Tankar inför 2009

Vad är bra och vad behöver förbättras
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Sosnova funkar alldeles lysande för mig också. Tar ett tag att ladda in, men sen är det inga problem alls. Jag har inte heller lagt ett öre.
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Re: mm

Post by Peter Lundström »

Niclas Jagerhult wrote:Peter: Har du nån ide va de kan vara då? :S
Inte riktigt tyvärr! men de jag gjorde förr när jag lessna på att det strula hela tiden med bilar,phys mm var att radera rbr och göra en ren installation och bara lägga till det viktiga tex banor,z-fix mm och dom bilar jag använder sen har det inte vart några problem för mig!
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Har för mig att ja läst nånstans att man måste köra på hög(sta?) upplösning på grafiken för att de ska funka. Vet dock inte vad som händer om man inte gör det.. annars e de väl de gamla vanliga, ladda hem sträckan på nytt och installera om, nåra andra idéer har ja tyvärr inte, funkar perfekt för mig
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu kanske det börjar springa iväg off topic.

Vi diskuterar 2009 i denna tråden. Sosnova kan vi snacka om i en annan tråd i forumet.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ser fram emot att du håller i trådarna igen Erik. De har varit slappt med vissa saker.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Re: Tankar inför 2009

Post by Chris Nyström »

Erik Persson wrote:Mina riktlinjer i huvudet inför 2009 är som följer:

Jag kommer själv att bli involverad i administrationen och serien igen.

Bilklasser måste vi vänta med att besluta omkring då det händer saker och ting hela tiden med fysik och tillåtna bilar i pluginet.

Tänkte dela upp serien så den egentligen blir tre serier.
Vårserien - snö och grus
Sommarserien - grus och asfalt
Höstserien - grus och snö
De tre kommer att köras som separata serier. På så sätt kan det vara roligare med fokus i några månader på samma klass och bil. Sedan kan man byta utan att behöva vänta ett år om man inte vill tappa inkörda poäng.
Likväl så kan det kännas bra att man kan hoppa på en ny serie om man missat en deltävling eller två.

Det kan vara lättare att få någon att ställa upp och hjälpa till med någon av våra administrativa uppgifter under en period och man inte känner att man behöver hålla på ett helt år.

Bilklasser kan ändras mellan serierna utan att man behöver fundera på inkörda poäng mm.

Fria bilbyten inom bilklassen. Inga klassbyten under pågående serie.

Inga fabriskteam med poängsystem för dessa.

Vidare vill jag gärna att folk kan testa de tre tjeckiska sträckorna. Är det någon som har problem med dom, förutom att det är svårt att köra eller att det blir separata setuper?

Om vi hoppar över baklängessträckorna som folk fortfarande har problem med, om jag förstår det hela rätt.

Fler idéer? Vad ska bort? Vad ska till?

Jag tror det blir kanon med 3 serier istället för en....
klart vi skall utnyttja alla sträckor i spelet! då menar jag även pribram och sosnova...
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Upplägget låter perfekt!
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Låter som ett vädligt bra upplägg som förhoppningsvis lockar folk till att köra åtminstone någon av serierna om man inte känner sig ha tid och ork till alla
//Björn
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Ett önskemål/förslag jag har är att bara tillåta äldre wrc bilar som Hasse tänkt i sin serie, kanske blir jämnare. Sen tycker jag att original bilarna är roligare att köra nu efter att de ändrade styrningen på de nya bilarna.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Peter Sandberg wrote:Ett önskemål/förslag jag har är att bara tillåta äldre wrc bilar som Hasse tänkt i sin serie, kanske blir jämnare. Sen tycker jag att original bilarna är roligare att köra nu efter att de ändrade styrningen på de nya bilarna.
Håller med PDT_003
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

hur blir de me bilar till 09....får jag som privat förare köra en nyare bil då t.ex. impreza wrc -06
Impreza for live!
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Peter Sandberg wrote:Ett önskemål/förslag jag har är att bara tillåta äldre wrc bilar som Hasse tänkt i sin serie, kanske blir jämnare. Sen tycker jag att original bilarna är roligare att köra nu efter att de ändrade styrningen på de nya bilarna.

I mindre serier kan vi ha "gammelbilarna" eller nu när förmodligen fabriksteamen försvinner kan vi ju ha en klass för äldre wrc bilar...typ wrc 98-02

men i denna serie borde nya bilar vara tillåtna annars inget kul
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

...........

Post by Kenneth Nyström »

varför inte köra en snöserie, en grus serie och en asfalt serie, och kanske en som man räknar samman alla poäng?
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Tycker Kenneths förslag lät väldigt bra!
Iaf med en snöserie, en grus serie och en asfalt serie.
Sen kvittar det för mej om ni slår ihop eller inte.. =)
// Jim Hjerpe
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Vi har nu satt ihop ett löst förslag till 2009 års regler.

Ni hittar dom här: Regler 2009

Observera att vi ser det här som ett diskusionsunderlag och inget är spikat.

Ett antal omröstningar kommer att göras inom det närmaste och så även ett antal testrallyn. Infomration om allt detta kommer att finnas i denna avdelning i forumet. Håll ögonen öppna så ni kan vara med och påverka.

Planerade omröstningar/diskusioner:
Skadenivå
Bilklasser
Omstarter
Post Reply