körstil bakom ratten?

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

körstil bakom ratten?

Post by Dennis Hernehult »

Lägger upp en film här när jag filmar mig själv när jag tränar lite på asfalt, då får ni förtitt på mina bättre åk för stunden på cote Med fabian och N11 !! Dålig kvalite men man ser å hör iaf vad som händer! Är filmat med digikamera bara.

Frågan är ju såhär att är det verkligen normalt att röra sig så här mycket när man kör ett rally spel? så fort jag får sladd i RBR så håller jag på att ramla av stolen :P eller när jag rullar då vill jag lixom följa med runt.
Detta kanske ser och låter konstigt det jag säger men jag undrar bara om det e fler som lever in sig i spelet och lutar sig åt alla håll å kanter?

Håller ni på likadant när ni kör?

Länk till film
http://www.speedyshare.com/342363707.html
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag tror jag rör mig ännu mer :) Lutar på huvudet i varje kurva...
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Visst sitter man och lutar sig lite, framförallt är det ju en naturlig reflex att luta huvudet mot det som skulle blivit en G-kraft om man faktiskt flyttat på sig på det sätt man tror att man gör när man är tok-inne i spelandet. :P Men det ser kanske ut som att du borde skaffa dig en stol som inte snurrar med dig i dit flaxande, hehe. Det är betydligt skönare att sitta på nåt stillastående...
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

jag brukar typ ramla av nästan när jag kör, där i filmen så visste jag att det skulle synas och då blev det lite knas.
Men nu när det är film bevis på hur dum man ser ut så förstår man varför alla skrattar när dom tittar på. :lol:
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

haha

Post by Marcus Jansson »

Haha vem kunde tro att N4 mästaren kör me 3d noter :D Haha rolig film men som erik säger att man rör sig nog mer...Jag kanske borde filma när jag kör och ha kameran på i 1 timme och sen klippa ut de bästa...Fast jag är ofta så avslappnad så jag sitter och sjunger lr nö haha....Eller så garvar jag som fan när jag får nöt gött häng! :DMer sånt här roligt vill vi ha dennis :D
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Du får bygga ett underede med rallystol och så att pedalerna sitter fast, sen så slipper du riskera att skada dig när du kör RBR !

OM du ändå känner dig lite osäker så sätt dit bältet med :wink:

P.s Du har nog nått liggande då du har kört folkrace irl va? tyckte jag såg ditt namn på MS4sale i en vit ascona ?

Kanske ska erkänna att jag har rallystol vid datan! (ger spelet ännu mera illusion av verklighet + en lite sur sambo som inte vill ha datan synlig för folk :lol: :lol: )
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

najs stil Dennis.

själv är jag ganska tråkig när jag kör men har däremot vissa sjuka saker för mig före rallyt, tex när första sträckan drar i gång lägger jag alltid in en snus brukar vara knapt jag hinner innan starten säger Gooo! :D

gjorde en lite film för ett tag sedan så jag lägger upp den så ni får se hur tråkig jag är när jag kör.... ( JO den fete som kör är jag :D :D :D :D )

http://www.tnrhome.com/repriser/RBR-Fil ... -shift.zip
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

hehe kemzon men du kör ju den lyxen att du växlar med spaken och då håller du dig fast litegrann :lol: :lol: :lol:

Lundström: jag har kört folkrace innan för 3 år sen men har bara kört saab 99/900
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

Kemzon vad kör du med för ljud?
Hompe
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Kenneth Emanuelsson wrote:najs stil Dennis.

själv är jag ganska tråkig när jag kör men har däremot vissa sjuka saker för mig före rallyt, tex när första sträckan drar i gång lägger jag alltid in en snus brukar vara knapt jag hinner innan starten säger Gooo! :D

gjorde en lite film för ett tag sedan så jag lägger upp den så ni får se hur tråkig jag är när jag kör.... ( JO den fete som kör är jag :D :D :D :D )

http://www.tnrhome.com/repriser/RBR-Fil ... -shift.zip
Kenneth
Det var den lungnaste bilfärden jag har sett 8) ungefär som när farmor ska till Konsum o ändo har du super tider.. Jag är impad :lol:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Jonathan Johansson wrote:Kemzon vad kör du med för ljud?

oj det var så länge sen jag la in det, min audio.dat fil är på 116mb och jag brukar anv dattool för att byta ut ljudet för olika bilar.. men jag tog det från BH iaf, men tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Anders Alm wrote:Kenneth
Det var den lungnaste bilfärden jag har sett 8) ungefär som när farmor ska till Konsum o ändo har du super tider.. Jag är impad :lol:

är en sävlig, blyg, tyslåten, och tillbakadragen gammal norrlänning så
det är nog farmor jag jagar :D :shock:
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

OK! Dennis men då har det nog blitt lite fel på en bild i den här serien :-)

http://www.motorsport4sale.com/sv_bilde ... edde_3.asp

eller vill du inte erkänna att Opel är bättre än Saab :wink: :lol:
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

hahah gamla minnen dök upp precis...nu när det är bildbevis som kom jag på att jag kört opel en tävling under min karrier som folkrace junior :D

härligt att se :D :D
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

:P

Post by Niclas Jagerhult »

Jag brukar också stoppa in en snus innan jag kör :PDock inte en halv sekund innan "Go", men ibland kan det bli riktigt kärvt med att hinna med :P Däremot har jag ngn sjuk grejj i huvudet att jag måste sitta helt rakt på första sträckan, sen tänker jag skitmkt på det....sen tillslut försvinner det...RBR syndrom...

Föra tt få lite mer verkligehet gör som jag: Kör med balaklava och hjälm...hellst ett par små hörlurar innnaför hjälmen också :P
//Jaeger
Post Reply