Dålig fart på downloadsidan

Vad är bra och vad behöver förbättras
Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Dålig fart på downloadsidan

Post by Erik Persson »

Vi har problem med bredbandet i vår bostadsrättsförening. Man har lovat bättring under måndagen, men jag kan inte lova något.

Nätet drivs av föreningen själva med fiber till alla lägenheter. Det borgar för snabb uppkoppling och relativt hög motståndskraft mot störningar.
Men sedan jag flyttat dit för två och ett halvt år sedan har det varit lite si och så med driftsäkerheten.
Fördelen är att jag har bra fart ut från mig (och även till mig när allt är som det ska) vilket gör att jag kan ha en egen server.
Nackdelen är att man inte har någon bra part att diskutera problemen med. De som sköter nätet (ett par av de boende) gör sitt bästa, men uppenbarligen behövs det en bättre kompetens på vissa områden vid felsökning.

Men nu börjar jag på att ledsna på alla avbrott. Jag kommer med största sannolikhet att hitta en lösning på min server och dess placering om det skulle behövas.

Långt inlägg som försöker förklara att det kan vara si och så med våra nerladdningsbara filer under dagen och kanske kommer det att vara full fart framöver kvällen.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Enligt uppgift skall problemen nu vara åtgärdade. Och min surfning är hyggligt snabb nu igen.
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Hej Fiesta 2000 på vår downloadsida är en Fiesta 1600 ??
Mvh Gerte
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Gert: Det är gamla Fiesta S2000, där modellen är exakt likadan som s1600 bilen, därför heter den så i spelet.

Tror jag, nån som kan bekräfta? =)
// Jim Hjerpe
Post Reply