Rally-VM 2013

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Rally-VM 2013

Post by Martin Schön »

Då var det dags för Monte-Carlo imorgon och början av VM 2013! Vad har ni för förväntningar och vilket är årets höjdpunkt?

Själv hoppas jag på att det blir ett riktigt tajt år! Det skall avgöras i den allra sista sträckan helst, och att det blir Hirvonen som haffar hem VM-titeln! :wink:
Hoppas även på att jag skall kunna ta mig till Finland för att se rallyt live också!
Last edited by Martin Schön on 2013 Jan 14 7:23 pm, edited 1 time in total.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Ingen aning om hur det kommer gå, vill inte ens gissa. men de jag tror kommer slåss om segern är:

Mikko Hirvonen
Jari-Matti Latvala
Sebastien Ogier
Dani Sordo

VW tar fabriks VM direkt före Citroën. M-sport har inte mycket att komma med i år tyvärr.

Östberg kommer säkert vara topp 5 hela säsongen igen och kanske ta någon seger, men hela det teamet är för oerfaret för att vara med och slåss riktigt (med undantag för möjligen Juho Hanninen som dock bara kör några tävlingar)

spännande kommer det dock bli.
men först ska Loeb vinna Monte i vanlig ordning :P
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Om bilen funkar tar ogier hem det... Snigelätarnas tid är nog tyvärr inte förbi... ;)
// Jim Hjerpe
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

I mina ögon är Ogier den bästa av de förare som tävlar om titeln i år. Om det sedan fungerar med bil och team återstår väl att se.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Ska även bli intressant att se vad hänninen kan göra i monte, dom har ju många såna trix och kneptävlingar i IRC/ERC...
// Jim Hjerpe
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Ni får gärna hålla igång tråden under hela årets förlopp :)
Inne på SS3 nu, ser inte bra ut för Hirvonen alls. Men vi har ju lärt oss att det är grus och snö som gäller för den karln!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Är lite förvånad över att Polon hänger med som den gör direkt från start.
men det kan ju förvisso vara teamorder bakom det.

Ogier, se vad bilen klarar.
Latvala, ta bilen i mål.
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Hirvonen nere på 6:te plats nu. Illa! Men något som är kul att se är att Novikov är uppe på 3:de plats!
Post Reply