Blåder!Kanske är de för att vi känner honom så bra men han har ju jämt bra ladd! Iår är jag lite besviken på honom!Men jag glömmer aldrig när jag va mindre än nu och han körde 240 Gr H!Den gula faan vilke ladd han hade!!

Föresten Jan Johansson i Ex David pettersson 940 har väl bra ladd också!
Tyvärr så kör aldrig Blåder här nere i söder ,inte heller Wallon i sin gula 240. Sen finns det en kille som kör en svart Nissan Sunny "Magnus" han kör heller inte söder ut. Sen tittade jag på nya Carshrap o där fanns en röd 240 som man fick se kanske 3,4 gånger som hade härligt ladd

Det är nog Släggracer de :wink:
jasså det var Johan Nilsson som var Släggräsern :) Ja det liknar den bilen jag såg i filmen. Han verkar gasglad :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Vad hände igår :?: Såg att ni hade brutit redan på första SS :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nja, vi var visserligen av på SS1 men fick hjälp upp på vägen. Däremot blev det färdigsladdat på SS4.

Läs lite mer på JIS
User avatar
Daniel Hallsten
Posts: 63
Joined: 2007 Jan 01 5:54 pm

Post by Daniel Hallsten »

Kommer det incar från Hälsinge Rallyt Erik?
Hellre avåkt än frånåkt
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:Nja, vi var visserligen av på SS1 men fick hjälp upp på vägen. Däremot blev det färdigsladdat på SS4.

Läs lite mer på JIS
Okey På resultatdata.com fanns det ingen tid på SS 1.
Sen är jag nyfiken på hur Berglund o Wigrens bilar gick + om det var gott sound i deras bilar :D Har tyvärr lite för långt upp annars hade man själv varit på plats.. Erik har ni tänkt att åka något i södra Sveige i år :?:
Hallsten :arrow: du brukar väll köra söderut :?: Har för mig att jag sett dit namn ett antal gånger o bra ladd också :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply