Ny sträcka: Pribram - Stryckovy

Nya eller gamla sträckor / texturer
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

nästan så man får testa denna sträcka nångång. Har fan inte kört RBR på kanske 2 månader. håller till på GTR2 numera
//Björn
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

den här sträckan blir nog fin me 240 sen när den kommer :) :) :) :)
//Mackan
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

vad kör ni me för tider S1600 ?
Körde 5.21.54 me Clion !!! :D
//Mackan
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

4.49 me Swift klarar nog 4.40 om ja int kör av hela tin...
Jonas Berg
Posts: 9
Joined: 2007 Jan 04 8:04 pm

Post by Jonas Berg »

4,49 efter nåra lungna försök utan att åka av... faan svår sträcka men ruskigt kul!! med rätt setup gåre lätt att åka neråt 4,10 för de värsta i världen iaf skulle ja tro...
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

5.35.16 FIAT Punto 1600 :oops:
Hompe
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Sträckan går fortast me S1600 o N4 för mig för WRC bara drar ja av me haha =) Men visst jesper går de att köra 4.10 !Utan problem,tommi hirvelä o såna har väl enormt bra setups så då är de int konstigt!!Tyvärr är sträckan nästan för beroende av setups tycker jag..Asfalt setups är ju omöjligt och kör man me Grussetups o gruscäk så tappar man på inbromsningar vid konerna osv .. :(
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Marcus Jansson wrote:Sträckan går fortast me S1600 o N4 för mig för WRC bara drar ja av me haha =) Men visst jesper går de att köra 4.10 !Utan problem,tommi hirvelä o såna har väl enormt bra setups så då är de int konstigt!!Tyvärr är sträckan nästan för beroende av setups tycker jag..Asfalt setups är ju omöjligt och kör man me Grussetups o gruscäk så tappar man på inbromsningar vid konerna osv .. :(
Asfalt setup går fint. Bara o höja bilen lite o lite mjukare fjädrar o dämpare. Sen ä de bara o gasa :D
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Marcus Jansson wrote:Sträckan går fortast me S1600 o N4 för mig för WRC bara drar ja av me haha =) Men visst jesper går de att köra 4.10 !Utan problem,tommi hirvelä o såna har väl enormt bra setups så då är de int konstigt!!Tyvärr är sträckan nästan för beroende av setups tycker jag..Asfalt setups är ju omöjligt och kör man me Grussetups o gruscäk så tappar man på inbromsningar vid konerna osv .. :(
Asfalt setup går fint. Bara o höja bilen lite o lite mjukare fjädrar o dämpare. Sen ä de bara o gasa :D
Hasse man får väll prova att att ändra setupen för fy fan va svår denna sträcka är..Min bästa tid är 5,24 ..Kör man med Asfaltsetup o asfaltdäck
så går det åt h......e kör man med grussetup gungar bilen så man tror man är på en båt .Det bästa för mig innan jag provar Hasses tips är asfaltsetup med grusdäck. Ska jag ner till ca 4,10 så får det bli ett varv bara :oops:

En dum fråga ... Var ställer man in höjden på bilen.. Vad heter det på engelska.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Fredrik Levstad
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 02 8:17 am

Post by Fredrik Levstad »

varför gör sträckan så att bilen blir 3 meter hög o så käns det som om styrningen sitter på en pinne i golvet mitt i bilen inte samma känsla som andra ss
RALLI Full Gas i Potatisåkern barra
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

De problemet har int ja Levstad :S Men de beror ju på va du kör me för setups ? :S ja har inga problem så iaf tycker den är grymt bra o en stor utmaning
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Marcus Jansson wrote:Sträckan går fortast me S1600 o N4 för mig för WRC bara drar ja av me haha =) Men visst jesper går de att köra 4.10 !Utan problem,tommi hirvelä o såna har väl enormt bra setups så då är de int konstigt!!Tyvärr är sträckan nästan för beroende av setups tycker jag..Asfalt setups är ju omöjligt och kör man me Grussetups o gruscäk så tappar man på inbromsningar vid konerna osv .. :(
Asfalt setup går fint. Bara o höja bilen lite o lite mjukare fjädrar o dämpare. Sen ä de bara o gasa :D
Hasse man får väll prova att att ändra setupen för fy fan va svår denna sträcka är..Min bästa tid är 5,24 ..Kör man med Asfaltsetup o asfaltdäck
så går det åt h......e kör man med grussetup gungar bilen så man tror man är på en båt .Det bästa för mig innan jag provar Hasses tips är asfaltsetup med grusdäck. Ska jag ner till ca 4,10 så får det bli ett varv bara :oops:

En dum fråga ... Var ställer man in höjden på bilen.. Vad heter det på engelska.
Ja kör me asfalts däck o de går bra. Man får fega lite på gruset bara :wink:
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

esh , full gas bara ;) kan ju öva lite drifting :lol:
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Åkte på 4.34.9 med WRC efter ett par rundor. Ska träna mer imorgon men den är svår och riktigt kul eftersom marginalerna är så små!
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

4.44.96 med Subba 05 och RBR Online setup för hoppig asfalt!

Massor med missar :roll:

Men för mig funka iaf RBR oNline setups till nya sträckan!
Post Reply