Plugin

Saker som har med spelet att göra men som inte passar in i ovanstående
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Plugin

Post by Markus Andersson »

Kan man välja bil nån annanstans än där det vissas på instruktioner/guider på den här sidan...hittar ju inte Toyota Corollan där........ vet inte om det är jag som gör fel eller vad det e frågan om.....
//Mackan
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

hmm , vad menar du? vill du ladda hem corolla 05 eller? den finns väl på downloads?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Plugin

Post by Hasse Onkamo »

Markus Andersson wrote:Kan man välja bil nån annanstans än där det vissas på instruktioner/guider på den här sidan...hittar ju inte Toyota Corollan där........ vet inte om det är jag som gör fel eller vad det e frågan om.....
Jag har testat Corollan nu med olika car ini och physics plus orginal o 05ans alla filer o den funkar inte. Har aldrig haft det här problemet. Ska testa o göra en orginal tävling (MAXSPORT ORGINAL)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag får Corolla 05:an med snömodden att fungera på Snö1 i alla fall. Är det den bilen du vill använda?

Har du installerat snömoden?
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

ja jag instalerade snömoden
//Mackan
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag laddade hem Corolla 05 från downloadsidan och installerade den.

Sedan laddade jag hem snömoden till den bilen och installerade den.

Då fick jag det att fungera mot pluginet på Snö1-tävlingen som jag skapat.
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Killen som gjorde Skinet till min Toyota Corolla 05 gjorde "hela bilen" också, ja hade inte 05:an instalerade innan jag instalerade skinet. fick alltså 05 på köpet, men det finns inte att välja på den andra Corollan heler på pluginet.
ajfan nu vart det här väldigt komplicerat med nån kanske förstår :)
//Mackan
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

jag har nu 05:an instalerad som "orginalbil", så när jag använder "bilinstalationsprogramet" för att lägga in snömodden så borde väl den komma med när man instalerar "orginalbilar snömod" :?: eller e jag helt fel ute
//Mackan
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det kommer inte att fungera. För att köra 05:an måste du plocka filerna manuellt.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Plugin

Post by Hasse Onkamo »

Tråkigt meddelande från pluginet som jag tyckte vi skulle läsa .

Dear friends and users of the RBR Czech Server.

We are sorry to inform you that the RBR Czech server is temporaly shut down. We were forced to this step by the situation connected to our webhosting limitations and the database hosting limitations in general. There is only one chance to keep the server online, and that is creation and operation of our own dedicated server (hardware and software), which could be configurated exactly for our needs. That is something no traditional shared webhosting will allow. This server would be situated in Prague with the possibility of remote management (24h, 7day/week, 365day/year). Such solution is however very expensive. We must buy the necessary hardware and software, and pay for the operation of the server, so we do not know yet if it is possible to realize.

We would like to ask the users and friends of the server for a financial support to solve this hard situation. The financial help could be of any kind and it's up to us all to keep the server alive, if we want to. But first week we are accepting only offers, that could solve this situation at once. So please wait with smaller donations, we will public donation account, if this offer will not come. With this, we would also like to approach potencial sponsors - we are open for (ADVERTISEMENT?/ANY? DEAL) negotations. For the start we need to gather funds for at last one year of server housing operation, together with the hardware and software itself. Only then we can start a completely functional server. We would finance further operating costs by sponsorship deals and, if necessary, with the MCR (Championship of Czech Republic) license sale.

If you would like to contribute, please contact:
Wally: wally.rbr@gmail.com (EN, CZ, SK)
OLSA Mirek: ICQ 256 970 093 nebo admin@rbrmcr.com (CZ, SK)

Thanks to all and we believe, that we can successfully continue.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Det var som fan!
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Marcus Strand wrote:Det var som fan!
Nu får man väl börja tävla lite mer på rbr-online istället :roll:
plus rbr net de höll ja på att glömma. :D
Ni som inte har rbr net, kan klicka på genvägen här !!!!!!!!!!!!!!
http://toca.game-editing.net/forum/view ... 6855007bef
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

aj va tråkigt!
ska det vara så svårt fixa ett eget plugin? någon som kan sånt där?

får väl bli rbrnet då :(
rbro har jag inte kört på länge... hade ett konto där för länge sedan
men det funkar inte långre, efter en snabb koll så ser det lite bökigt ut, kanske skulle kolla lite mer.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Angående eget plugin skulle jag behöva kontakt med någon som kan visualbasic. Och som gärna hållit på några år.

Det finns nämligen en grund till egna plugin med till spelet som det förmodligen går alldeles utmärkt att bygga på.

Visserligen är Bilinstallationsprogrammet skrivet i VisualBasic av mig, men där går ungefär min nivå för vad jag klarar i detta programmeringsspråk.

Kopplingarna mot en webbserver och konskaper om själva spelet tor jag säkert att vi löser, men det behövs som sagt lite mer programmeringskunskap än vad jag har. Någon som har tips? Någon som umgås i studentkretsar till exempel?

Maila mig om ni har tips.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Marcus Strand wrote:Det var som fan!
Nu får man väl börja tävla lite mer på rbr-online istället :roll:
plus rbr net de höll ja på att glömma. :D
Ni som inte har rbr net, kan klicka på genvägen här !!!!!!!!!!!!!!
http://toca.game-editing.net/forum/view ... 6855007bef
Tänkte höra med er innan jag provar :!:
Är rbr net eller rbr-online samma typ som pluginet :?:
Eller hur funkar det rent allmänt :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply