Ny sträcka: Pribram - Stryckovy

Nya eller gamla sträckor / texturer
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Peter Lundström wrote:4.44.96 med Subba 05 och RBR Online setup för hoppig asfalt!

Massor med missar :roll:

Men för mig funka iaf RBR oNline setups till nya sträckan!
Japp håller med Peter om det RBR Online setupen är kanon.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

För er som har problem med setuper så kommer snart lösningen. Jag skall skriva hur ni skall gå till väga, det är inga stora grejor men tillräkligt stora för att skapa problem.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Det som var problemet med första versionen var att sträckan låg på en slot som var tillängad grus. Men efter att en uppdatering släppts så är detta nu löst.

1. Ladda hem RBRPribram1Repaired. Länk följer fast den är väldigt seg, kolla med ifall någon person kan skicka RBRPribram1Repaired till dig.
http://data2.edisk.cz/stahni/69744/RBRP ... .21MB.html

2. Installera denna banan med hjälp av exe filen som finns i rar filen.

3. Efter detta behövs en modifiering i filen Tracks.ini. Denna filen finner ni i mappen RichardBurnsRally/Maps/Tracks.ini. Öppna denna filen med anteckningar och gå nästan längst ner tills ni ser [Track 92] och [Track 94]

Ersätt den texten som finns där med följande:

[Map92]
TrackName ="Maps\track-94"
Particles="Maps\ps_montblanc"
StageName="Stryckovy okruh"
Surface=0

[Map94]
TrackName = "Maps\track-92"
Particles = "Maps\ps_arctic"

4. Nu är banan färdig installerad och nu skall jag förklara hur man kör den. Det finns 2st sätt.

1 - Som banan är installerad nu så går den bara att spela genom pluginet som vi använt oss av i serien. När du valt pluginet i spelet så tar du Shakedown istället för Online Tournaments, där finner du en lååång lista med en massa olika banor, välj då bana "Track 94" och därefter väder och vind, steget efter detta är continue och då kommer man dit man väljer bil. Sen är det bara att gasa och köra.

2 - Om man inte vill spela genom pluginet kan man ersätta en original bana. Då skall man ersätta en bana i Frankrike helst, annars kan det bli setup bugg. Dock vet jag inte vilka slots banorna i Frankrike har, är det dock någon som vill spela på sätt två som jag kort beskrivet kan jag hjälpa till i det senare skedet att ta reda på vilka slots som gäller för Frankrikes banor.

Hoppas detta hjälper er, och är det problem så skriv bara här i tråden så skall vi nog kunna lösa det!

// STRAND Marcus
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Bra strand ! Många som blir glada för de här
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Peter Lundström wrote:4.44.96 med Subba 05 och RBR Online setup för hoppig asfalt!

Massor med missar :roll:

Men för mig funka iaf RBR oNline setups till nya sträckan!
Japp håller med Peter om det RBR Online setupen är kanon.
Kan man få tag i rbr online setupen utan att köra där :? För mina 5,24
känner jag att jag inte kan förbättra tillräckligt utan en riktig setup.
Ska tillägga att jag provade att fixa en egen setup men då kunde jag inte starta sträckan med den bilen :? Vet ej va felet är.....
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Du måste göra setupen i Frankrikes rally, sen spara den. RBR Online setuperna har vi gjort själv. Dom är gjorda för ojämna asfalt sträckor. tex tänk dig Mustaselkä med asfalt, då gäller de o ha bra setup, annars studsar man av ganska snabbt. :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:Du måste göra setupen i Frankrikes rally, sen spara den. RBR Online setuperna har vi gjort själv. Dom är gjorda för ojämna asfalt sträckor. tex tänk dig Mustaselkä med asfalt, då gäller de o ha bra setup, annars studsar man av ganska snabbt. :D
Okey Hasse TRor jag gjorde setupen från något grusrally ska prova från
Frankrike istället.....
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Strand: För att fixa en setup till den nya sträckan installerade jag den på plats 41 som ersätter cote. Gör vi alla det kan vi sen rejsa den nya över rbr-net. Det lustiga är att det finns sju "asfaltsplatser" i tracksini men bara sex i speler?? Nån som vet
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Om vi avaktar kanske Racer S kommer med en uppdatering av RBR-Net, jag skall kolla detta genom att skicka ett PM till honnom.

