Volvo

Nya bilar och gamla bilar
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Den som är observant ser att denna film inte bevisar någon RWD alls. I början när bilen står still hänger bakhjulen i luften men framhjulen står mot marken. Kraften tar den lättaste vägen genom mellandiffen, vilket alltså blir bakåt, där sedan bakdiffen är i princip helt låst så det driver lika mycket på båda bakhjulen.

Resten av filmen tycker jag ser ut som någon som kör någorlunda brett med en konstig 4WD, det skulle sladdat mycket mer i utgången av kurvorna om det inte drev fram.

Lägg bilen på taket istället, bromsa så alla hjulen stannar helt, släpp bromsen igen och ge gas. Snurrar bara bakhjulen då? Isåfall börjar det bli intressant.
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

skins till volvo

Post by Joakim.Karlsson »

hejsan är de någon som vill hjälpa mig med ett skins till min volvo.. jag är nybörjare här..ska lära mig med tiden ..men vill komma i gång o ut i skogen o köra.. om de är någon som skulle vilja ställa upp så var de jätte snällt :wink:
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Robert// nu har det ju varit premiär för den nya volvon i sydrallyt för david! blir det någon uppdatering av motorn även i rbr? :D
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Kim Gustafsson wrote:Robert// nu har det ju varit premiär för den nya volvon i sydrallyt för david! blir det någon uppdatering av motorn även i rbr? :D
Hänger på att jag får nya data från David, men isf blir det självklart av.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

oh okej! då får man tjöta lite på honom då 8)
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Ännu en fråga robert!

Du sa i ett inlägg jag hittade från 2007 att du eventuellt skulle konvertera din 940 du gjort till rally trophy till rbr. är det fortfarande ett aktuellt projekt eller är det i frysen? :)
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Kim Gustafsson wrote:Ännu en fråga robert!

Du sa i ett inlägg jag hittade från 2007 att du eventuellt skulle konvertera din 940 du gjort till rally trophy till rbr. är det fortfarande ett aktuellt projekt eller är det i frysen? :)
Eller asconan..?
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Kim Gustafsson wrote:Ännu en fråga robert!

Du sa i ett inlägg jag hittade från 2007 att du eventuellt skulle konvertera din 940 du gjort till rally trophy till rbr. är det fortfarande ett aktuellt projekt eller är det i frysen? :)
ja jag håller med så klart de skulle va kul om volvo 940 o asconan kommer till rbr.. så har men lite mer o välja på i grupp h.. kanske är tråkigt att alla kör 240
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Varför finns det ingen kränghämmare på 240:in? skulle nog bli lite lättare å köra då.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Någon som har kvar audiofilen med volvo ljudet samt eriks noter? :)
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Kim Gustafsson wrote:Någon som har kvar audiofilen med volvo ljudet samt eriks noter? :)
Finns på downloadsidan under Grupp H-bilar.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

oh.. jag tog ju ner volvon därifrån igen efter ominstallation.. skulle med andra ord inte tryckt bort sidan så snabbt!

men tackar! :D
User avatar
Rickard Widén
Posts: 147
Joined: 2009 Sep 03 8:16 pm

Ger upp!!

Post by Rickard Widén »

Kan nån beskriva hur man får genomskinliga rutor till volvon,har provat men begriper ingenting hur man gör.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: Ger upp!!

Post by Erik Persson »

Rickard Widén wrote:Kan nån beskriva hur man får genomskinliga rutor till volvon,har provat men begriper ingenting hur man gör.
Som man gör med alla andra bilar.

Kolla i downloadsektionen i forumet, och instruktionsfilmer. Där finns en film om hur man ändrar namnet på rutorna. Där förklaras det.
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Hallå där! Är de nån Volvo 940 på g eller Ascona snart? Va ju ett tag sen de pratades om det så... Lite nyfiken:)
Post Reply