Rally Sweden 17-22 februari 2011

Den stora serien som körs på tjeckiska pluginet

Moderator: Tommie Lindberg

Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

...

Post by Kenneth Nyström »

kom i mål som 7a i WRC och 9a totalt. inte så illa då man inte kört så mycket innan tävlingen.

"sverige" 2a, 3a och 7a iwrc =) bra kört grabbar! såg det var fler som kört bra också!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Fan missade att etapp 1 var slut i går, Bra början på serien, Men det drabbar ju inte laget för det är väl några som har kört S16000 som är mycket snabbare än mej.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Körde etapp 2 nu, fast med tangenter och laptopen i knät.. =) gick fortare än med oprövad ratt och tv som skärm.. =) fast fort gick det väl inte, men är imål iaf.. Nu hoppas vi på att förarna från de andra länderna gör mycket misstag.. =)
// Jim Hjerpe
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Nu sitter skinet på plats också. Tack Tommie :wink:
Attachments
WCN n12.jpg
WCN n12.jpg (163.98 KiB) Viewed 6480 times
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Fyfan säger ja bara.. Kom imål men det var inte mer heller. Strulat från början till slut, och är nästan 3 minuter efter :? Jag som hoppades kunna slåss om segern....
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Ja, ibland går det inte som man tänkt sig. Blev utkastad på SS10 på leg 1 pga av virusprogrammet tyckte att jag varit inaktiv en stund... Då trodde jag att det innebar att jag brutit och kunde starta leg 2 men icke då, "Didnt resume previous leg" eller nåt sånt stod det och gick inte att starta. Nu spelar det väl ingen större roll, det gick inte speciellt bra ändå. Bättre lycka i Mexico!
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Jag fick DNF på sista sträckan. Åkte för yvigt eftersom bilen va rätt trasig då. Genade ingenstans men ändå DNF. Skumt plugin o regel.
Får väl bara ta nya tag i nästa o hoppas det inte dyker upp fler tok grejjer :?
Mattias Stigh
Posts: 40
Joined: 2008 Apr 06 2:09 pm

Post by Mattias Stigh »

Och ja blev utkastad vid sista split på ss 22. Hade cornnetion time out efter varje ss så det måste vara något problem med pluginet. annars hade ja kommit 5:a. Jävla piss.
Måste man skicka in repriser på top 5 tider även om man bryter?
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

I reglerna står bara att topp 5 ska skicka in repriser, så det är lite otydligt. Jag har frågat i deras forum hur man ska göra. Men straffet för att inte ladda upp repriser är uteslutning av föraren i aktuellt rally, så det är ju egentligen ingen skillnad mot att bryta..

Så alla ni som gått imål i rallyt och är topp 5 på någon sträcka, ladda upp repriser på pluginet med den sträckan omgående!

Edit: Alla ska tydligen ladda upp replay om man är topp 5, oavsett slutplacering eller om man brutit.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Tommie Lindberg wrote:I reglerna står bara att topp 5 ska skicka in repriser, så det är lite otydligt. Jag har frågat i deras forum hur man ska göra. Men straffet för att inte ladda upp repriser är uteslutning av föraren i aktuellt rally, så det är ju egentligen ingen skillnad mot att bryta..

Så alla ni som gått imål i rallyt och är topp 5 på någon sträcka, ladda upp repriser på pluginet med den sträckan omgående!

Edit: Alla ska tydligen ladda upp replay om man är topp 5, oavsett slutplacering eller om man brutit.
Skulle gärna göra det om det gick. Har försökt nu i 2 dagar. Får väl testa en gång till. Går det inte nu så får det vara..
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Förljande personer har tyvärr blivit diskvalificerade pga. att det inte kommit in repriser. Jag vet att det var lite snålt med tid, men vi får hoppas de utöker tidsfristen lite i framtiden.

WRC
Christer Vestlund
Kenneth Nyström

A8
Dennis Hernehult

S2000
Erik Brodin

N4
Hasse Onkamo
Bengt-Arne Molin
Mattias Stigh

S1600
Micael Eriksson
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Tommie Lindberg wrote:I reglerna står bara att topp 5 ska skicka in repriser, så det är lite otydligt. Jag har frågat i deras forum hur man ska göra. Men straffet för att inte ladda upp repriser är uteslutning av föraren i aktuellt rally, så det är ju egentligen ingen skillnad mot att bryta..

Så alla ni som gått imål i rallyt och är topp 5 på någon sträcka, ladda upp repriser på pluginet med den sträckan omgående!

Edit: Alla ska tydligen ladda upp replay om man är topp 5, oavsett slutplacering eller om man brutit.
inte för varje SS? Bara om man är 1-5 plaserad i Rallyt i någon klass.
Jag och Uffe hade några SS där vi var 5a el bättre men vi är inte med på diskvalifiseringslistan :)
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Topp 5 i varje klass på varje sträcka ska ladda upp, oavsett slutplacering i rallyt.
Ok det var konstigt, har de missat er måntro?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tommie Lindberg wrote:Topp 5 i varje klass på varje sträcka ska ladda upp, oavsett slutplacering i rallyt.
Ok det var konstigt, har de missat er måntro?
Man kan ju hoppas. :wink: :wink: Var hittar man adressen som man ska skicka dom till.??
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

De ska laddas upp på pluginet. I menyn till vänster finns en rad där det står "Send replay". Tryck där och leta rätt på aktuell repris. Skicka.
Kom ihåg att numren på repriserna inte stämmer överens med sträcknummer! Replayen börjar alltid med tävlingsnamn_00 (=SS1) tävlingsnamn_01(=SS2) osv.
Post Reply