REAL WRC

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

REAL WRC

Post by Clarence Blom »

Tänkte vi kunde ha en tråd där vi disskuterar wrc. Vet att det är många som är insatta och följer det. desperata Subaru, kampen mellan Citreoen och Ford etc.. Duvals inhopp i Kronos och hur nära det var att Grönholm nollade på sista....

Vi får väl se om det finns nåt intresse..??
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

ja intresset finns,ändå om jag börjar tröttna på VM och alla skitregler... 0.5 mm för tjock ruta osv osv...Sen så skulle jag vilja veta vilka grejer Duval fick i Xsaran eftersom han körde så bra,de dög ju inte åt DC ? ..
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Marcus Jansson wrote:ja intresset finns,ändå om jag börjar tröttna på VM och alla skitregler... 0.5 mm för tjock ruta osv osv...Sen så skulle jag vilja veta vilka grejer Duval fick i Xsaran eftersom han körde så bra,de dög ju inte åt DC ? ..
Ja du Marcus Det får vi aldrig reda på, alltså vad Duval fick för grejor i sin cittra .Kanske funkar cittran fortfarande bättre på asfalt än grus :?: eller så va dom smarta:Duval är ju duktig på asfalt ge honom det bästa som finns kanske snor han någon poäng från Bosse o då är det julafton :D . Har ni inte läst vad DC har skrivit på hans hemsida om just detta så gå in o läs .
Tycker faktiskt att DC har en jävla otur :cry:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Alm du har helt rätt där,klart dom ville göra så Duval kom framför Grönholm..De som är så fult är att Daniel Carlsson blir avstängd men inte Citroen egentligen ... Fast sen så gillar jag inte DC så värst mycket då jag tycker hans tid nästan är förbi,han är 30 bast (inte mycket iofs) men då sattsar jag hellre på tex : Patrik Flodin,Andreas Mikkelsen,och va han norsken som kör Subaru nu heter :P hehe glömt bort....Ni som inte har läst (hade inte jag iaf) så har ni nyheterna här: http://danielcarlsson.com/index.php?action=news&id=1673
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

hmm . ja de är jävligt konstigt att Duval kan köra så fort... Ja menar Daniel kan ju köra fort på snö osv. O där funkar ju Xsaran bra med. Iaf gjorde den det förra säsongen.

Men nu är frågan , klarar Grönholm o hålla undan för Loeb? :roll:
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jesper Nilsson wrote:hmm . ja de är jävligt konstigt att Duval kan köra så fort... Ja menar Daniel kan ju köra fort på snö osv. O där funkar ju Xsaran bra med. Iaf gjorde den det förra säsongen.

Men nu är frågan , klarar Grönholm o hålla undan för Loeb? :roll:
Tror tyvärr att Loeb vinner VM igen pga fler asfalt race .Bosse tappade viktiga poäng nu i Tyskland....

En annan fråga är Vad händer med PG :?: Hålla på i en så dålig klass som JVM är ingen merit tyvärr. Han måste upp i WRC snart... Många killar som PG kört ifrån med hästlängder kör ju WRC bilar nu ..Tycker även att Flodin måste byta klass till WRC snart.... Det verkar ligga någon ond trollformel över svenska rally förare det är bara nära hela tiden... Är det inte pengar som saknas ,så är det killar som trillar o missar VM styrning(rådis) ja något skit är det hela tiden... Sen undrar jag VAR är hjälpen från alla gamla svenska VM förare . I Finland hjälper alla varandra o man ser ju att det lyckats.
Vi hade en stor sponsor men han stack med många pengar till STCC istället :cry: Ja detta var bara lite tankar jag hade Har fler men dom tar vi en annan gång 8)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

jag tror nog bosse har en chans , vinner han i nya zeeland o Hirvonen kan komma före Loeb så.. Hoppas iaf på Bosse !


Det finns mkt o disskutera om svenskt rally.. Som du säger Anders , vart är alla gamla svenska toppförare ? och att PG harvar i JWRC är ju dumt. Tror nog då att Flodin ligger lite bättre till !
Vi som tävlar i RBR serien får väl börja sponsra ;)
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Jadu Alm, det där med Rådis e ju sorligt....

En sak är säker, att det bara är att köra bil på VM nivå är det inte. Duval får nog fortsatt förtroende nu....kanske tom. i en röd cittra???
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Clarence Blom wrote:Jadu Alm, det där med Rådis e ju sorligt....

