Rally Sweden 18-23 februari

Den stora serien som körs på tjeckiska pluginet

Moderator: Tommie Lindberg

User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:Kom till ss 3 sen ville Fiestan krama ett träd o sen va den tävlingen slut. :x
Måste testa andra S2000 bilar. Fattar inte var LISOWSKI Mateusz hittar sån fart med Peggen. Måste ändra på något iaf. :?
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Han har kjørt utrolig fort i alle de løpene jeg har kjørt mot han også... Fulgt WRC-bilene ganske tett med den Peugeoten... Men jeg håper at Fiaten min kan være en god nummer to denne gangen :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:
Hasse Onkamo wrote:Kom till ss 3 sen ville Fiestan krama ett träd o sen va den tävlingen slut. :x
Måste testa andra S2000 bilar. Fattar inte var LISOWSKI Mateusz hittar sån fart med Peggen. Måste ändra på något iaf. :?
Hittade en fördel precis på Peggen. Längre fjädringsväg på hjälpfjädern.
Det är bara 100 på Fiestan och 200 på 207:an. Hittade fler fördelar.
Men nu blir de Fiestan. Byter till nästa säsong :!:
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Sådär nu har man kört Leg 1 och det var katastrof.
Körde safe och vänsterbromsade kanske lite för mycket. Hade kunnat käna 10 sekunder till om jag vågat lite.
Ligger iaf på en 3:e plats och 20 sek efter 1:an och 10 sek efter 2:an.
Bra kört alla hittills!!!
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

kört igenom men det va inte mkt mer än att jag kom igenom
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Har nu safeat mig genom första leget, förhållandevis fri från misstag. En konstig grej på Sikakama dock; fullt på sexan mitt på vägen på en lång raka när bilen helt plötsligt gör en 360... Tappade inte mer än ett par sekunder då det bara var att kliva ner ett par växlar och fortsätta, men jag blev lite paff. Har kollat på replayen flera gånger och jag kör inte på nåt, det är inget gupp eller nåt annat som kan ha orsakat det... Bilen tyckte väl att det gick för sakta och ville skrämmas... :? Ligger fn tolva i klassen, drygt två (!) minuter efter. Får hoppas att det är många framför som gör bort sig i morgon. Stigh är med bra framför också, just nu sexa i klassen, knappa minuten efter. :D
Yokohama Motorsport
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Tom Östertun wrote: En konstig grej på Sikakama dock; fullt på sexan mitt på vägen på en lång raka när bilen helt plötsligt gör en 360...
finns det film på det ? :D
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Tom Östertun wrote:Har nu safeat mig genom första leget, förhållandevis fri från misstag. En konstig grej på Sikakama dock; fullt på sexan mitt på vägen på en lång raka när bilen helt plötsligt gör en 360... Tappade inte mer än ett par sekunder då det bara var att kliva ner ett par växlar och fortsätta, men jag blev lite paff. Har kollat på replayen flera gånger och jag kör inte på nåt, det är inget gupp eller nåt annat som kan ha orsakat det... Bilen tyckte väl att det gick för sakta och ville skrämmas... :? Ligger fn tolva i klassen, drygt två (!) minuter efter. Får hoppas att det är många framför som gör bort sig i morgon. Stigh är med bra framför också, just nu sexa i klassen, knappa minuten efter. :D
T-Spriten ska stå i skåpet och inte i kroppen Tom. Vad har jag sagt om detta? :wink:
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Rasmus Harrström wrote: finns det film på det ? :D
Inte än, tänkte fixa när jag orkar/har tid. :)
Erik Brodin wrote:T-Spriten ska stå i skåpet och inte i kroppen Tom. Vad har jag sagt om detta? Wink
Ja, men vafan... Du vet hur det är. :oops:
Yokohama Motorsport
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Tom Östertun wrote:Har nu safeat mig genom första leget, förhållandevis fri från misstag. En konstig grej på Sikakama dock; fullt på sexan mitt på vägen på en lång raka när bilen helt plötsligt gör en 360... Tappade inte mer än ett par sekunder då det bara var att kliva ner ett par växlar och fortsätta, men jag blev lite paff. Har kollat på replayen flera gånger och jag kör inte på nåt, det är inget gupp eller nåt annat som kan ha orsakat det... Bilen tyckte väl att det gick för sakta och ville skrämmas... :? Ligger fn tolva i klassen, drygt två (!) minuter efter. Får hoppas att det är många framför som gör bort sig i morgon. Stigh är med bra framför också, just nu sexa i klassen, knappa minuten efter. :D
Har nu bränt genom andra leget också. Kändes som om det gick bättre, men man får vänta och se om man klättrar eller dalar i resultaten. Lycka till alla! :P
Yokohama Motorsport
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hittade detta på WCN forumet. Tycker det är ganska trevlig läsning i alla fall.

Unofficial overall classification after 1. leg:
1. Poland 184 points
2. Czech Republic 150 pt
3. Sweden 116 pt
4. Estonia 108 pt
5. Finland 88 pt
6. Slovenia 81 pt
7. Russia 75 pt
8. Latvia 65 pt
9. Hungary 47 pt
10. Slovakia 41 pt
11. Lithuania 37 pt
. Bulgaria 37 pt
13. Spain 27 pt
14. Germany 25 pt
15. Croatia 21 pt
. Japan 21 pt
17. Norway 17 pt
18. Ukraine 12 pt
19. Argentina 5 pt
20. Brazil 2 pt
21. Belarus 1 pt
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Trevlig läsning
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

ojdå, jag trodde inte vi låg så bra till :wink: .
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Har nu halkat mig runt andra vändan och det började inte bra, hade några klantiga snurrar, sen så blev det ett ganska hårt besök i en snövall som jag fick backa och krångla mig ut ifrån.Efter det så fick jag otroliga problem med understyrning, och tyvärr så räckte inte servicetiderna till under resten av rallyt för att fixa detta till 100%.Så jag bestämde mig för att bara försöka att ta bilen i mål och förhoppningsvis ta några poäng till teamet.
Har varit ett tufft rally, men är i alla fall nöjd med att ha tagit mig i mål.Ligger just nu 5:a i WRC men då är det många som ännu skall köra så hamnar jag topp 20 så skall jag nog vara jättenöjd.

Stort lycka till, till er andra som ännu inte har kört.Nu ser vi till att behålla 3:e platsen eller ännu bättre :wink: :D
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Blir så förbannad på mig själv. Spelet hängde sig när jag såg målet på SS13 och allt detta p.g.a att jag glömde att starta grafikkortsfläkten manuellt som jag vet att jag måste göra. Men men, bara att ta omtag till nästa tävling, men såna där misstag är INTE roliga att göra.
Post Reply