Insamling för P-G's start i Svenska Rallyt

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Insamling för P-G's start i Svenska Rallyt

Post by Tommie Lindberg »

Från P-G's hemsida wrote:11-01-12 Bankgiro för privat insamling
Både telefoner och mail går varma nu med förfrågningar om HUR man kan vara med och hjälpa P-G till start.

P-G är anmäld till Rally Sweden i WRC, men än saknas det av pengar för att drömmen ska bli verklighet.

Det är otroligt många privatpersoner och mindre företag som vill vara med och lägga en slant för att eventuellt få ihop en VM-start i Rally Sweden.

Därför lägger vi på supportrarnas intiativ här ut P-G´s bankgiro:

P-G Andersson Rallying AB
Bankgiro 5364-5974
Märk inbetalningen med: "Svenska Support"

Vi hoppas kunna strukturera upp insamlingen lite mer när P-G åter är hemma från testet i Frankrike.
Jag kommer definitivt slänga i en slant, lätt värt för att få se honom i en konkurrenskraftig bil för en gångs skull.
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Ska också bidra tänkte jag ! Man kanske ska fråga jobbet om dom vill satsa en slant .. statoil borde ju ha lite pengar..
Mmm, donuts !
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Jag la en liten slant...
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Kommer med vara med och bidra med det lilla man kan som studerande :)
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

En stor nyhet är även han ska köra för Proton i IRC, han blir nog livsfarlig! synd de vart en sådan dålig start för honom i Monte
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

tror inte han blir speciellt farlig i Proton.
han säger ju själv att bilen är bra, men motorn är för klen så han kommer inte kunna vara med och slåss.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

säsongen e lång Andreas
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, det är den, men iom att de fick ny motor nu till Monte, och det var EFTER det PG uttalade sig så tror jag inte han blir så farlig denna säsongen.
såvida inte motståndet kör bort sig och bilen håller ihop.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Marcus Jansson wrote:En stor nyhet är även han ska köra för Proton i IRC, han blir nog livsfarlig! synd de vart en sådan dålig start för honom i Monte
Det torde ju bedyda att han gett upp att få en WRC styrning. Jag har svårt att tro att man kan åka båda....fast inget är väll hugget i sten ifs, får han en wrc styrning så skiter han väll i irc :D
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

han får ju hyra en WRC bil för svenska, men mer satsning på WRC i år verkar det inte bli..

det jag läst så kommer han dock satsa på "internationella tävlingar" (det blev ju IRC då)

så stod det iaf att läsa för några veckor sedan.

men, IRC är ju inte kattpiss det, hade dock velat se honom i en vassare bil, kanske en Fiesta eller Fabia.
men vem vet, han kanske chockar och visar att han är bäst i världen och kan spöa Hänninen, Kopecky mfl i en sämre bil än de har.. det vore ju lite roligt faktiskt :D
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Var ju Proton som ville att han och Atkinson skulle köra för dom i Monte.....
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

dom håller fortfarande på och utvecklar motorn till protonen.. Ny uppdatering kommer att komma om inte alltför länge..

För övrigt får han inte köra andra bilar än Proton under året, MEN inhopp i wrc skulle gå att lösa, som i svenska.
// Jim Hjerpe
Post Reply