Öppna .rbz filer

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Öppna .rbz filer

Post by Tobias Hult »

Hej

Har helt plötsligt stött på ett problem, jag kan inte längre öppna de RBZ filer som ligger i RBR mappen. Jag har senaste versionen av WinRAR installerad.
Om jag då höger klickar på t.ex. physics.rbz filen så kan jag då välja öppna med. Då kan jag välja vilket program jag vill använda för att öppna denna typer av filer. Om jag då letar upp just WinRAR och klickar på den så händer ingenting, jag kommer tillbaka till samma ruta där jag kan välja mellan olika orginal program som kan användas för att öppna dessa program.
Det som är extra konstigt är att jag om jag väljer t.ex. en installation till en sträcka och höger klickar på den -> öppna med, då kan klicka på WinRAR som de program som jag vill använda för att öppna sträck installations programmet... Dock heter detta program WinRAR Archiver, är det någon skillnad mellan WinRAR Archiver och WinRAR?

Hoppas någon förstår min förklaring och kan komma med en lösning :)

Mvh Tobias
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Win7 måste man köra som administratör för att öppna och ändra såna filer. Kopiera och försök öppna filen utanför RBR, se om det funkar.
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Nej det funkar inte. Själva problemet är att när jag går in på öppna med och sedan leter upp WinRAR och klickar på den så händer inget...det är som att WinRAR inte finns installerat på datorn.
Finns det något annat program som man kan använda?
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Jag måste stänga en ruta på gratisversionen av winrar innan jag kommmer vidare.
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Det brukar vara så för mig med, men sen bytte datorn och ville istället öppna filerna med anteckningar. Jag kan alltså inte associera rbz filerna med WinRAR.
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Det går även att använda WinZip men testa och installera om WinRar först.
Post Reply