Volvo

Hur ställer man in bilen
User avatar
Rickard Widén
Posts: 147
Joined: 2009 Sep 03 8:16 pm

Volvo

Post by Rickard Widén »

Ingen som har en setup för grus till volvon,kör med default och kommer inte all överens med bilen
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det är en svår bil att köra...
enda sättet att komma överrens är att träna med den..

och kom ihåg.. du måste inte växla när lampan tänds, jag brukar växla vid 7000 varv ungefär.

ligger oftast på 3an eller 4an...
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

7000?

Jag brukar dra´an tills de int går nå mer! =)

De ska ylas, de är ju för sjuttsingen en volvo!!
// Jim Hjerpe
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, men vid ungefär 7000 så blir den väldans trött ;)
då sparkar man i en ny växel..
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Andreas Karlsson wrote:ja, men vid ungefär 7000 så blir den väldans trött ;)
då sparkar man i en ny växel..
Håller nog med Andreas här... :)
Yokohama Motorsport
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

fjollor! =) nejdå, det stämmer, runt 7000 är lagom..
// Jim Hjerpe
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

varför titta på varv mätarn ehuvud taget ? ba använda öronen!
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Ja har en hyfsad setup om du vill ha??
Adda mig på msn niklasrally@hotmail.com
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Rasmus Harrström wrote:varför titta på varv mätarn ehuvud taget ? ba använda öronen!
Japp, har ingen mätare här heller... :wink:
Image
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Jag kör original , Jag växlar på en 6-6500 varv , man tappar bara fart om man ska hålla på och varva ur , Det beror ju på också om det är mkt kurvit eller om det är långa svaga kurver. det ska gå fort inte låta :wink:
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Jim Hjerpe wrote:7000?

Jag brukar dra´an tills de int går nå mer! =)

De ska ylas, de är ju för sjuttsingen en volvo!!


precis det är en volvo!! fäll ner plogen o kör :twisted:
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Tycker det där beror på hur vägen ser ut framför en, om det är kurvigt eller om det är en raka, men jag brukar ligga på 7000 och uppåt.
Håller själv på att göra en ny grus setup och då testa jag det där, körde en sträcka en gång med mycket varv och den andra gången med lite varv. och med mig körstil så passar det bättre med mer varv. Men vi är ju olika :D
marcuslund
Posts: 3
Joined: 2009 Oct 20 6:42 pm

Post by marcuslund »

Men gasa hela vägen ut håll i bara FULL GAS SKA DET VA, RULLAR MAN SÅ RULLAR MAN! PLATTAN I MATTAN FÖR FAN!
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Jeg drar til den ikke vil mer, før jeg girer. Ligger som regel over 7000rpm hele tiden. Jeg kjører default, og det funker veldig fint. :D
Tommi Mäkinen
Posts: 40
Joined: 2010 Mar 02 3:14 pm

Post by Tommi Mäkinen »

please send gravel setups to-mp-pa95@hotmail.com
MAKINEN Tommi
Nordic Sim Motorsport
Post Reply