ännu en serie? [OMRÖSTNING]

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.

En ny "högsta serie"?

Poll ended at 2010 Jun 22 9:36 pm

Låter som en bra ide!
32
84%
Ja, varför inte, men jag har ytterligare förslag
1
3%
Nej, jag är inte intresserad
5
13%
 
Total votes: 38

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

skiljer brutalt mycket mellan en 1400cc grupp A5 bil och en 2L KitCar (A7)
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Jag tycker att grund iden är jätte bra. S2000 är den klass som gäller som högsta klass i framtiden irl.
Om jag förstått saken rätt så var det just att likna verkligheten som var grund tanken (en av dom).

GrB bilarna är ju borta nu fast (på grund av att) dom va mycke snabbare än ersättnings klassen. ....Sen så spelar inte topp farten nån roll för att ta fram en duktig förare, snarare tvärt om, det krävs mer skillz att hålla upp farten i en N3 bil än i en S1600 tex.

Jag tycker att ni ska sköta serien som Kenneth sköter hälsingeserien, sätt upp dom regler och bjud in dom bilar som NI vill. Enkelt och inge tjafs :D

Det blir bara polsk riksta om alla ska va med och tycka......
Hellre dö än fega
Urban Henriksson
Posts: 32
Joined: 2009 Jan 16 12:01 am

Post by Urban Henriksson »

bra skrivet Micael.kör som Kenneth sköter hälsingeserien , bestäm regler ni och är det dom som inte tycker dom är bra så behöver dom inte köra.
det är ändå friviligt vilka serier man kör.
annars kan den här diskutioonen hålla på i evigheter.

roligare att köra än diskutera.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Roy Magnes wrote:Og her er et testløp med FWD. Mye service og superally på hver strekke.
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 14e2b174e2
Är det ok att köra med två loggin, jag tänkte testa både N3 och S1600 bilarna :)
Hellre dö än fega
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Micael Eriksson wrote:Är det ok att köra med två loggin, jag tänkte testa både N3 och S1600 bilarna :)
Ingen problemer med det i testløpene. Men fint om dere sier fra så vi ser hvordan fordelningen blir på dere som kjører de forskjellige klassene :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Roy Magnes wrote:
Micael Eriksson wrote:Är det ok att köra med två loggin, jag tänkte testa både N3 och S1600 bilarna :)
Ingen problemer med det i testløpene. Men fint om dere sier fra så vi ser hvordan fordelningen blir på dere som kjører de forskjellige klassene :)
Ok, jag har samma namn på båda, så det blir inget problem :D
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Urban Henriksson wrote:bra skrivet Micael.kör som Kenneth sköter hälsingeserien , bestäm regler ni och är det dom som inte tycker dom är bra så behöver dom inte köra.
det är ändå friviligt vilka serier man kör.
annars kan den här diskutioonen hålla på i evigheter.

roligare att köra än diskutera.
jag håller helt med dig Urban.
anledningen till att jag drog upp en omröstning är för att jag ville få lite feedback till idén vilket jag nu har fått.
23 positiva, en positiv med förslag och 3 negativa ser jag som ganska glasklart resultat.
omröstningen kommer ligga kvar tills tiden för den går ut innan jag fattar nåt slutgiltigt beslut.

som det ser ut nu (inte sagt att det blir så i slutändan) är att jag lägger upp de svenska tävlingarna (dvs de som ingår i svenska SM serien) och roy lägger upp de norska (altså de som ingår i norska mästerskapet) och sedan hjälps vi åt med poängen.
hur poängen kommer fördelas mellan placeringarna har vi inte bestämt än men det kommer vi göra, det är inget viktigt i nuläget.

klasserna är just nu så som de är i original förslaget, möjligen med någon smärre justering.

är det någon nu som har förslag så får ni gärna skicka det i PM till mig eller plinga på msn så kanske vi kan undvika massa skitsnackande och påhopp som det annars har en förmåga att bli, vi vet nog alla att jag och kenneth inte drar jämt, men tänk vad tråkigt livet vore om alla tycker samma (håller du inte med kenneth?)
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

För min egen del så tycker jag att WRC bilarna är roligare, S2000 bilarna känns trötta och jag tycker faktiskt tjeckerna inte lyckats så bra med dessa bilar.Kan aldrig tänka mig att bilarna är så orkeslösa IRL.
Jag menar vid en start och man håller fullvarv och släpper kopplingen så orkar ju inte bilen, kan dom få lite bättre snurr på s2000 bilarna så kommer det bli en mycke kul klass att köra, men som det är nu tycker jag tyvärr att dom är lite tråkiga jamfört med wrc bilarna.

Sen måste jag säga att jag tycker det är kul att ni grabbar har lusten att angagera er så att vi andra kan ha kul en stund.Stor eloge till er.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Vi har diskutert litt fram og tilbake. Som de late menneskene vi er ønsker vi enkle klasseinndelinger. Derfor kjører vi samtlige 2wd-biler i samme klasse. Dette gjelder da A7, A6, S1600, A5, Grp.H, N3 og GT.
Når det gjelder 4wd kommer vi til en nesten like enkel inndeling. WRC og A8 går i en klasse, mens N4 og S2000 går i en klasse.

Poengskalaen har vi ikke fundert noe over enda, men vi kommer tilbake til den når vi kommer mer nære sesongstart.

Kalenderen blir som tidligere foreslått, vi følger SM og NM. Så får vi se om vi kommer til å kjøre ut høsten som første sesong som en prøve, eller om vi kjører over et helt år med siste løp før sommeren 2011.


edit: har lagt med S1600 i 2WD-klassen, da disse går som en egen klasse på pluginet :)
Last edited by Roy Magnes on 2010 Jun 07 3:56 pm, edited 1 time in total.
"I love it when a plan comes together"
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Bra idee dette, jag er med. :D
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Like it!
Image
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Blir det mulig og kjøre Super 1600 i denne serien ??
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Alt av 2wd går i samme klassen, så her kan du møte volvoer, fiestaer, porscher og ikke minst gamle kit-cars. En slags free for all om du vil :)
"I love it when a plan comes together"
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Roy Magnes wrote:Alt av 2wd går i samme klassen, så her kan du møte volvoer, fiestaer, porscher og ikke minst gamle kit-cars. En slags free for all om du vil :)
Men det står ikke S1600 i din oversikt lenger opp her Roy :o
Post Reply