Skadenivå under 2009

Vad är bra och vad behöver förbättras
Post Reply

Vilken skadenivå vill du se under nästa serie?

Realistic för samtliga
28
43%
Reduced för samtliga
34
52%
Realistic för WRC, reduced för övriga
3
5%
Reduced för Fiesta Cup, realistic för övriga
0
No votes
 
Total votes: 65

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Skadenivå under 2009

Post by Erik Persson »

Nu kör vi en omröstning angående vilken skadenivå vi ska ha under 2009 års första serie.

Alternativen som jag kan tänka mig är följande:

- Realistic för samtliga klasser. (Precis som tidigare)
- Reduced för samtliga klasser.
- Realistic för toppklasserna (WRC1 + WRC2) och reduced för övriga. I så fall kommer det att läggas upp separata rallyn för de olika klasserna.
- Realistic för alla klasser utom Fiesta Cup.


Eller kom med egna förslag så klart.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Är det bara 31 stycken som vill tycka till om det här?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Är det bara 31 stycken som vill tycka till om det här?
Jag måste ha missat de här - realistic på allt tycker jag
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Kanske är enklare om man förklarar skillnaden mellan Realistic o Reduced :roll: Nu är det säkert bara ord för vissa :?:
Om man kör på en liten buske eller ett litet litet träd o bilen typ brinner upp eller hela motorn blir skrot. Händer det bara på Realistic :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anders Alm wrote:Kanske är enklare om man förklarar skillnaden mellan Realistic o Reduced :roll: Nu är det säkert bara ord för vissa :?:
Om man kör på en liten buske eller ett litet litet träd o bilen typ brinner upp eller hela motorn blir skrot. Händer det bara på Realistic :?:
Bara att testa. Kör quick rally i spelet så finns valet om skadenivå. Eller kör shakedown läge i pluginet. Kör på grejjer som ni vill.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:
Anders Alm wrote:Kanske är enklare om man förklarar skillnaden mellan Realistic o Reduced :roll: Nu är det säkert bara ord för vissa :?:
Om man kör på en liten buske eller ett litet litet träd o bilen typ brinner upp eller hela motorn blir skrot. Händer det bara på Realistic :?:
Bara att testa. Kör quick rally i spelet så finns valet om skadenivå. Eller kör shakedown läge i pluginet. Kör på grejjer som ni vill.
Ska testa Erik :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:Kanske är enklare om man förklarar skillnaden mellan Realistic o Reduced :roll: Nu är det säkert bara ord för vissa :?:
Om man kör på en liten buske eller ett litet litet träd o bilen typ brinner upp eller hela motorn blir skrot. Händer det bara på Realistic :?:
Ja på riktigt också ibland :D Bättre fäste med realistic. Sen vet man att de blir skot om man inte håller sig på vägen. Vet man inte det så vet jag inte vad man ska göra :roll:
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:Kanske är enklare om man förklarar skillnaden mellan Realistic o Reduced :roll: Nu är det säkert bara ord för vissa :?:
Om man kör på en liten buske eller ett litet litet träd o bilen typ brinner upp eller hela motorn blir skrot. Händer det bara på Realistic :?:
Ja på riktigt också ibland :D Bättre fäste med realistic. Sen vet man att de blir skot om man inte håller sig på vägen. Vet man inte det så vet jag inte vad man ska göra :roll:
jo men hur verkligt är det att ju fortare du kör ju mindre skador får du!? o sen det där med att det är skillnad på fäste, är nått ni inbillar er =))

så länge inte pluginet/spelet är buggfritt så kör med reduced....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

skillnad på fäöstet måste vara nåt de inbillar sig... möjligen kanske det simuleras däckslitage på realistic så fästet blir sämre eftersom men det är isåfall inget jag märkt...
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Andreas Karlsson wrote:skillnad på fäöstet måste vara nåt de inbillar sig... möjligen kanske det simuleras däckslitage på realistic så fästet blir sämre eftersom men det är isåfall inget jag märkt...
Ingen inbillning med fästet ! Det ÄR bättre grepp med realistic, märks framförallt på snow, men det märks på grus oxå.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag tycker det är tvärt om....

sämre grepp på realistic...

om man nu ens kan tala om nån skillnad....


ni måste ju vara hur känsliga som helst....
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Tomas Nordins wrote:
Andreas Karlsson wrote:skillnad på fäöstet måste vara nåt de inbillar sig... möjligen kanske det simuleras däckslitage på realistic så fästet blir sämre eftersom men det är isåfall inget jag märkt...
Ingen inbillning med fästet ! Det ÄR bättre grepp med realistic, märks framförallt på snow, men det märks på grus oxå.

är det vetenskapligt bevisat? eller bara vad ni tror?
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Tomas Nordins wrote:
Andreas Karlsson wrote:skillnad på fäöstet måste vara nåt de inbillar sig... möjligen kanske det simuleras däckslitage på realistic så fästet blir sämre eftersom men det är isåfall inget jag märkt...
Ingen inbillning med fästet ! Det ÄR bättre grepp med realistic, märks framförallt på snow, men det märks på grus oxå.
jag gjorde ett test ifall det var bättre fäste med realistic förut JAG märkte i allafall ingen skillnad( på grus) körde samma sträcka 5ggr med realistic och 5 ggr med reduced, tiderna var ungefär lika hela tiden...
men jag kanske kör för sakta för att märka den skillnad ni nu säger att det är....

jag kommer att köra oavsett om det blir realistic eller reduced, men röstar nog för reduced just för att som det har nämts tidigare så kan det räcka att köra på en liten buske ibland för att sabba växellådan mm....
ibland kan man braka av i 150km/h för att sedan köra vidare med någorlunda hel bil
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Post Reply