RBR fryser och hoppar till skrivbord...

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

RBR fryser och hoppar till skrivbord...

Post by Holmis »

Har ett hemligt fenomen...

När jag väljer just bil "DS3 WRC" så får RBR för sig att frysa och hoppa ut till skrivbordet... ibland kan jag köra i några minuter ibland fryser det direkt (gubben hinner knappt säga gooo...)
Det funkar utan problem med alla andra bilar jag har...

Vad kan det vara för bekymmer om det endast blir så när jag väljer DS3:an...
Trodde först att det var något med bil-ljudet, men det hjälper inte även om jag tar ett ljud som jag har på en fungerande bil.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

z-fixen installerad?
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Jo, jag har en Z.dll i plugin-mappen... eller är det nån mer fil som behövs?
jag har ett 40-tal bilar jag tankat ner och inte upplevt detta fenomen med någon annan av dom... hmm...

Finns det en nyare version av Z.dll... kanske?...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nej, det finns bara en z.dll och det är bara en fil.

Testa lite andra bilar nu efter ds3an igen. kraschar de också gissar jag på kylning. Jag blåste ur mina kylflänsar för ett tag sedan och det var hiskeliga mängder damm där...
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Det konstiga är att jag kan köra med de andra bilarna utan att det händer nåt...

jag bör i och för sig städa och suga ur min låda också... men det verkar inte vara det som är bekymret... det kan inte vara någon inställning/setup/skin/ljud som är knas... tänkte om det var någon parameter just för denna bil vad gäller ljud t.ex. volym, som kanske får den att flippa ur... för jag byter ut denna bil mot xsara... övriga bilar byter jag mot mg...

Jag städar o labbar vidare... ;)
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Eftersom dom flesta här kör Cz plugginet så är det nog inte så många som lagt in DS3 an. Jag har provat bilen och hade inga problem men det säger igentligen ingen ting.
För mig låter det som nåt är knas med bilen..eller fysik kontra cars.ini, när det inte stämmer så blir det så.

Prova att ladda hem den igen, helst från en anann sida än den du tog den sist ifrån. Funkar inte det så prova att lägga in RBR FixUp 1,7... Den löser en del problem men skapar också en del...mest grafik, men det är bara att pilla lite i ini filerna så ordnar det sig :)
Hellre dö än fega
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Nu har jag labbat lite mer och provade o byta ut MG bilen med DS3:an då fungerar det ok :) ... så det verkar inte vara något bekymmer med bilen...
(men hade gärna velat ha den i stället för Xsara)

Men vad kan det vara för inställningar som är unika per bil-slot?... jag använder mig inte av Equalizer i audio.ini... finns det andra inställningar som är unika per bil-slot som kan påverkas... och troligtvis behöver justeras?

Tackar för tips...
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Nåt tips har jag inte men jag vet att det finns bilar som inte "vill" va på vissa slots. Jag använder equalizer.ini så den ställer inte till det.
Jag tror att det är bara att leva med problemet... :?

BTW, ni som åker 4wd och har problem med toppackningen, installera RBRfixup 1.7 så slipperni problemet, det går att ställa hur snabbt den ska bli dålig med det programet. Läs read me filen som följer med så löser det sig :)
Hellre dö än fega
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Tror jag löst problemet...
Bytte ut POP-ljud filerna i \Effects\Pops\CAR0(xsara) till dem jag hade för \Effects\Pops\CAR2(mg)... då verkar det fungera, det var några andra varianter som låg där, som mitt ljud-kort kanske inte klarar av.. hehe (nån mod jag installerat nångång...)
var i alla fall olika storlek på filerna,... nu verkar bilen inte bråka mer o jag kan ha den istället för xsara... nice... :) ...kanske behöver investera i ett bättre ljud-kort ;)

var hittar jag RBRfixup 1.7?
Post Reply