RS Serien S2000

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Post Reply
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

RS Serien S2000

Post by Torbjörn Eriksson »

RS serien S2000

Info
I varje deltävling köres samma SS 4 ggr dom 2 bästa tiderna slås samman till slut tid för poäng beräkning.
Racen köres mellan fredag 00:01 till Söndag 23:59 varje vecka.
En final tävling med dom 5 förarna som samlat flest poäng efter 10 deltävlingar kommer att ta fram den slutgiltiga segraren av serien.
Finalen kommer att bestå av 2 st hemliga ss som köres 4ggr vardera där dom 2 bästa tiderna på båda dom 2 SS kommer att slås ihop !
Lösen till tävlingarna kommer att vara bredsladd

Regler !
Omstart kommer att beviljas om man kan uppvisa dmp. Fil eller att det står ”did not start at ss..... ” på pluig in sidan !
Man kommer då få starta om på den SS man försvann i från
Setup byte/justering är tillåten i depån mellan racen !
Vid extrema splitt/slut tider kan repriser komma att krävas för att bevisa att man följt vägens sträckning dessa ska laddas upp på plug in sidan !
Om man ej laddar upp sin repris vid krav från tävlings ledningen kommer man att gå poänglös från gällande deltävling !
Detta kan drabba vem som helst inte bara den snabbaste föraren på SS !!!!
Ev. Protester mot tider/regelbrott lämnas till mig via PM på svenska rbr sidan

Poäng beräkning
1. 15 poäng
2. 12 poäng
3. 10 poäng
4. 8 poäng
5. 7 poäng
6. 6 poäng
7. 5 poäng
8. 4 poäng
9. 3 poäng
10. 2 poäng
1 poäng om man tar sig imål utanför top 10


Tävlings kalender
6-8 / 11 Chironhead
13-15/11 Cote D Arbroz
20-22/11 Fraizer Wells
27-29/11 Rally school stage
4-6/12 Tanner
11-13/12 Diamond Creek
18-20/12 Falstone
25-27/12 Green Hills
1-3/1 Hradek 1
8-10/1 Rally school stage 2
15-18/1 GRANDE FINALE


Ingen föranmälan det är bara att köra för dom som vill :)

resultat mm kommer att finnas på www.nogg.se/rsserien
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

jag ska testa så att det funkar att man får starta om där man blev utkasstad från rbr

så jag lägger upp ett test rally inför rsserien kommer att starta i morrn då jag redan har 3 rallyn ute...
det kommer endast att var 2 ss det jag vill ha hjälp med är att jag vill att ni kör igenom ss1 starta på ss2 bryt rallyt ngn stans på sträckan och skicka en req till mig på chch sidan för om start kolla då om du får starta om från ss2 och inte från början......
skulle det vara ngn som får starta om från ss1 skriv det här då så jag vet att allt funkar inför serie starten :)
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Torbjörn Eriksson wrote:jag ska testa så att det funkar att man får starta om där man blev utkasstad från rbr

så jag lägger upp ett test rally inför rsserien kommer att starta i morrn då jag redan har 3 rallyn ute...
det kommer endast att var 2 ss det jag vill ha hjälp med är att jag vill att ni kör igenom ss1 starta på ss2 bryt rallyt ngn stans på sträckan och skicka en req till mig på chch sidan för om start kolla då om du får starta om från ss2 och inte från början......
skulle det vara ngn som får starta om från ss1 skriv det här då så jag vet att allt funkar inför serie starten :)
När man lägger upprallyt, på första sidan där man väljer sträckor finns en massa "kryssrutor" en bit ner.. Den översta "Can't resume tournament" ska vara ur-kryssad, då får man starta om på den sträcka man bröt. Är den i-kryssad får man starta om från början av rallyt. :)
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

har gjort det på test rallyt och på dom rallyn som är upplagda i serien än sålänge hoppas bara det funkar som det ska :)

ioch med att jag håller iserien så kommer jag att begära tillstån här på forumet av er för omstart ifall mitt rbr buggar på så vis har även jag kontrolant så det inte kan bli ngt tjafs ang om start vid bugg i systemet för alla andra gäller som förut req skickas till mig !
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

i Natt startar deltävling nr 1
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 6dd4866c43

ser fram emot att driva en egen serie och hoppas givetvis på många förare på startlinjen :)


ett litet tillägg innan serie starten bara........
det är givetvis fritt att byta bil mellan deltävlingarna om man känner för det
det är ju ändå samma klass :!:
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

första delt avklarad för min del....

gick käpprätt åt skogen bokstavligt talat :/
men ser redan på första dagens körning att vi fått ett nytt svenskt rekor genom T.Bergqvist på ss1

Snyggt jobbat Tony nu får vi se om du får behålla det tavälinge igenom eller om det kommer ngn som är snabbare ;)

ser även att Steve Rokland slog till med Norskt rekord härligt jobbat även Steve

kul med 2 rekord i inledningen av tävlingen

får vi se om Hasse slår till med ett finskt åxå det skulle va ngt det :)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Det här måste man ju testa.
Bra test tävling också inför rbrserien så att man ser hur man står sig mot dom andra......
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

tycker jag att du ska göra Hasse :)
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Lief Bandgren stog i en klass för sig där emot var det riktigt tajt om plats 2-4 endast 21 hundradelar skiljde dessa 3 åt !


1 Lief Bandgren 6:26.26
2 Hasse Onkamo 6:27.45
3 Tony Bergqvist 6:27.65
4 Steve Rokland 6:27.66
5 Göran Adolfsson 6:33.21
6 Ken Pettersson 6:34.75
7 Stefan Larsson 6:38.51
8 Robert Andersson 6:41.41
9 Mikael Svärd 6:42.31
10 Andreas Karlsson 6:42.48


Fullständig slut tabell med alla startande kommer under dagen på www.nogg.se/rsserien

om ngn känner att jag räknat fel ngnstans skicka mig ett pm så ska jag kontrollräkna

fnu är det bara att sattsa mot nästa delt :)
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Image

hoppas ni ser vad det står ;) ska mecka vidare med den till nästa delt så jag får den större
Kalle Kronkvist
Posts: 111
Joined: 2008 Feb 27 9:21 pm

Post by Kalle Kronkvist »

Jag missa första rallyt,men var först ut i andra :)
Ganska bra kört där för att va mig,men räcker nog inte så långt gissar jag.
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

kul att se dig på start linjen kalle :)

körde själv delt 2 i går gick skaplingt ss1-2 fast hadde gryma problem med hackande dator just när jag skulle köra denna tävling det blev bara värre å värre hela tiden till ss 4 gick det inte ens att köra längre då fastna bilden hoppa igång igen då va man 10-20 m längre fram fans inte en chans i helv att kunna köra då :(

såg i resultaten att Steve Rokland gjort en riktigt bra tävling och leder hitills
grym körning Steve :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag tvingas nog stå över pga att jag skadat axeln och är sjukskriven minst 1v
kanske gör ett försök dock men det har inte gått bra de senaste försöken jag gjort.

när slutar tävlingen?
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Körde nyss och mina två bästa tider blev tillsammans 5.06.88.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Brodin wrote:Körde nyss och mina två bästa tider blev tillsammans 5.06.88.
5.09.65 första gången i den klassen
Post Reply