Annars är din idé inte dum precis, vore häftigt att rejsa den :)

Kan man ha 2st Tracks.ini och bara byta ini filen?
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Marcus Strand wrote:Om vi avaktar kanske Racer S kommer med en uppdatering av RBR-Net, jag skall kolla detta genom att skicka ett PM till honnom.

Annars är din idé inte dum precis, vore häftigt att rejsa den :)

Kan man ha 2st Tracks.ini och bara byta ini filen?

Borde man ju kunna ? De är väl precis som när man ändrar cars.ini ? :S
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

nån som kan lägga ut en setup som är för guppig asfalt?
så man kan kolla vad som ändras!
om nån har lust så lägg upp den på http://www.speedyshare.com/
eller nått liknande
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Dennis Hernehult wrote:nån som kan lägga ut en setup som är för guppig asfalt?
så man kan kolla vad som ändras!
om nån har lust så lägg upp den på http://www.speedyshare.com/
eller nått liknande
:roll:
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

download

Post by Christer Vestlund »

Marcus Strand wrote:Det som var problemet med första versionen var att sträckan låg på en slot som var tillängad grus. Men efter att en uppdatering släppts så är detta nu löst.

1. Ladda hem RBRPribram1Repaired. Länk följer fast den är väldigt seg, kolla med ifall någon person kan skicka RBRPribram1Repaired till dig.
http://data2.edisk.cz/stahni/69744/RBRP ... .21MB.html

2. Installera denna banan med hjälp av exe filen som finns i rar filen.

3. Efter detta behövs en modifiering i filen Tracks.ini. Denna filen finner ni i mappen RichardBurnsRally/Maps/Tracks.ini. Öppna denna filen med anteckningar och gå nästan längst ner tills ni ser [Track 92] och [Track 94]

Ersätt den texten som finns där med följande:

[Map92]
TrackName ="Maps\track-94"
Particles="Maps\ps_montblanc"
StageName="Stryckovy okruh"
Surface=0

[Map94]
TrackName = "Maps\track-92"
Particles = "Maps\ps_arctic"

4. Nu är banan färdig installerad och nu skall jag förklara hur man kör den. Det finns 2st sätt.

1 - Som banan är installerad nu så går den bara att spela genom pluginet som vi använt oss av i serien. När du valt pluginet i spelet så tar du Shakedown istället för Online Tournaments, där finner du en lååång lista med en massa olika banor, välj då bana "Track 94" och därefter väder och vind, steget efter detta är continue och då kommer man dit man väljer bil. Sen är det bara att gasa och köra.

2 - Om man inte vill spela genom pluginet kan man ersätta en original bana. Då skall man ersätta en bana i Frankrike helst, annars kan det bli setup bugg. Dock vet jag inte vilka slots banorna i Frankrike har, är det dock någon som vill spela på sätt två som jag kort beskrivet kan jag hjälpa till i det senare skedet att ta reda på vilka slots som gäller för Frankrikes banor.

Hoppas detta hjälper er, och är det problem så skriv bara här i tråden så skall vi nog kunna lösa det!

// STRAND Marcus
Hej Markus måste man registrera sig på sidan för nedladdning jag får nåt konstigt medelande när jag trycker på den gröna knappen,vore tacksam om det gick att lägga upp den nya versionen under download
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Hmm, jag har inte behövt registrera.

Dock finns sträckan att ladda ner på denna sidan nu också! Gå bara in på downloads så följer en readme fil med så det är kalas lätt att installera.
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

nya sträckan

Post by Christer Vestlund »

Marcus Strand wrote:Hmm, jag har inte behövt registrera.

Dock finns sträckan att ladda ner på denna sidan nu också! Gå bara in på downloads så följer en readme fil med så det är kalas lätt att installera.
Är inte det första versionen?? inte den som är fixad
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Post Reply