Ny med spelet! Behöver tips och råd!

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Gelin
Posts: 1
Joined: 2012 Sep 13 8:23 pm

Ny med spelet! Behöver tips och råd!

Post by Gelin »

Hej! Jag är helt ny på RBR fronten då jag för första gången har spelet själv. Behöver lite hjälp att få det jag vill ha till spelet då jag som sagt är HELT ny på detta. Hoppas någon kan styra in mig på rätt väg!

1.Installerade pluginet 0.88 i mappen Richard Burns Rally som ligger på D. Men det saknas mappar och verkar inte fungera? Gjort det 5 gånger men vissa mappar finns inte där som ska finnas.

2.Vill ha andra noter! Gärna Engelska, såsom Phil Mills eller Nicky Grist har jag sett!

3.Hur går man tillväga för nya bilar?

4.Hur går man tillväga för nya sträckor?

TACKSAM som tusan för hjälp! =) Så kan jag snart vara med och få spö av er småpojkar. // Micke
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

1, 3,4; ta dig tid och läs/ladda hem filmerna under instruktioner. Det är överlägset bäst att pröva själv först. Det är en hel del meckande med det här spelet på grund av det inte va online orginal.

2; där måste du ut på nätet och leta, om det finns.....jag vet att det finns en mod som har engelska noter men jag vet inte vem som läser. Den har dessutom en editor så du kan ändra noter om du tycker att dom inte stämmer. RBRFIX 1.7 heter den, den gör lite mer grejer också, spara mer setups, ändra vy i repriser och styra lite allmänt i repriserna (slowmotion, fast forward osv).

Hör av dig om det dyker upp frågor :)
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

glöm inte att du MÅSTE installera Patch 1.01 och 1.02 INNAN du gör något annat, annars kommer mapparna (plugin mappen bla) att saknas och då funkar det inte att installera pluginet heller.

så, patcha först sedan följer du guiden här på forumet.
http://www.rbrserien.se/forum/viewtopic.php?t=2817

återstår det några frågetecken är det bara att fråga på så hjälps vi åt att lösa det :)
Post Reply