En sak är säker, att det bara är att köra bil på VM nivå är det inte. Duval får nog fortsatt förtroende nu....kanske tom. i en röd cittra???
Det hoppas jag verkligen inte. Hur många race har Duval varit bra i :?: INTE MÅNGA :!: Kom ihåg sist han var me i WRC o det var sorligt att se honom men han hade väll dollar så därför fick han köra.... Ett bevis på det är ju som jag skrev innan kolla in PG .Många killar som PG spöat skiten ur kör ju WRC eller är på gång till WRC.....Vi får väll se vilka gossar Suzuki väljer till sin WRC satsning Killar som kan köra eller killar med dollar :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Tyvärr äre väl bara dom som har cash som får köra.. Nästan iaf !

Men PG har ju foten inne i Suzuki iaf. Men sen vet man ju inte.. kan ju komma någon med mer stålar. Men de är väl så inom motorsporten tyvärr.. T.ex F1.

Men hur gåre nu då , resten av säsongen? Personligen hoppas jag på att Petter kan få vinna en tävling ! Och att Grönholm spöar Loeb på asfalt !
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Anders Alm wrote:
Clarence Blom wrote:Jadu Alm, det där med Rådis e ju sorligt....

En sak är säker, att det bara är att köra bil på VM nivå är det inte. Duval får nog fortsatt förtroende nu....kanske tom. i en röd cittra???
Det hoppas jag verkligen inte. Hur många race har Duval varit bra i :?: INTE MÅNGA :!: Kom ihåg sist han var me i WRC o det var sorligt att se honom men han hade väll dollar så därför fick han köra.... Ett bevis på det är ju som jag skrev innan kolla in PG .Många killar som PG spöat skiten ur kör ju WRC eller är på gång till WRC.....Vi får väll se vilka gossar Suzuki väljer till sin WRC satsning Killar som kan köra eller killar med dollar :?
Duval var ju väldigt duktig när han körde ford, men sen kom han in i crashstadiet som nästan alla gör (hirvonen, atkinson, solberg osv) och fick sparken... Och kom ihåg att han är väldigt ung.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

ni har alla lite rätt...Han vurpar mycket men de går fort på några sträckor ibland..och visst har många grabbar gjort några rejälla resor som sen blir säkerheten själv...Petter Solberg vurpade ju hela tiden ett tag tyckte jag..fast va en pytteliten grabb då...Sen tog han hem VM ett år...Så jag vet inte jag tycker de är kul om nåt team sattsar på Duval så vi får in lite fler förare,fast kommer han me åker väl nån annan (hoppas de blir Wilson pojken)

Edit: ändå om Duval bara är duktig på Asfalt så är de kul att de rör runt lite än Loeb,Grönholm i toppen JÄMT !Visst är kamperna ganska roliga ibland men dom vinner ju jämt dom där två....
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Rätt där Marcus , kul om Duval kan hoppa in på asfalt.. tappar intresset mer o mer för rally vm när det bara är 2 st som fightas i alla tävlingar.. Visst Hirvonen är med ibland , men ändå !

Och ja . bort med Wilson ;) in med mig , ups mena Flodin ;)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Oskar Olsson wrote:
Anders Alm wrote:
Clarence Blom wrote:Jadu Alm, det där med Rådis e ju sorligt....

En sak är säker, att det bara är att köra bil på VM nivå är det inte. Duval får nog fortsatt förtroende nu....kanske tom. i en röd cittra???
Det hoppas jag verkligen inte. Hur många race har Duval varit bra i :?: INTE MÅNGA :!: Kom ihåg sist han var me i WRC o det var sorligt att se honom men han hade väll dollar så därför fick han köra.... Ett bevis på det är ju som jag skrev innan kolla in PG .Många killar som PG spöat skiten ur kör ju WRC eller är på gång till WRC.....Vi får väll se vilka gossar Suzuki väljer till sin WRC satsning Killar som kan köra eller killar med dollar :?
Duval var ju väldigt duktig när han körde ford, men sen kom han in i crashstadiet som nästan alla gör (hirvonen, atkinson, solberg osv) och fick sparken... Och kom ihåg att han är väldigt ung.
Om jag inte har helt fel för mig så har Duval redan kört många WRC race Å fast han hade stålar så fick han till slut inga fler chanser Han var helt enkelt för dålig Detta var för några år sen. Så ingen Duval i WRC tack o ingen Wilson i heller.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Duval får vi nog se i kommande asfaltsrallyn. Notera Loebs kommentar efter sista sträckan i tyskland. Teambossen var mer än nöjd även han...
Post Reply