Startnummer

Vad är bra och vad behöver förbättras
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Startnummer

Post by Erik Persson »

Jag känner att det blir något slags prestige i startnummer med seedning och vem som är bättre än vem om man vunnit en klass med långsmmare bilar hur värderas det, och så vidare.
Eller ska vi ha huggsexa i forumet om den som är först med att önska ett startnummer ska de då få det?

Det har kan man vrida och vända på i alla oändlighet. Och som det verkar kan många tycka en hel massa omkring det här.

Tydligen är startnummer viktiga. Mycket viktigare än vad jag har förstått.

Det finns en orndingsfråga i att alla får alla anmäla sig till serien igen. Frid och fröjsd så långt. Då får vi bort alla som är inaktiva. Så de bara är medlemmar i forumet.
Men sedan blir alltid någon trampad på tårna. Hur man fördelar startnummren.

Den som kommer med en enkel lösning som inte skapar osämja ska få ett skin gjort av mig. :wink: Men det kanske avskräcker mer än vad det lockar, vad vet jag...
Last edited by Erik Persson on 2009 Jan 11 1:05 am, edited 1 time in total.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

men e det inte lättast om man ändå skulle få anmäla sig igen att den som anmäler sig först får start nr 1 och den som anmäler sig sen får nr 2 osv. jag vet ej men det e ju ganska lätt lr jag vet inte hur ni har anmälnings strukturen men det kan ju det för vad spelar det för roll vad det står för något nr på bilen ? det ser du ju ändå inte så ofta.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Jag tar gärna 666 8)

Skämt åsido, placering 1,2,3 från fjol året kan väll få ha det om dom inte byter klass. Resten lottas eller mutar tävlings ledningen för sina nr.

........men det funkar ju bara om varje klass börjar på ett eget hundra tal.
Hellre dö än fega
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Micael Eriksson wrote:Jag tar gärna 666 8)

Skämt åsido, placering 1,2,3 från fjol året kan väll få ha det om dom inte byter klass. Resten lottas eller mutar tävlings ledningen för sina nr.

........men det funkar ju bara om varje klass börjar på ett eget hundra tal.
Ja det kommer inte att bli klassvis indelning. Inte en chans. För folk byter bilar oftare än kalsonger.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

lmao, ok ok, fan va grisiga mina kallingar ska bli då, jag har då tänkt åka alla serier i den bil som det blir i den här serien, N3 lr S1600 beroende på vem som jag får åka med.

hmmm, det ska ju va en simulator, irl så bestämmer tävlingsledningen, punkt slut. Blir inte det enklast ändå..... Det är ju som du skriver i början, hur det än blir så blir inte alla nöjda (av dom som tycker att ett vist nr är viktigt),
Hellre dö än fega
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Jeg vil så gjerne ha startnr 92 på min fiesta, det var med startnr 92 jeg satt på for første gang som kartleser.

Så jeg ville blitt kjempe glad om jeg kunne fått startnr 92. Det ville bety mye for meg :D , Jeg ber på mine knær for og få startnr 92:D

Jeg sa vel startnr 36 før, men har nå endelig bestemt meg om at jeg virkelig vil ha nr 92.

Håper dette går i orden, det ville som sagt bety mye for meg:D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Man skulle ha en totallista för en säsong. Sen får man startnummer efter det. Kan kolla på det Erik om du vill. Lägger ut en lista när den är klar för 2008
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Problemet med en totallista är vä klasser eller?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Problemet med en totallista är vä klasser eller?
Alla hamnar på samma. Det blir ju så att vissa 1600 hamnar före tex vissa wrc bilar bilar. Men då får dom startnummer efter hur snabba dom är totalt på ett år. Det tycker jag är rätt bra
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Ingen dum idé Hasse, låter vettigt tycker jag. Så slipper det bli en massa tjafs också, spelar ju egentligen ingen som helst roll vad man får för startnummer, men för min egen del var det bara en kul grej, om jag hade fått samma startnummer här som jag har lyckats bra med IRL.

Men som sagt ledningen bestämmer och är det någon som inte kan acceptera ditt beslut Erik så får dom väl helt enkelt strunta i att köra då eller?
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ska göra det klart till helgen. Hittills 2 tävlingar klara
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Å andra sidan kan man ju göra så att man får startnummer efter det nummer man får när man registrerar sig i forumet. Ni ser det om ni kollar på Medlemslistan här på forumet. Detta nummer är individuellt och skapas automatiskt. Inget stökande alls egentligen. Inga byten. Det är ju en riktigt bra lösning när jag tänker efter.

Men det kanske alla tycker är skittråkigt?
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:Å andra sidan kan man ju göra så att man får startnummer efter det nummer man får när man registrerar sig i forumet. Ni ser det om ni kollar på Medlemslistan här på forumet. Detta nummer är individuellt och skapas automatiskt. Inget stökande alls egentligen. Inga byten. Det är ju en riktigt bra lösning när jag tänker efter.

Men det kanske alla tycker är skittråkigt?
Nej då det blir enkelt o smidigt...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Gör ett skin till dig själv, låter ju enkelt och bra för ni som sköter serien. :lol:
Hellre dö än fega
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Mycket bättre :idea: än min. Kör på det Erik
Post Reply