Volvosladd

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Volvosladd

Post by Erik Persson »

För de som tycker om sladdar med gamla bilar från 1975. Så kan ni här kolla på vad Jonte och jag hade för oss i helgen på JIS

/Erik
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: Volvosladd

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:För de som tycker om sladdar med gamla bilar från 1975. Så kan ni här kolla på vad Jonte och jag hade för oss i helgen på JIS

/Erik
Volvo sladd är det bästa som finns ute i skogen. Erik 940 som flåsade dig i ryggen (Hans/Greta) är ett ekipage som vi här nere i södra regionerna ofta tittar på i skogen. Er placering var ni nöjda med den??
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Läckert!
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Bra kört av er och snygg bil. Fast det inte är en Ascona B :wink:
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Instämmer med Onkamo, synd de inte va en Ascona B, På sidan stog det Offerdalingen 2006 men nog är det väll 2007 nu ?
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Visst är det 2007, men min hjärna har inte hunnit registrera det än. Det tar någon månad innan det fungerar...

Angående Ascona B vill jag citera Jimmy Olsson som kör Volvo 940 och blir intervjuad i senaste Bilsportbörsen. På frågan om vad som varit hans största motgång svarar han:
"När jag köpte Opel Ascona B som ett steg framåt" :lol:


/Erik
User avatar
Daniel Hallsten
Posts: 63
Joined: 2007 Jan 01 5:54 pm

Post by Daniel Hallsten »

Erik// jag måste bara få säga att erat ladd på filmklippet ni har på sidan nu är bara för gött :D Fortsätt sådär :wink:
Hellre avåkt än frånåkt
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Visst är det 2007, men min hjärna har inte hunnit registrera det än. Det tar någon månad innan det fungerar...

Angående Ascona B vill jag citera Jimmy Olsson som kör Volvo 940 och blir intervjuad i senaste Bilsportbörsen. På frågan om vad som varit hans största motgång svarar han:
"När jag köpte Opel Ascona B som ett steg framåt" :lol:


/Erik
Det va ju synd om Jimmy som köpte ett måndags exemplar :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Jag var inne o tittade på din hemsida o den såg trevlig ut..

När har ni tänkt att er bil ska bli klar för racing :?: Har ni "bara" kört gr e med opeln innan :?: Sen måste jag hålla med Erik ,Volvo är bäst :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:Hasse Jag var inne o tittade på din hemsida o den såg trevlig ut..

När har ni tänkt att er bil ska bli klar för racing :?: Har ni "bara" kört gr e med opeln innan :?: Sen måste jag hålla med Erik ,Volvo är bäst :lol:
Vi har tänkt köra Mini Xplosion(Pararellrally) med den i Maj i Västerås, ev tidigare om bilen blir färdig :D Ja vi har bara kört Gr E med den Opeln. En sak till angående Volvo. Jag har inget emot Volvo, de är bara kul o retas lite
Det är bara så att vi är uppväxta sen barns ben med Opel. Eftersom farsan alltid har kört Opel. Utom 2 tävlingar med Saab V4, sen blev det aldrig Saab mer :D Förstår han :lol: Vi åker Ascona bara för att vi kan dom utan o innan sen många år tebax.
Hoppas du var nöjd me svaret Alm :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:Hasse Jag var inne o tittade på din hemsida o den såg trevlig ut..

När har ni tänkt att er bil ska bli klar för racing :?: Har ni "bara" kört gr e med opeln innan :?: Sen måste jag hålla med Erik ,Volvo är bäst :lol:
Vi har tänkt köra Mini Xplosion(Pararellrally) med den i Maj i Västerås, ev tidigare om bilen blir färdig :D Ja vi har bara kört Gr E med den Opeln. En sak till angående Volvo. Jag har inget emot Volvo, de är bara kul o retas lite
Det är bara så att vi är uppväxta sen barns ben med Opel. Eftersom farsan alltid har kört Opel. Utom 2 tävlingar med Saab V4, sen blev det aldrig Saab mer :D Förstår han :lol: Vi åker Ascona bara för att vi kan dom utan o innan sen många år tebax.
Hoppas du var nöjd me svaret Alm :D
Jag är nöjd med svaret o säger lycka till med säsongen 07
Jag skojar också med dig ang. Volvo det är ju så att nästan alla bakhjulsdrivna bilar är roliga att titta på i skogen. Förresten så har vi en kille från Karlskrona som alltid har ett jävligt ladd med sin Ascona med namn Christoffer Holmberg så jag vet att Opel kan sladda :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

fler ascona förare som kan sladda är "hadarsson", "cronvall", och en, som åkte några vintertävlingar förra året, i en vit ascona, med "cat" på bakskärmen ^^
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Kim Gustafsson wrote:fler ascona förare som kan sladda är "hadarsson", "cronvall", och en, som åkte några vintertävlingar förra året, i en vit ascona, med "cat" på bakskärmen ^^
Tyvärr så ska väll Cronvall göra en paus under 07 o Peder Hadarsson brukar också ladda på bra :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Kim Gustafsson wrote:fler ascona förare som kan sladda är "hadarsson", "cronvall", och en, som åkte några vintertävlingar förra året, i en vit ascona, med "cat" på bakskärmen ^^
Tyvärr så ska väll Cronvall göra en paus under 07 o Peder Hadarsson brukar också ladda på bra :D
Ja de va synd, för Cronwall är en riktig friskus på att gasa :D Men det finns det ju fler av i detta avlånga land :D o tur är väl det så vi kan njuta av deras rally takter i skogen :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:
Kim Gustafsson wrote:fler ascona förare som kan sladda är "hadarsson", "cronvall", och en, som åkte några vintertävlingar förra året, i en vit ascona, med "cat" på bakskärmen ^^
Tyvärr så ska väll Cronvall göra en paus under 07 o Peder Hadarsson brukar också ladda på bra :D
Ja de va synd, för Cronwall är en riktig friskus på att gasa :D Men det finns det ju fler av i detta avlånga land :D o tur är väl det så vi kan njuta av deras rally takter i skogen :D
Har ni tänkt att komma ner i södra Sverige o köra lite :?: Jag såg att Erik åkte Skilling 500 -05 o han är ju från Norrland :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply