Få nya sträckor att fungera i RBR 2011

Nya eller gamla sträckor / texturer
Post Reply
User avatar
Tomas Andersson
Posts: 20
Joined: 2011 Jul 19 2:37 pm

Få nya sträckor att fungera i RBR 2011

Post by Tomas Andersson »

Tjena!

Jag har problem med att få många av de sträckor jag laddar ner att fungera i spelet. De sträckor jag t.ex laddat ned från BTBSWE fungerar utmärkt då man enbart lägger de ouppackade rar-filerna i RXRBR ( kommer ej ihåg exakt hur dennmappen stavas, sitter inte vid datorn...) mappen och då syns de direkt i RBR Center...

När jag dock laddat ned andra sträckor på måfå som verkar grymma så fungerar de inte om jag gör likadant!
Vad är felet????????

Det följer ju oftast inte med info om hur man gör heller...

Är det någon av er som vet vad felet är, och kan förklara exakt hur jag ska göra med dessa rar-filer för att få dessa SS att även dom ska fungera och synas i RBR Center???
Subaru Impreza Wrx STI PSE III MY06
User avatar
Mikael Jakobsson
Posts: 80
Joined: 2011 Feb 09 4:14 pm

Post by Mikael Jakobsson »

Hallå Tomas..
Om du laddar ner en rar fil som inehåller en pluins mapp och en RX_CONTENT mapp(inte en 7z fil) så ska du packa upp dessa till Richard burns mappen.
sen startar du rbr och väljer options och sen Plugin och RBR_RX sem race. så ska du hitta den nerladdade banan där

Lycka till :lol:
Swedson
Posts: 2
Joined: 2012 Jun 27 10:07 am

Post by Swedson »

Kan någon hjälpa till att beskriva hur och var jag placerar de nya sträckorna? Jag har försökt att klistra in t.ex Hygget v2 i C:Dataspel/Richard Burns Rally/RXRSRBR/RX_CONTENT/

I mappen RX_CONTENT har jag två mappar "COMMON" och "Tracks".

I mappen tracks ligger "Hygget v2" och inne i den mappen ligger alla filerna som hör till "Hygget v2".

Jag får det ändå inte att funka. Hur bär jag mig åt exakt för att få denna bana + alla andra nya jag vill lägga in och testa, liksom mina egna jag skapar?

Har kunnat det här bra förut´, men glömt av allt eftersom det var ett tag sedan jag pysslade med Richard Burns Rally 2012. Jag har tidigare fått upp alla banor jag lagt in synliga direkt in den lilla rutan uppe i höger hörnet i RSCenter. Smidigt att välja vilken bana man vill köra direkt därifrån.
Tomas Reinicke
Posts: 3
Joined: 2009 Oct 25 10:18 am

Post by Tomas Reinicke »

Swedson
Posts: 2
Joined: 2012 Jun 27 10:07 am

Post by Swedson »

Tack, allt funkar nu. Men jag undrar om det är fel på vissa banor på något sätt, för det går inte att spara loppet och spela upp det igen. Det går att spara, men man ser inte bilen, utan grafiken hamnar fel och bilen kör inne i grafiken/landskapet, vilket måste innebära att kameran inte följer med bilen på rätt sätt misstänker jag. Går det att åtgärda? Detta fel verkar endast inträffa när det är fråga om hemmasnickrade banor.

En annan fråga är om man kan köra mot flera motståndare i rallycross? Jag har kört några banor och testat, men alla andra bilar står still. Är dessa rallycross banor endast avsedda för att tävla med online?
Andreas Carlsson
Posts: 88
Joined: 2007 Jan 31 8:37 pm

Post by Andreas Carlsson »

vet ej om detta hamnar rätt men jag har lagt in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen och sedan lagt (RX_CONTENT)mappen i huvudmappen men det kommer fortfarande inte upp i spelet men när jag lägger in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen så får jag ett fel medelande när jag startar spelet, i fel medelandet står det att ( d3dx9_30.dll) saknas i (RichardBurnsRally_SSE.exe) men när jag tar bort (rbr_rx.dll) så kommer inte fel medelandet upp. Så hur får jag dessa nya ss att fungera som ligger i (RX_CONTENT) ?
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Andreas Carlsson wrote:vet ej om detta hamnar rätt men jag har lagt in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen och sedan lagt (RX_CONTENT)mappen i huvudmappen men det kommer fortfarande inte upp i spelet men när jag lägger in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen så får jag ett fel medelande när jag startar spelet, i fel medelandet står det att ( d3dx9_30.dll) saknas i (RichardBurnsRally_SSE.exe) men när jag tar bort (rbr_rx.dll) så kommer inte fel medelandet upp. Så hur får jag dessa nya ss att fungera som ligger i (RX_CONTENT) ?
Jag har exakt samma problem.
Nån som har nån lösning på problemet ?
The speed was ok but the corner was to tight.
Andreas Carlsson
Posts: 88
Joined: 2007 Jan 31 8:37 pm

Post by Andreas Carlsson »

Anders Svärd wrote:
Andreas Carlsson wrote:vet ej om detta hamnar rätt men jag har lagt in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen och sedan lagt (RX_CONTENT)mappen i huvudmappen men det kommer fortfarande inte upp i spelet men när jag lägger in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen så får jag ett fel medelande när jag startar spelet, i fel medelandet står det att ( d3dx9_30.dll) saknas i (RichardBurnsRally_SSE.exe) men när jag tar bort (rbr_rx.dll) så kommer inte fel medelandet upp. Så hur får jag dessa nya ss att fungera som ligger i (RX_CONTENT) ?
Jag har exakt samma problem.
Nån som har nån lösning på problemet ?
felmeddelandet har jag fått bort genom att uppdatera direct x men när jag då lägger in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen så kommer jag till efter introt och sedan hamnar jag på skrivbordet allså jag kommer inte ens in i spelet men utan filen så är allt normalt fast inga nya sträkor då.
nelson87an
Posts: 3
Joined: 2013 May 26 5:09 pm

Post by nelson87an »

Andreas Carlsson wrote:vet ej om detta hamnar rätt men jag har lagt in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen och sedan lagt (RX_CONTENT)mappen i huvudmappen men det kommer fortfarande inte upp i spelet men när jag lägger in (rbr_rx.dll) i Plugin mappen så får jag ett fel medelande när jag startar spelet, i fel medelandet står det att ( d3dx9_30.dll) saknas i (RichardBurnsRally_SSE.exe) men när jag tar bort (rbr_rx.dll) så kommer inte fel medelandet upp. Så hur får jag dessa nya ss att fungera som ligger i (RX_CONTENT) ?
Visst är de störande. Jag har hållit på hela dagen med att föröka fixa de. Men har inte lyckats, så om någon vet får dom gärna skriva de :)
Post Reply