Tankar inför 2009

Vad är bra och vad behöver förbättras
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Tankar inför 2009

Post by Erik Persson »

Mina riktlinjer i huvudet inför 2009 är som följer:

Jag kommer själv att bli involverad i administrationen och serien igen.

Bilklasser måste vi vänta med att besluta omkring då det händer saker och ting hela tiden med fysik och tillåtna bilar i pluginet.

Tänkte dela upp serien så den egentligen blir tre serier.
Vårserien - snö och grus
Sommarserien - grus och asfalt
Höstserien - grus och snö
De tre kommer att köras som separata serier. På så sätt kan det vara roligare med fokus i några månader på samma klass och bil. Sedan kan man byta utan att behöva vänta ett år om man inte vill tappa inkörda poäng.
Likväl så kan det kännas bra att man kan hoppa på en ny serie om man missat en deltävling eller två.

Det kan vara lättare att få någon att ställa upp och hjälpa till med någon av våra administrativa uppgifter under en period och man inte känner att man behöver hålla på ett helt år.

Bilklasser kan ändras mellan serierna utan att man behöver fundera på inkörda poäng mm.

Fria bilbyten inom bilklassen. Inga klassbyten under pågående serie.

Inga fabriskteam med poängsystem för dessa.

Vidare vill jag gärna att folk kan testa de tre tjeckiska sträckorna. Är det någon som har problem med dom, förutom att det är svårt att köra eller att det blir separata setuper?

Om vi hoppar över baklängessträckorna som folk fortfarande har problem med, om jag förstår det hela rätt.

Fler idéer? Vad ska bort? Vad ska till?
Last edited by Erik Persson on 2009 Nov 15 7:01 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik jag tror det är mest Falstone2 o Sipirakim2 som många har strul med :?
Så övriga baklänges sträckor vill jag helst ha med.
Pribram sträckorna är svåra o det går väll bara köra dom med Hard i pluginet väll :?
Och eftersom Pribram är lite speciella med setupen så är det önskvärt att ni har sträcknamnet med så man slipper köra med en ren asfalts setup :wink:

P.S trevligt att du hänger med oss igen Erik
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

h

Post by Niclas Jagerhult »

Har ingen koll på det med baklänges SS, men jag har aldrig upplevt nåt problem med denna version av plugin+baklänges. Vad är det som brukar strula?

Sen pribram röstar jag: Definitivt! Som Alm också sa, skulle vara en riktig fördel om man döpte dom till ust pribram eller att man berättar i ett PM ifall den sträckan är med och helst också vilken.

Men med 3 serier, då slår man ihop alla totalt antal poäng man får, även om man gör ett klass byte mellan serierna?
//Jaeger
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.......

Post by Kenneth Nyström »

kanske sänka från realistic till reduced på skadorna? för det blir ju lite löjligt känsligt med realistic! vissa vill ha realistic och vissa inte...omröstning kanske?
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: .......

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:kanske sänka från realistic till reduced på skadorna? för det blir ju lite löjligt känsligt med realistic! vissa vill ha realistic och vissa inte...omröstning kanske?

Men om vi ska köra lite Pribram SS så går det bara i Hard läget :?:
Alltså i det allra tuffaste läget :?: Finns visst Hardcore också
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: h

Post by Erik Persson »

Niclas Jagerhult wrote:Men med 3 serier, då slår man ihop alla totalt antal poäng man får, även om man gör ett klass byte mellan serierna?
Nä, ingen sammanslagning alls.
Tre serier på ett år kan man säga. Tre mästare. Tre gånger så bra. :wink:
Snart måste vi få spons av tre.se...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: .......

Post by Erik Persson »

Anders Alm wrote:Men om vi ska köra lite Pribram SS så går det bara i Hard läget :?:
Alltså i det allra tuffaste läget :?: Finns visst Hardcore också
Om (jag säger OM då inget är bestämt) man väljer att köra reduced kan man köra realistic på de rallyn där man tar med de tjeckiska sträckorna. Har vi tur kanske Sosnova superspecial blir verklighet för uppläggning i pluginet.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag har haft problem med baklänges sträckorna men det är endast sipirikakim 2 och falstone 2 som kronglar så baklänges sträckorna och pribram tycker jag ska vara med.

Angående realistic damage så tycker jag att vi kör på Realistic .

Kul att du är tillbaka Erik. Kanon bra ideer :) Förresten jag kan sköta resultaten 09 också om ni vill ha hjälp.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Roliga och bra ideér sen så vill jag ha tjeck SS med och realistic även fasst jag har börjat skrota lite mycket. :wink:
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Om jeg kan få litt hjelp kan jeg sikkertjobbe med filmer neste år også :)

MEn høres ut som et bra opplegg, Erik :)
"I love it when a plan comes together"
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

s

Post by Niclas Jagerhult »

Erik: Låter fint som fan ju ;)

Appropå Sosnova, så har jag problem med den, den dör i "laddninssekvensen" och skickar ut mej på skrivbordet. Men det kanske är för att jag inte har pröjsat eller så är det en buggig version jag vet inte :P
//Jaeger
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: .......

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:
Anders Alm wrote:Men om vi ska köra lite Pribram SS så går det bara i Hard läget :?:
Alltså i det allra tuffaste läget :?: Finns visst Hardcore också
Om (jag säger OM då inget är bestämt) man väljer att köra reduced kan man köra realistic på de rallyn där man tar med de tjeckiska sträckorna. Har vi tur kanske Sosnova superspecial blir verklighet för uppläggning i pluginet.
Jag är positiv till det hela oavsett om det blir Pribram SS med eller inte.
Dom är lite knepiga att köra men att kunna använda så många olika SS som möjligt är bara ett stort + Även Sosnova hade varit skoj att få med :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Pribram och Sosnova sträckorna gillar jag, så jag är på, har fått till ganska bra tider på Sosnova sträckorna, så dom kör jag gärna.Tror jag ligger 4:a i Sverige på Osli sträckan :-).

PS: Ser värre ut på dom andra sträckorna haha! DS.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Re: s

Post by Peter Lundström »

Niclas Jagerhult wrote:Erik: Låter fint som fan ju ;)

Appropå Sosnova, så har jag problem med den, den dör i "laddninssekvensen" och skickar ut mej på skrivbordet. Men det kanske är för att jag inte har pröjsat eller så är det en buggig version jag vet inte :P

Jag har inte heller pröjsat men den funkar för mig!
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

mm

Post by Niclas Jagerhult »

Peter: Har du nån ide va de kan vara då? :S
//Jaeger
Post Reply